Westernhoofdstel, welke site/winkel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Petrichor

Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Westernhoofdstel, welke site/winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 12:14

Hoi allemaal,

Ik ben van dressuur overgestapt naar lol met je knol en lange tochten rijden. Mijn dressuur zadel heb ik ingeruild voor een Barefoot Nevada, nu wil ik ook nog graag een ander hoofdstel hebben die daar bij past. Echter is dit nog al lastig gezien er zoveel modellen zijn.

Ik wil denk ik gewoon een normaal hoofdstel met frontriem in de bruine kleur die mijn Nevada zadel ook heeft en het liefst met gesloten teugels die bij het hoofdstel worden aangeboden. Maar dat schijnt nog al een ding te zijn, want ik zie overal dat de teugels apart bij te bestellen zijn.

Welke webshop is goed en levert ook snel zijn product? Of zit er in het oosten van het land een winkel met western hoofdstellen?

The smell of earth after rain!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:31

In welke maat zoek je een hoofdstel?
Barefoot heeft zelf ook een westernhoofdstel, qua kleur zou de dark oil bij de Nevada moeten passen, als ik het goed heb. Dat is deze, deze is alleen ook zonder teugels, maar dat zijn vele westernhoofdstellen. Ik denk dat je meer keuze hebt als je een los van elkaar gaat zoeken :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-10-18 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 12:34

Cob. :)

Ik had hem gezien inderdaad maar vind hem iet wat simpel.

The smell of earth after rain!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:42

Cob maakt het al wat makkelijker. Ik heb 2 Tinkers, een met een grote maat Cob en de ander een grote Full. Ik heb hoofdstellen van Busse, gekocht bij Kifrahorse. Ik vind deze fijn omdat ze wat groter vallen/in grotere maten verkrijgbaar zijn dan de 'reguliere' westernhoofdstellen. Ze zijn ook in andere kleuren verkrijgbaar, alleen wel zonder teugels.
Afbeelding

Afbeelding

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:09

De cowgirlstore.nl zit in het oosten vh land dacht ik.
ze doet ook 1 x in de maand 'open schuur' dus dan zou je kunnen gaan kijken

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Westernhoofdstel, welke site/winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:51

Je kan een saai hoofdstel zelf opleuken met conchos.

Split reins zijn veiliger als je met knop rijdt. Er zijn wel gesloten teugels western te vinden, maar die zijn extra lang en hebben meestal slobber bars.

Alleen goedkope kwaliteit heeft setjes hoofdstel met teugels, maar geloof me, daar wordt je echt niet vrolijk van. Dat is geperst leer dat breekt en snel uitdroogt. Zonde van je geld. Bij western koop je nou eenmaal alles los. Je moet bijv ook je kinriempje los kopen, maar is wel belangrijk. Maar elke shop met hoofdstellen, heeft ook teugels. Een beetje fijne harnas leather teugels kosten zo een 50/80 euro. Maar dan heb je geen spul dat snel breekt.

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Westernhoofdstel, welke site/winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:49

Wat Superpony zegt over setjes en mindere kwaliteit is zeker waar.
Die gesloten teugels die je zoekt heten vaak roping reins.
Een betrouwbare webwinkel is profi-tack.de
En anders naar arthur rijden, dan kan je alles even bekijken en die kunnen je zeker adviseren.

faunty

Berichten: 1789
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Westernhoofdstel, welke site/winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:04

Ik vind zelf de spullen van Kramer erg fijn. Heb ook een westernhoofstel en kinriempje van hun. Beide fijne kwaliteit en het zit goed

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:05

Kramer.nl heeft westernspullen voor vaak leuke prijsjes.


Ik heb deze van Agradi.nl


Afbeelding

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:19


Petrichor

Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 21:53

Ik zag inderdaad dat Agradi heel veel keuze heeft, maar het is zo goedkoop dat ik mij afvraag of dat wel wat is? Ik wil namelijk geen risico's lopen dat er iets breekt. Ik kan namelijk zomaar een heel stuk rijden en mij diep in het bos bevinden.

En dit https://m.kramer.nl/Paard/Westernpaarde ... tel-Pearls hoofdstel vind ik ook heel gaaf, iets duurder dan Agradi goedkoper dan bij een westernshop hoe zal het zitten met de kwaliteit?

The smell of earth after rain!

Lindsey_99
Berichten: 2450
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:27


Over de IJssel

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:35

Als je iets unieks wil: deze komt uit Canada. Ga hem zelf niet gebruiken, dus ik biedt hem nieuw te koop aan :)
Basic hoofdstelletje. Voor de juiste prijs kan ik er matchende split reins bij doen.

