Trainer traint meerdere paarden met het zelfde zadel…..kan dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:31

germie schreef:
In dat filmpje wordt ook gesproken over goedkope pads die ook voldoen, en dat is geen echt wolvilt. Ik denk dat het bij pads is dat sommige mensen graag nieuwe kleurtjes e.d. willen. Dat zijn niet de mensen die met paarden werken, maar de hobbyruiters zoals jij en ik. En een deel (ik toevallig niet) is gevoelig voor leuke kleurtjes, net als in de Engelse sport.
In de Engelse sport vind ik de Winderen pad interessant, nooit in handen gehad nog. Maar ik zou die graag eens voelen of proberen, hoewel ik hem niet nodig heb, dus daarom vraag ik geen testpad aan. Maar zoiets als western pad kan misschien ook wel wat doen denk ik dan. Dus af en toe naar wat vernieuwends kijken vind ik zeker niet verkeerd. Het wil alleen niet zeggen dat ik het koop. En aan mode meedoen vind ik niet belangrijk. Maar sommigen wel.


Ook de serieuze ruiters die inmiddels ervaring hebben in de western, kiezen voor kwaliteits pads boven kleurtjes.
En Diamond Wool en 5 star hebben ook wolvilt met kleurtjes. Daarbij heeft bijna iedereen wel blankets liggen in kleurtjes en of motieven om het op te leuken waar nodig.

Maar elke serieuze ruiter weet dat kwaliteit voor het paard boven uiterlijk gaat.


germie

Berichten: 25919
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Trainer traint meerdere paarden met het zelfde zadel…..kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:49

Dan ben ik ook serieus als ruiter, maar een deel van de mensen is gewoon gevoelig voor kleurtjes, dat weet ook iedereen.
Ik heb ook een dure pad met wat kleurtjes, maar dat is geen pad om na een half jaar weg te doen. Misschien zijn Engelse ruiters wel vatbaarder voor kleurtjes.
Mijn eerste pad was eentje van zadelmarkt, die is al weer verkocht, dat was het gewoon niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 02:33

germie schreef:
Dan ben ik ook serieus als ruiter, maar een deel van de mensen is gewoon gevoelig voor kleurtjes, dat weet ook iedereen.
Ik heb ook een dure pad met wat kleurtjes, maar dat is geen pad om na een half jaar weg te doen. Misschien zijn Engelse ruiters wel vatbaarder voor kleurtjes.
Mijn eerste pad was eentje van zadelmarkt, die is al weer verkocht, dat was het gewoon niet.


In goede western pads is ook nog een goede 2e hands markt. De betere merken gaan lang mee.

Mensen die vaak serieus trainen, kiezen uiteindelijk voor de betere pads en geen kleurtjes. Vroeger reed bijna iedereen met neopreen en reed je dus met zwart onder je zadel.

Zadelmarkt verkoopt geen kwaliteit. Misschien leuk als onderzetters ergens, dus goed dat die weg is.

Voor kleurtjes kan je naar een leuke blanked kijken. Dan is er zat keus.

Of bijv showpads met wollen onderzije. Good Medicine heeft leuke prints.

BoktVerlaten
Berichten: 427
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-22 14:51

Toch eens geinformeerd bij Pat wat zijn zadels kosten, levertijd en importkosten. Als er geïnteresseerden in het zadel zijn, hoor ik het wel! Dan krijg je van mij info!

sasja0705
Berichten: 1959
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:39

WHorse schreef:
Toch eens geinformeerd bij Pat wat zijn zadels kosten, levertijd en importkosten. Als er geïnteresseerden in het zadel zijn, hoor ik het wel! Dan krijg je van mij info!


Het is, dat wij happy zijn met onze zadels... maar anders, ik vind ze geweldig, ik stuur je een pb


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers