Western zadel dilemma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Western zadel dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 12:28

@Annoya: succes met de onderhandelingen en misschien blijft er van deze hele discussie iets hangen waar je je voordeel mee kunt doen :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Western zadel dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:27

DD, vroeger toen we hier in Nederland een beetje met de western begonnen en er nog niet zoveel keus was en ook nog niet veel bekend was. Toen werd ook bij alles gezegd; In Amerika doen ze het zo.............

Annoya, het gaat niet om jouw budget. De problemen van zadels passen en zadelpassers kwam ter sprake en waarom mensen wat doen. Budget speelt voor veel mensen wel een rol.

Hopelijk kom je eruit.

Lo1234, maatwerk is prima, als je dus maar oplet waar en bij wie. Dat de discussie een beetje een nare wending nam, is omdat sommige mensen al vele jaren meelopen en weten wie hoe werkt etc.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Western zadel dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:54

Ik heb ook een maatwerk zadel van Triple Crown saddlery. Zij maken ze ook custom, net als Tom Winter, rond de kale boom.
Ik gebruik mijn zadel voor verschillende paarden. Nu past het gelukkig goed op mijn hengst, net als op mijn vorige merrie waar het voor gemaakt was. Op onze paint past het helaas niet. Is toch altijd een beetje zoeken met die zadels...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 02:49

sevke schreef:
Ik heb ook een maatwerk zadel van Triple Crown saddlery. Zij maken ze ook custom, net als Tom Winter, rond de kale boom.
Ik gebruik mijn zadel voor verschillende paarden. Nu past het gelukkig goed op mijn hengst, net als op mijn vorige merrie waar het voor gemaakt was. Op onze paint past het helaas niet. Is toch altijd een beetje zoeken met die zadels...


Maar dan blijft het wel belangrijk wie met de kale bomen komt passen. En ik neem aan dat zijn wel naar de plek van de singel kijken dan.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Western zadel dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:10

ja, is zo. Je kunt de plek van de rigging ook gewoon kiezen.

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:07

TS; ben je er inmiddels uit met de zadelpasser? Daar ben ik heel benieuwd naar. Ik hoop dat het inmiddels is opgelost, anders ben je in 3 maanden tijd niet veel opgeschoten?