Silverado zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Silverado zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-22 22:05

Hoi bokkers,
Ik heb dus te horen gekregen dat mijn zadel niet goed ligt en moet op zoek naar een ander (duhh) nu wil ik overstappen op een western zadel. Heb dat altijd al willen doen maar omdat ik dacht dat ik een prima zadel had heb ik het nooit gedaan want ja dat is “onnodig” geld uitgeven. Nu heb ik me helemaal verdiept in een silverado western zadel en dat lijkt echt wel wat voor mij en mijn draver. Ze heeft alleen een medium tot hoge schoft, ook mist ze rugbespiering doordat dit zich niet goed heeft kunnen ontwikkelen en ze flink was afgevallen.
Afbeelding
Nu is mijn vraag dus, is een silverado geschikt voor een hoge schoft?


Lindsey_99
Berichten: 2475
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Silverado zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 22:33

Ik heb er eentje, en de fork is hoog genoeg. Er zijn 4 forkmaten en eentje zal er altijd wel passen. De panelen zijn verwisselbaar.

Over de IJssel

Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-22 23:05

Lindsey_99 schreef:
Ik heb er eentje, en de fork is hoog genoeg. Er zijn 4 forkmaten en eentje zal er altijd wel passen. De panelen zijn verwisselbaar.


Heb je toevallig een foto van je paardje en ook met het zadel erop?. Zou mij heel erg helpen denk ik

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31283
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Silverado zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:00

HAR -> WN-TR

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 332 dgn / Nina x Vaderland 275 dgn (18-4)

Lindsey_99
Berichten: 2475
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Silverado zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:28

Nee, niet zo 123, die moet ik dan even maken.

Over de IJssel

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Silverado zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:57

Boomloze zadels moeten ook goed passen en behalve de Silverado zijn er ook nog andere merken (Freemax, Startrekk, Bob Marshall). Ik zou je aanraden om een zadelpasser naar een goed zadel voor je paard te laten kijken.

Handgemaakt in Nederland: twisted en slanted stijgbeugels. www.groningstuig.nl

Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-22 13:17

tjaakje schreef:
Boomloze zadels moeten ook goed passen en behalve de Silverado zijn er ook nog andere merken (Freemax, Startrekk, Bob Marshall). Ik zou je aanraden om een zadelpasser naar een goed zadel voor je paard te laten kijken.


Ja is ook zeker het plan maar wil wel graag weten of er dan een kans van slagen is. Als al die merken niet voor een hoge schoft zijn heeft een zadelpasser laten komen ook geen nut. De freemax heeft voor mij een te diepe zit, bob marshall kan ik niet mee lichtrijden zonder die pommel te voelen. Vandaar de vraag naar de silverado

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Silverado zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 07:14

Waarom bel je niet wat Western zadelpassers op en vraag je hen vrijblijvend advies?

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Silverado zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 12:47

Waarschijnljk omdat de standaard western zadelpassers niets hebben met boomloos ;)

Ik heb diverse boomloze westernzadels gekocht/verkocht en gereden en rijd zelf al haast 20 jaar op een boomloze Bob Marshall.
De Silverado is een prima boomloos westernzadel met veel aanpassingsmogelijkheden in soorten kussens en pommels, maar het is wel handig om er iemand bij te halen die er verstand van heeft.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 09:50

DubbelFun schreef:
Waarschijnljk omdat de standaard western zadelpassers niets hebben met boomloos ;)

Ik heb diverse boomloze westernzadels gekocht/verkocht en gereden en rijd zelf al haast 20 jaar op een boomloze Bob Marshall.
De Silverado is een prima boomloos westernzadel met veel aanpassingsmogelijkheden in soorten kussens en pommels, maar het is wel handig om er iemand bij te halen die er verstand van heeft.

Mee eens. Ik heb ooit een zadelpasser langs gehad die ook de Silverado in het assortiment had, die lag op zich niet verkeerd op mijn paard. En die heeft ook een hoge schoft die ver doorloopt, maar met de Silverado was dat geen enkel probleem :)
juniper schreef:
Waarom bel je niet wat Western zadelpassers op en vraag je hen vrijblijvend advies?

Behalve met boomloze zadels hebben een aantal western zadelpassers ook weinig met paarden die geen QPA zijn, uitzonderingen daargelaten wellicht.
Een boomloos zadelpasser is een handiger optie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers