Zadel invoeren vanuit Amerika

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clauwdia
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-01-17

Zadel invoeren vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 23:38

Hoi,
Heeft iemand ervaring met een zadel invoeren uit Amerika? Ik ben op zoek naar een Bobs, deze zijn hier heel duur en zie ze ook niet veel tweedehands aangeboden worden. Wat zijn dan de invoerrechten en waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Groetjes Clauwdia

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Zadel invoeren vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 23:48

Je zult, uitgaande van een goederenwaarde van €150,- of meer, invoerrechten, 21% BTW en een behoorlijk bedrag aan verzendkosten moeten betalen.

Daarnaast betaal je vaak nog een klein bedrag aan inklaringskosten aan de declarant die de goederen voor je aanmeld bij de douane. Dit is meestal niet standaard ingerekend in je verzendkosten.

Hou vooral rekening met vertragingen, beschadigingen en zelfs verlies van je waren. Ik weet niet of creditcarddekking dit eventueel vergoed.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 23:54

Clauwdia schreef:
Hoi,
Heeft iemand ervaring met een zadel invoeren uit Amerika? Ik ben op zoek naar een Bobs, deze zijn hier heel duur en zie ze ook niet veel tweedehands aangeboden worden. Wat zijn dan de invoerrechten en waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Groetjes Clauwdia


Volgens mij mocht een zadel altijd mee als handbagage. Weet je niet iemand die naar Amerika reist of toevallig een paardje importeert?

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 00:16

Bobs is geweldig. Maar wat als ie niet goed past? Ook wel een dingetje toch?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:16

Alles boven de 27 !! euro moeten invoerrechten over betaald worden. Hierbij worden ook de verzendkosten meegerekend.
Als 'zelf meegebracht' is het bedrag hoger, ik meen rond de 400 euro. Handbagage is onmogelijk (veel te zwaar en te bulky)

Dus via een couriersdienst (USPS, UPS, DHL of whatever) betaal je invoerrechten (21%) over het aankoopbedrag én de verzendkosten (tussen de 150$ en 450$) en dan nog een 25 euro administratie/inklaringskosten.

Diefstal/zoekraken en beschadiging kun je verzekeren, maar daar heb ik nooit iets mee van doen gehad.

En dan hebben we het nog niet eens over de niet-paskans van het zadel.

Clauwdia
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 18:51

DubbelDun schreef:
Alles boven de 27 !! euro moeten invoerrechten over betaald worden. Hierbij worden ook de verzendkosten meegerekend.
Als 'zelf meegebracht' is het bedrag hoger, ik meen rond de 400 euro. Handbagage is onmogelijk (veel te zwaar en te bulky)

Dus via een couriersdienst (USPS, UPS, DHL of whatever) betaal je invoerrechten (21%) over het aankoopbedrag én de verzendkosten (tussen de 150$ en 450$) en dan nog een 25 euro administratie/inklaringskosten.

Diefstal/zoekraken en beschadiging kun je verzekeren, maar daar heb ik nooit iets mee van doen gehad.

En dan hebben we het nog niet eens over de niet-paskans van het zadel.

Er komt nog heel wat bij als ik het zo lees. Inderdaad het niet passen ging ook al door Mn gedachten..misschien toch nog maar eens hier rond kijken.. als iemand iets weet hoor ik het graag

Clauwdia
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 18:54

My_Little_P schreef:
Bobs is geweldig. Maar wat als ie niet goed past? Ook wel een dingetje toch?

Ja had ik ook wel aan gedacht.. maar over het algemeen ligt een Bob’s, als je de juiste maat hebt, goed.. maar als ik lees wat een kosten er nog bij komen qua btw, invoertaxen etc. Dan is ie ook niet zo goedkoop meer..

Clauwdia
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 18:55

superpony schreef:
Clauwdia schreef:
Hoi,
Heeft iemand ervaring met een zadel invoeren uit Amerika? Ik ben op zoek naar een Bobs, deze zijn hier heel duur en zie ze ook niet veel tweedehands aangeboden worden. Wat zijn dan de invoerrechten en waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Groetjes Clauwdia


Volgens mij mocht een zadel altijd mee als handbagage. Weet je niet iemand die naar Amerika reist of toevallig een paardje importeert?

Nee helaas geen Amerika gangers

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:56

En dan past'ie niet, zal je sowieso winst maken om het hier in NL weer te verkopen, toch?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Zadel invoeren vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:00

Je zou bij Arthur’s of Evelien kunnen vragen of ze ‘m voor je mee zouden kunnen bestellen. Volgens mij gaan dan wat kosten omlaag omdat je bijv transport deelt. Niet geschoten...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Zadel invoeren vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:35

@hiulary: dat werkt alleen als ie in een grote kontainer mee gaat.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:36

Clauwdia schreef:
maar over het algemeen ligt een Bob’s, als je de juiste maat hebt,..

Dat heb ik met schoenen ook... over het algemeen pas ik in 39... maar of ze dan écht lekker lopen is een 2e.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Zadel invoeren vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 00:07

Mensen vinden van Bob's iets te snel dat hij altijd past, maar dat is echt niet zo. 2e hands heb ik ze weleens gezien voor rond de 2500 euro en dat is toch geen hele gekke prijs als hij in nette staat is.

Volgens mij heeft Sunville van Kevin vandereyt vaak gebruikte Bob's zadels. Maar er zijn natuurlijk meer zadels die goed zouden kunnen passen en heel fijn zitten. Voor minder dan een nieuwe Bob's heb je al een naar wens een zadel bij Euro-Horse. Zijn echt fijne zadels die ze nieuw hebben.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:03

Niet alle modellen Bobs passen op élk paard geloof me. De ene Seat is ook breder dan de andere en dat moet je zelf ook maar net prettig vinden.
Meeste problemen zijn nog altijd de breedte van de schouders van het paard waar het evt kan knellen.

Ik zelf rijd graag met de Bobs Fappani omdat deze een smalle Seat heeft. Maar ook dit model past niet elk paard.
De Bobs Flarida, ook heel populair heeft een bredere Seat. Daar kreeg ik bijv last van mijn liezen van en dat voelde ik als ik Savonds van de bank op stond. Ik zelf heb meerdere paarden die ik met 3 verschillende zadels train ( ook van andere merken) Veel trainers gebruiken hulp stukken tussen pad en zadel om het beter passend te krijgen want die kunnen natuurlijk niet voor elk paard een ander zadel aan schaffen
Het best zou je eens een aantal modellen kunnen uit proberen voor je er een groot bedrag aan uit geeft. Wellicht van stal genoten of anders toch bij een van de grotere Western shops.

Clauwdia
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-01-17

Re: Zadel invoeren vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 18:53

Is iemand bekend met het merk Buckaro?

Clauwdia
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 18:54

Popstra schreef:
Niet alle modellen Bobs passen op élk paard geloof me. De ene Seat is ook breder dan de andere en dat moet je zelf ook maar net prettig vinden.
Meeste problemen zijn nog altijd de breedte van de schouders van het paard waar het evt kan knellen.

Ik zelf rijd graag met de Bobs Fappani omdat deze een smalle Seat heeft. Maar ook dit model past niet elk paard.
De Bobs Flarida, ook heel populair heeft een bredere Seat. Daar kreeg ik bijv last van mijn liezen van en dat voelde ik als ik Savonds van de bank op stond. Ik zelf heb meerdere paarden die ik met 3 verschillende zadels train ( ook van andere merken) Veel trainers gebruiken hulp stukken tussen pad en zadel om het beter passend te krijgen want die kunnen natuurlijk niet voor elk paard een ander zadel aan schaffen
Het best zou je eens een aantal modellen kunnen uit proberen voor je er een groot bedrag aan uit geeft. Wellicht van stal genoten of anders toch bij een van de grotere Western shops.

Ja misschien toch maar eerst passen. Ook vanuit Amerika zijn ze met alle extra kosten niet goedkoop. Ken jij toevallig het merk Buckaro?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Zadel invoeren vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 19:17

Ik ken wel een Buckaroo, maar dat is meer een modelnaam vaak gegeven aan de ouderwetse zadeltypes (Wade stijl).
Of een website a la Divoza waar ze allerhande paardenspullen verkopen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Zadel invoeren vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:19

Volgens mij heb ik denk ik bij Arthur weleens Buckaroo zien liggen en lijkt het een beetje op Pool's zadels, maar kan me wel vergissen.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Zadel invoeren vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:38

Dat merk heb ik geen ervaring mee nee

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:48

heb je er heel veel haast mee? rond de kerstdagen heeft arthur een grote christmas sale, daar geeft ie belachelijk hoge kortingen en is er veel meer in 1x te zien en te vergelijken als normaal

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Zadel invoeren vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:02

Je betaald invoerrechten bij een aankoopbedrag boven de 150,- ( euro), dat is ca. 6%, BTW betaal je altijd over het gehele bedrag ( aanschaf + transport). Transport voor een zadel komt rond de $150,-/ $200,-.
Hier kan je uitrekenen hoeveel je ongeveer kwijt zou zijn: http://www.invoercalculator.nl/

Ik stuur je via PB nog een andere optie.

Hatsjie
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:11

mijn ervaring is:
Prijs zadel + vervoers kosten betaal je aan de verkoper.
Bij invoer in Nederland komt daar ongeveer 25% bovenop (invoerrechten, douanekosten en vervoer in Nederland).
Koop je in de EU dan heb je die kosten niet.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:28

ElCid schreef:
Je betaald invoerrechten bij een aankoopbedrag boven de 150,- ( euro), dat is ca. 6%, BTW betaal je altijd over het gehele bedrag ( aanschaf + transport)..

Niet waar !! Dit bedrag ligt véél lager € 22 nl;.

http://www.invoercalculator.nl/

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:17

Dit
Citaat:
Invoerrechten bedrag € 0 (tot €150,- vrij van invoerrechten)
staat anders letterlijk op de invoercalculator en is ook zo. Vul maar wat getallen in en je zal zien als je onder die 150,- blijft dat er geen invoer geheven wordt.

Tot 22,- euro betaal je geen van beide:
Citaat:
Bestelbedrag

Tot €22,- worden er geen invoerrechten en BTW gerekend, vanaf €22,- tot €150,- vrij van invoerrechten maar met BTW. Vanaf € 150,- moet u altijd invoerrechten en BTW betalen. In de meeste gevallen rekenen de postbezorgdiensten geen inklaringskosten als het bestelbedrag van de te importeren goederen onder de €22,- blijft.

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:25

superpony schreef:
Clauwdia schreef:
Hoi,
Heeft iemand ervaring met een zadel invoeren uit Amerika? Ik ben op zoek naar een Bobs, deze zijn hier heel duur en zie ze ook niet veel tweedehands aangeboden worden. Wat zijn dan de invoerrechten en waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Groetjes Clauwdia


Volgens mij mocht een zadel altijd mee als handbagage. Weet je niet iemand die naar Amerika reist of toevallig een paardje importeert?


Zadel met een paard meegeven wordt niet gedaan, daar is geen plek voor in de containers. Ik heb het gevraagd toen we mijn Paint uit Amerika haalden maar dat kon dus niet. Als handbagage kan/ kon soms, afhankelijk van de airline, en wordt makkelijker als je eerst een binnenlandse vlucht hebt; als je ziet wat er dan allemaal meegesleept wordt...…….. Zo heb ik ooit een zwaar roping zadel meegenomen als handbagage. Maar met alle aangescherpte maatregelen t.o.v. gewicht etc. zou het goed kunnen dat het nu lastiger is. Het kan sowieso als ruimbagage mee.