Fenders inkorten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:26

DubbelFun schreef:
Waarom niet ??


Hoe zou jij het doen dan?

Ik hoef mn fenders niet te veranderen, maar ga wel 1 zadel verkopen, omdat ik niet aan de fenders kan wennen.

Maar ik vind het ook teveel gedoe om dat te wisselen. Eruit trekken lukt me vast nog wel, maar andere ertussen krijgen en dan beetje dus dik, goed leer, nou nee, dat wordt echt mega ruzie en een zadel als stuiterbal door de schuur denk ik.


germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:46

Er weer tussen drukken kan met een schoenlepel o.i.d. vanaf de wol kant zeg maar. Van binnenuit. Dan stuur je de fender wat. En als je dan het leer weer kunt pakken met de vingers, dan is het een kwestie van trekken en nog iets schuiven. Kost wel wat kracht, maar is wel te doen.

En als je het echt wilt, dan kun je het natuurlijk ook laten doen lijkt mij.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:05

J_E schreef:
De edix fenders zijn mooi kort, kom er alleen achter dat ik geen andere fenders aan mijn zadel kan maken

@superpony: de Edix kan een specifiek zadel zijn waar het net even anders werkt als bij een standaard westernzadel, vandaar mijn vraag :)

Normaliter kun je er prima bij als je de schroef op de seatjockey iets losser maakt. Bij goedkopere zadels kán dit ook gespijkerd zitten en dan is de truc met een schoenlepel een handige.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:08

DubbelFun schreef:
J_E schreef:
De edix fenders zijn mooi kort, kom er alleen achter dat ik geen andere fenders aan mijn zadel kan maken

@superpony: de Edix kan een specifiek zadel zijn waar het net even anders werkt als bij een standaard westernzadel, vandaar mijn vraag :)

Normaliter kun je er prima bij als je de schroef op de seatjockey iets losser maakt. Bij goedkopere zadels kán dit ook gespijkerd zitten en dan is de truc met een schoenlepel een handige.


Ow, ja, die zadels heb ik wel gezien. Zal anders zijn. Maar dacht dat ze daarvan een losse fender aan een "gewoon" western zadel wilde maken.

Ik ga niks veranderen en als..........dan mag iemand anders het doen. Denk dat mijn man het wel zelf zou kunnen en ik dan gewoon niet kijk. Ik kan niet tegen gepriegel.

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:04

DubbelFun schreef:
Waarom niet ??


Ze zitten om de boom en ik heb een speciaal sleuteltje nodig om de zitting er af te halen. Al lijkt het of ook dat dan nog steeds vast zit. Heb alles los gehad wat los wil. Ik zou de fender er af kunnen trekken, maar dan krijg ik er nooit meer wat aan.


DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Fenders inkorten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:50

Dat is idd wel een héél ander systeem... kan de verkoper/fabrikant je niet verder helpen ??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers