HELP met spoed gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

HELP met spoed gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 19:45

ik zoek met spoed een singel converter van wn naar eng. Dit ivm met een equi simulatie traing waar anders zonder converter geen wn zadel op kan :(
Wie heeft wat voor wen leuke prijs ?
Ik heb het voor 11-1 nodig.
Het gaat om deze :
https://barefoot-saddle.nl/nieuwe-artik ... RTH-CON-02

Kleur maakt me niet uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:55

Gaat het op een paard of op een simulator?

Heb je een oude beugelriem die je kan gebruiken? Zo ja dan gesp eraf snijden en de riem door het oog halen. De 2 uiteindes kan je dan gebruiken voor de engelse singel.

LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Re: HELP met spoed gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 23:59

Gloa het gaat op een simulator.
Ik heb hier niets van engels spul helaas.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:03

Wie geeft/doet die simulatie?? Ik heb nl vorig jaar een clinic meegedaan met zon simulator, en heb daarvoor toen zelf een converter gemaakt. Omdat ik die verder niet meer nodig was/ben heb ik die aan haar meegegeven. Ook voor als ze weer van die mafketel-westernruiters :+ had die met zon simulator wilden rijden.

Denk er overigens om dat een normale converter niet lang genoeg is :D Ik heb er toen zelfs 2 gemaakt, 1 in de normale lengte, en 1 als zeg maar dressuurconverter. Was toen echt de extra lange converter nodig.

LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Re: HELP met spoed gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 00:23

Rina de vrouw die deze simulatie geeft heeft zelf geen converter.
Hoe heb je de converter gemaakt-misschien kan ik dat ook ? Lange stoten zijn bij deze ook nodig.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: HELP met spoed gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:25

Gemaakt uit leer. Voorbeeld van de korte van het net gevist, zelf verlengt op papier. Dat overgetrokken op het leer. uitgesneden en gaten erin gemaakt. Maar ja dan moet je wel stukken leer hebben liggen van het formaat wat je nodig bent O:) En je bent tuigleer nodig.

Extra lang weet ik wel zeker. Ik rijd met een Bob Marshall, en die heeft zelfs langere skirts dan een normaal boomzadel.

LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Re: HELP met spoed gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 09:33

Ok klinkt nog best lastig zeker ook vanwege het leer- dat is ook duur.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 10:19

Er zit dus een engelse singel vast aan de simulator?
Twee sets engelse beugelriemen lenen van iemand, uiteinde door de gesp halen (geps er gewoon aan laten zitten) en dan dus om de D-ringen van het zadel links en rechts (beugelriemgesp aan de simulatorkant anders voel je 'm zitten denk ik), en je hebt 4 extreem lange singelstoten links en rechts hangen. Die zullen ongetwijfeld over de vloer slieren, maar dat boeit niet, die simulator gaat nergens heen.
Enige minpuntje is dat je mogelijk gaten bij moet maken, dat is iets wat je dan wel met de uitlener van de beugelriemen moet kortsluiten.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: HELP met spoed gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:46

De simulator is eigenlijk alleen berekent op dressuurzadels. Met elk ander zadel met of korte singelstoten, of zoals een westernzadel heb je een probleempje met bevestigen.

TS ja ik heb dat leer liggen, dus dat was mijn voordeel. Maar je zou het evt zelfs kunnen proberen met 2 tiestraps aan je zadel. En die dan met een stropdasknoop vastzetten ipv zoals de meeste doen met een gespsingel. Het hoeft ook niet super strak te zitten. Dat is het voordeel van de simulator. tis geen echt paard :D

LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 15:07

Rina ik heb twee tiestraps ivm dat ik in een driehoek aansingel. Maar ik zie niet hoe ik een brede tiestrap door die kleine gespjes van de simulator moet krijgen?
Deze simulator heeft een ding onder de buik met twee gespen aan elke kant zoals een singel

LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Re: HELP met spoed gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 18:12

Zoals het er nou uitziet ga ik toch 1 bestellen- wel wat zonde van t geld maar ik wil heel graag die simulatie doen om te weten hoe en of ik mijn paard in de weg zit of juist niet :+

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: HELP met spoed gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:36

Sorry vergeten erbij te zetten, was met 5 dingen tegelijk bezig :o riempje ala kinriem tussen de beide gespen van de singelstoten aan de simulator. Dat je daar dan een grote lus creƫert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:27

Setje beugelriemen kopen is goedkoper :=

LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 20:30

Ben bang datmet beugelriemen het probleem niet verholpen is, die zijn dikker dan singelstoten dacht ik Afbeelding dit is de simulator

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:46

Nee singelstoten zijn dikker dan beugelriemen.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: HELP met spoed gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:15

Wat Ibbel zegt is de meest simpele, effectiefste en goedkoopste manier om dit 'probleem' op te lossen :)