Afbeelding

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: Westernhoofdstel, welke site/winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:41

Ik heb pas een simpel one ear hoofdstel bij Arthurs western store gekocht stond in de beschrijving dat hoofdstel al in de olie gelegen had en dat was ook echt zo is echt zeer mooi soepel en stevig hoofdstel hun hebben nog veel meer hoofdstellen dus ook zeker de moeite waard. Ik kreeg geen verzend bevestiging ofzo maar binnen 3 dagen netjes mijn hoofdstel binnen

You only live once. Make the most of it. Ride as far as you can

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:23

Petrichor schreef:
Ik zag inderdaad dat Agradi heel veel keuze heeft, maar het is zo goedkoop dat ik mij afvraag of dat wel wat is? Ik wil namelijk geen risico's lopen dat er iets breekt. Ik kan namelijk zomaar een heel stuk rijden en mij diep in het bos bevinden.

En dit https://m.kramer.nl/Paard/Westernpaarde ... tel-Pearls hoofdstel vind ik ook heel gaaf, iets duurder dan Agradi goedkoper dan bij een westernshop hoe zal het zitten met de kwaliteit?


Dan moet je echt bij een goede shop bestellen of gaan kijken ( laatste is ook echt veel leuker! ) Als jij in het bos rijdt, wil je echt geen geperste troep. Dat soort hoofdstelletjes kunnen beter ook geen regen hebben. Hoe goed je ook smeert met olie, het blijft slechte kwaliteit.
Je kan zoveel leuke conchos kopen om een saai hoofdstel leuker te maken....Ik zou iets op leer kleur zoeken en dat dan opleuken.

Cowgirlstore
Paard en Naald
Euro Horse
Arthur

Zijn shops die je ook wel op wedstrijden tegen kan komen bijv. Maar Arthur is wel de leukste om te gaan shoppen. Je gaat alleen blut en dat is weer jammer :o ;)

Petrichor

Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 19:57

Ik heb gehoord dat dit soort teugels heel fijn moeten zijn.
https://m.kramer.nl/Paard/Westernpaarde ... nen-teugel

Ik vraag mij alleen af, hoe zit dat met die klip sluitingen? Is dat niet zo'n gevalletje als je paard er een keer vandoor vliegt en je hebt echt je teugels even nodig dat je het kapot trekt?

En hoe zit dat met de kinriem heb je die nodig of kan dat ook zonder? En misschien heel blond maar waar is het precies voor?

The smell of earth after rain!

Lindsey_99
Berichten: 2450
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Westernhoofdstel, welke site/winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:13

Dat soort teugels zijn heerlijk. Ik heb ze al een paar jaar, en nog nooit meegemaakt dat de clips problemen geven, maar dan wel het clipje naar buiten laten wijzen. Zelf rijd ik bitloos, met een sidepull aan z'n westernhoofdstel. Voorheen een tijdje met een hackamore en een leren (western) kinriempje. De hack werkt al genoeg in, en het kettinkje vond ik onzin.

Over de IJssel

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:35

Petrichor schreef:
Ik heb gehoord dat dit soort teugels heel fijn moeten zijn.
https://m.kramer.nl/Paard/Westernpaarde ... nen-teugel

Ik vraag mij alleen af, hoe zit dat met die klip sluitingen? Is dat niet zo'n gevalletje als je paard er een keer vandoor vliegt en je hebt echt je teugels even nodig dat je het kapot trekt?

En hoe zit dat met de kinriem heb je die nodig of kan dat ook zonder? En misschien heel blond maar waar is het precies voor?


Ik rij al jaaaaren met die clips, maar dan aan mijn leren teugels. Kies wel goede kwaliteit en dan gaan ze heel lang mee.

Dat kinriempje is ervoor dat als je zonder neusriem rijdt je je bit niet door de mond trekt. Grote bitringen (niet die rubberen maar het bit zelf) of een D-trens voorkomt dat ook.

Ga lekker bij Arthur shoppen met de kerst sale. Je kijkt je ogen uit!

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Westernhoofdstel, welke site/winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 23:41

Ik rij nooit met klips, dat is echt bloedirritant voor het paard en verstoord de communicatie. heel veel mensen rijden ermee en zullen zeggen dat het niet uitmaakt, maar geloof me, voor je paard maakt het echt wel uit. Voor een snaffle bit zijn slobber bars veel fijner, ook voor de inwerking.

Als je wat langer western rijdt, ga je vanzelf wel wat hoofdstellen verzamelen. Meestal begin je met ene gewoon hoofdstel met een snaffle. Als je overstapt op een ander bit, koop je meestal ook een nieuw hoofdstel. Sowieso zie je bij shanks natuurlijk meer one or two ear hoofdstelletjes, dus dan kies je die bij dergelijke bitten.

Eigenlijk koop ik altijd de teugels van Arthur, maar mn man en ik hebben verschillende voorkeuren, dus hij heeft hoofdstellen met dikkere teugels en ik met dunnere.

Heb vorig jaar fijne vaste touwteugels gekocht bij de christmas sale bij Arthur, waren maar 20 euro geloof ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers