tie strap vastmaken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pessoa

Berichten: 105
Geregistreerd: 22-01-11
Woonplaats: Belgie

tie strap vastmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 23:04

Hallo allemaal,

Ik heb al heel Google afgestruind om het antwoord van mijn vraag te vinden maar vind alleen de versie om het vast te maken aan de singel. Dus hierbij: Hoe knopen jullie deze riem zodat deze niet los hangt als je afzadelt? Ik heb een techniek geleerd waarbij als je gewoon aan het uiteinde trekt hij mooi terug los komt maar ben deze vergeten :o

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel...

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8294
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: tie strap vastmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:24

Normaal hing ik hem weg zoals hij ook vast zou zitten als er een singel aan zou zitten. Dus een paar keer slagen maken en dan zo laten hangen. Dan hangt het niet in de weg met op en afzadelen en als je een rukje gaf aan het uiteinde rolt het weer uit.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:29

Ik steek m dubbel terug in de ring en vouw dan het einde eromheen en doorheen terug. Snap je nog wat ik bedoel?? :D

Even filmpje gezocht: https://youtu.be/NUXAKtg6SuA
Op 13.07 gaat hij de tie strap losmaken dan zie je (hopelijk) ook hoe hij vast zat.

Edit: op 20.27 maakt hij m weer vast! :)
Laatst bijgewerkt door cissy op 25-03-20 23:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:29

Ik doe hem 2x dubbel "vouwen" en maak dan een lus/knoop zodat hij niet losgaat als ik het zadel naar de kast breng.

Kan je er even geen beter visueel beeld bij geven dus hoop dat anderen er beter in zijn :')

NL6
Berichten: 110
Geregistreerd: 06-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:33

Bij het afzadelen haal ik gewoon de hele singel eraf en dan doe ik er een aantal slagen in, met het uiteinde maak ik dan een knoop via de ring zeg maar. Dus als het uiteinde van voor naar achter door de ring komt, maak ik een lusje door hem nog een keer door te steken en daarna doe ik het uiteinde door de lus. Snap je het nog? :+

DPTomboy

Berichten: 814
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:33

Ik haal hem deels van achter naar voren door de ring waar hij al aan zit. Dan heb ik dus een dubbel gevouwen stuk voor de ring en achter de ring een dubbel stuk en het uiteinde van de tie straf hangt daar dan nog achter. Die sla een keer om mijn creatie heen en steek ik er aan de voorkant weer doorheen Zodat t blijft zitten. Singel vastmaken kan dan zonder dat de tie strap zo lang is..

Ik kan niet zo goed uitleggen, kan vrijdag wel ff foto’s maken als dat nodig is..

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Re: tie strap vastmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:42

https://youtu.be/8lYEE8jwMUk

Ik doe het losse eindje er vervolgens om heen omhoog door de ring en dan door de lus. Die je gemaakt hebt. Snap je het zo :')

Pessoa

Berichten: 105
Geregistreerd: 22-01-11
Woonplaats: Belgie

Re: tie strap vastmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 23:54

Bedankt allemaal! Ik ga morgen meteen proberen wat goed werkt voor mij!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 00:59

Pessoa schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb al heel Google afgestruind om het antwoord van mijn vraag te vinden maar vind alleen de versie om het vast te maken aan de singel. Dus hierbij: Hoe knopen jullie deze riem zodat deze niet los hangt als je afzadelt? Ik heb een techniek geleerd waarbij als je gewoon aan het uiteinde trekt hij mooi terug los komt maar ben deze vergeten :o

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel...


Misschien overbodig, maar als je de tie strap op een cm of twintig van de ring vastpakt, richting de buik van je paard brengt, en dan omhoog (zodat deze dubbelslaat) richting de ring. Dan van achter naar voor door de ring heen duwen. De vouwen gelijk maken. Dan zit het uiteinde van de tiestrap als het goed is tegen de buik van je paard. Als je die naar voren haalt en over de gevouwen delen weer naar achter brengt onstaat er een lus. Het uiteinde door de ring (ook weer van achter naar voor) en als een stropdas door de lus heen.

Zo doe ik het altijd. Jammer sat ik dit nu pas lees, had vandaag best even een tutorial willen maken voor je :D

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 00:22

Pessoa schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb al heel Google afgestruind om het antwoord van mijn vraag te vinden maar vind alleen de versie om het vast te maken aan de singel. Dus hierbij: Hoe knopen jullie deze riem zodat deze niet los hangt als je afzadelt? Ik heb een techniek geleerd waarbij als je gewoon aan het uiteinde trekt hij mooi terug los komt maar ben deze vergeten :o

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel...


Zo of zo doe ik het. :D

Afbeelding

Afbeelding