Niet meer goed kunnen aansingelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Niet meer goed kunnen aansingelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-20 18:37

Hoi,

Voor een tijdje terug heb ik mijn zadel even heel grondig schoon gemaakt en alles netjes ingevet.

Alleen had ik beter de tie-strap niet in kunnen vetten want nu 'glijd' hij niet meer met aansingelen en is dus alles gigantisch stroef. Als ik heb gereden krijg ik de gesp wel los maar krijg ik die tie-strap niet los waardoor ik eerst de off-billet los moet maken. Super irritant en door al dat getrek en gepluk ook niet comfortabel voor mijn paard.

Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen??

The smell of earth after rain!


Marilu
Berichten: 1243
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Niet meer goed kunnen aansingelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 18:44

Geen idee, hoor, of het zou kunnen werken, maar ik dacht direct aan talkpoeder.
Dat schuift sowieso wat en slorpt misschien ook nog wat extra vet op.

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Niet meer goed kunnen aansingelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 09:49

Talkpoeder zou ik eerst proberen en als dat niet helpt zou ik glycerinezeep proberen. Ik ben geen fan van glycerinezeep, omdat alles gaat plakken, maar als niets werkt is dat nog het proberen waard.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:10

Petrichor schreef:
Hoi,

Voor een tijdje terug heb ik mijn zadel even heel grondig schoon gemaakt en alles netjes ingevet.

Alleen had ik beter de tie-strap niet in kunnen vetten want nu 'glijd' hij niet meer met aansingelen en is dus alles gigantisch stroef. Als ik heb gereden krijg ik de gesp wel los maar krijg ik die tie-strap niet los waardoor ik eerst de off-billet los moet maken. Super irritant en door al dat getrek en gepluk ook niet comfortabel voor mijn paard.

Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen??


Dan moet je even laten zien welke je hebt en hoe die er nu uitziet. Is het uitgedroogt geweest? Zit het al lang elke keer op dezelfde plek en zit daar een knik?

Ik zou anders kijken naar een nylon setje of de geoliede. Laatste heb ik altijd en blijven echt mooi soepel.
De off billet zou ik niet los kunnen krijgen. Dat is wat dik en gaat niet los als singel vast zit. Dus lijkt me wel lastig.


Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Niet meer goed kunnen aansingelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-21 19:51

Ik moet zeggen dat het inmiddels beter gaat!

The smell of earth after rain!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers