show blanket en anotomisch pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sabien88
Berichten: 318
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: Noord Holland

show blanket en anotomisch pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-21 10:24

Ik heb een showpad met wolvilt, deze krijg ik maar zeer moeilijk goed onder mijn zadel. Ligt vaak scheef en krijg de voorkant niet goed omhoog. Ik ben dus opzoek naar iets wat ik hiernaast kan gebruiken en dacht aan een anatomisch gevormd pad oid. Ook zat ik te kijken naar een blanket met iets eronder maar ik kom er niet goed uit. Om mij heen ken ik bijna niemand die ik om ervaring kan vragen dus dan maar even hier. Waar hebben jullie positieve ervaringen mee?


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: show blanket en anotomisch pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:28

Een anatomische gevormde pad is echt een aanrader. En dan zou ik 1 kiezen van een goed merk. Afhankelijk van wat goed past bij jouw paard kan je kijken naar de materialen die je graag wilt kiezen. Showblanket rijd ik nooit mee dus kan ik je niet in adviseren.

Sabien88
Berichten: 318
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-21 13:07

troi schreef:
Een anatomische gevormde pad is echt een aanrader. En dan zou ik 1 kiezen van een goed merk. Afhankelijk van wat goed past bij jouw paard kan je kijken naar de materialen die je graag wilt kiezen. Showblanket rijd ik nooit mee dus kan ik je niet in adviseren.


Heb jij een anatomische pad en welk merk is dan goed? Zie zoveel verschillende soorten dat ik het even niet meer weet

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:11

Idd. Ik heb een professionals choice airride en een waarvan ik de naam vergeten ben haha. Wel beide nieuwprijs van rond de 250. Ik heb wel gemerkt dat je dan in de kwalitatief betere pads zit. Ze gaan beide al zeker 6 jaar mee en zien er nog prima uit ondanks intensief gebruik (ik borstel de onderkant regelmatig af en was ze 1x per jaar onder de douche voorzichtig met milde babyshampoo). Het kan echt uit om een duurdere te kopen! En ze zijn vaak op marktplaats tweedehands ook goed te vinden voor een zachter prijsje.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: show blanket en anotomisch pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:21

Een (evt anatomisch gevormde) wolvilten pad is wat mij betreft de fijnste pad voor een paard. Niet te warm, goede drukverdeler en natuurlijk materiaal.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: show blanket en anotomisch pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:36

Ik gebruik een anatomisch gevormde wolvilten pad, heb er meerdere in verschillende diktes en op show gebruik ik de dunste die ik heb met een showblanket eroverheen. Werkt het beste voor mijn paard en zadel.

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

gaucho

Berichten: 9494
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:28

Hier een pony die in beweging zijn rug erg opbolt, waardoor zadel ging schuiven. Met anatomisch gevormde wolvilt pad ligt het als een huis. Ik heb 1 van de duurdere :o van Classic Equine. Ligt heel veel beter dan de Classic Equine showpad die ik er voor had.

Life begins at the end of your comfortzone.

Sabien88
Berichten: 318
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: Noord Holland

Re: show blanket en anotomisch pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-21 21:06


gaucho

Berichten: 9494
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:12


Life begins at the end of your comfortzone.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:18

Sabien88 schreef:
https://www.cowgirlstore.nl/for-your-ho ... l?___SID=U Ik heb deze, dat is toch wel een goede pad, met wolvilt niet goedkoop en toch heb ik er ruzie mee..... ligt snel scheef en krijg m op de schoft niet goed omhoog. Hebben jullie evt linkjes met dr andere opties.


Hmm dat is een prima pad. Kan het zijn dat je zadel niet goed past en dat daardoor het schuift?

Sabien88
Berichten: 318
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-21 22:00

troi schreef:
Sabien88 schreef:
https://www.cowgirlstore.nl/for-your-ho ... l?___SID=U Ik heb deze, dat is toch wel een goede pad, met wolvilt niet goedkoop en toch heb ik er ruzie mee..... ligt snel scheef en krijg m op de schoft niet goed omhoog. Hebben jullie evt linkjes met dr andere opties.


Hmm dat is een prima pad. Kan het zijn dat je zadel niet goed past en dat daardoor het schuift?


Zadel ligt erg stabiel en past goed is gezegd en gekeken. Wellicht zijn het mijn opzadel kunsten, m’n instructrice deed t laatst wel goed en blijft dan ook goed. Alleen ikzelf blijf er maar mee stuntelen dus dacht wellicht is een anatomische tegenhanger dan wel fijn

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: show blanket en anotomisch pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:08

Maar dit is een anatomisch gevormde pad :) . Een niet-anatomische pad heeft een rechte ruglijn.

Sabien88
Berichten: 318
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: Noord Holland

Re: show blanket en anotomisch pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-21 19:38

en een pad met terug gesneden schoft?

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: show blanket en anotomisch pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:04

Ben ik niet fan van. Sowieso hoort een zadel geen contact met de schoft te hebben dus maakt het geen verschil. En ze gaan vaak raar liggen bij de randjes.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: show blanket en anotomisch pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 01:01

Het is zo niet te zeggen. Even foto's maken, want voor je van alles gaat kopen, is het makkelijker om het probleem te achterhalen.

De pad die je hebt is wel anatomisch en vilt vulling, maar onderkant is fleece en dat kan best glad zijn.

De 2e link van Gaucho is een fijne en betaalbare pad.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers