Spring/hunterzadel voor Paint met brede schouders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GNGR

Berichten: 4
Geregistreerd: 20-05-15

Spring/hunterzadel voor Paint met brede schouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 22:33

Ik ben op zoek naar tips voor een springzadel/hunterzadel voor mijn Paint.

Op dit moment heb ik een springzadel van Passier maar deze past niet 100%.

Hij is licht overbouwd, heeft een redelijke schoft en enorme schouders. Door een oude blessure mist hij wat spier achter zijn schouder maar dit is weer aan het opkomen. Achter zijn schouder is hij dus smaller dan zijn schouders zelf, hierdoor begint ons huidige zadel iets te knijpen nu hij weer meer spieren krijgt. Het probleem is dus dat zijn schouder onder de boompunten heen moet kunnen bewegen, moeilijk te vinden maar het lijkt me niet onmogelijk.

Vandaar dat ik het hier eens vraag, wellicht hebben andere mensen met Quarters/Paints een beter idee dan de reguliere springruiters en de bijbehorende zadelmakers.


GNGR

Berichten: 4
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Spring/hunterzadel voor Paint met brede schouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 22:34

Ohja, aub geen commentaar over zadelmaker/passers etc. Deze is het afgelopen jaar 5x langsgeweest, zelfs 2 verschillende zaken en tot nu toe niks gevonden dat wel past!

NRJ

Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:15

Had je heel toevallig al contact gehad met Ruitersport Hermans uit Zutendaal?

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:41

Beetje late reactie maar ik had een Deuber Maxima Jump op mijn breder dan breed Paint liggen. Die is traploos verstelbaar en kon met de vulling aangepast passend op haar gemaakt worden.
Maar gezien je probleem, mss moet je eens kijken naar de Maxflex. Die hebben een heel speciaal systeem die bij de schoft en schouder heel anders werkt. Denk er wel om zulke zadels zijn niet goedkoop. Je gaat al heel snel naar de 1000 tot 2000 euro voor zon zadel. En de ervaring leert dat de meeste westernruiters het hunteren er alleen maar bij doen, en zon zadel dus niet zoveel mag kosten.
En anders mss kijken naar een speciaal pad, zo uit mijn hoofd de prolite, die die kuilen net achter de schouder kan opvangen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers