Welke zadelmaker westernzadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_LiliM_
Berichten: 274
Geregistreerd: 18-08-10

Welke zadelmaker westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 15:13

Mijn westernzadel ligt niet meer helemaal top. Pony is erg gegroeid in bespiering maar, nu ben ik dus een beetje rond aan het kijken en kom verschillende zadelmakers tegen. Mijn huidige zadel komt bij Eurohorse vandaan. Heeft er verder iemand ervaring met countrymill, westernspul of Arthurs? Twijfel zelf tussen Eurohorse en countrymill. Arthurs is voor mij aardig ver rijden en weet niet of het het waard is.. en westernspul heb ik geen ervaring mee.


Rex_Rolfo

Berichten: 5365
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Welke zadelmaker westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:18

welke omgeving?

_LiliM_
Berichten: 274
Geregistreerd: 18-08-10

Re: Welke zadelmaker westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 16:28

Omgeving Alphen aan den Rijn. Maarnik zocht meer ervaring met de verschillende zadelmakers

criollo_yess

Berichten: 1062
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:33

Ik heb een paar zadels van http://www.vaquero.nl/. Ook wel ver bij jou vandaan, zit in Venlo, maar maakt goede kwaliteit zadels.

mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt
wat de wolf wint aan terrein, verliezen onze paarden in welzijn

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:42

Zowel ik als Ella kunnen bij je langskomen voor een Freemax of Silverado. Zadelcontrole voor western boomzadels doe ik ook. Www.freemax-western.nl

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:51

criollo_yess schreef:
Ik heb een paar zadels van http://www.vaquero.nl/. Ook wel ver bij jou vandaan, zit in Venlo, maar maakt goede kwaliteit zadels.

Daar heb ik er ook eentje van en ik woon voor hem ook niet echt naast de deur. (Groningen ;) )
Volgens mij moest ik hem reiskosten betalen voor het inmeten en werden die weer van de prijs van een nieuw zadel afgetrokken.
Ik vond dat niet onredelijk en heb sindsdien een geweldig zadel.
Af en toe heeft/ weet/ verkoopt Louis ook gebruikte zadels.


AmenteC
Berichten: 32
Geregistreerd: 15-04-18
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke zadelmaker westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:04

Geen ervaring mbt westernzadels, maar de CountryMill in Nijkerk is top wat mij betreft voor zadels (dressuur/springen).

DubbelFun

Berichten: 88484
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Welke zadelmaker westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:42

@_LiliM_: wat je opnoemt zijn geen van alle zadelMAKERS, maar -PASSERS/Verkopers. Een wereld van verschil ;)

De tip van Kitty kan ik onderschrijven. Dat scheelt je iig een hoop nieuwe zadels, aangezien deze zadels aan veranderingen aangepast kunnen worden en je niet elke kaar een hoop geld kwijt bent aan inruil.

Delaja

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Welke zadelmaker westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:44

Arthurs zeker niet doen, helaas genoeg gezien dat hij een zadel meegaf en goedkeurde op een paard dat achteraf eigenlijk helemaal niet zo goed bleek te liggen.

Als je echt een goede wilt hebben moet je toch bij Eurohorse (Eveline zelf) zijn. Of inderdaad boomloos gaan, Kitty heeft super zadels!

Silly_Woman

Berichten: 1664
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:47

AmenteC schreef:
Geen ervaring mbt westernzadels, maar de CountryMill in Nijkerk is top wat mij betreft voor zadels (dressuur/springen).


Hier ben ik het helemaal mee eens! Voor mij geen andere dan countrymill.

We always try to do our best for our horses :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke zadelmaker westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 01:27

Ik heb van allemaal wel echt duidelijk niet passende zadels gezien, dus er is overal wel wat. Afstand moet je je overheen zetten in de western.

Boomloos zoals Freemax valt daar niet onder, geen echte ervaring mee. Wel met barefoot en BM.

Evelien/euro horse komt bij je, kan goed passen en heeft vaak veel keus. Maar kan met gebruikt ook maar net zijn dat er niks voor jou bij is. of in je budget valt. Ze hebben geen kale bomen van alles 2e hands zadels.

Westernspul, komt bij je, heeft wisselend aanbod, dus moet je ook even kijken. Niet iets laten aansmeren omdat ze weinig keus hebben.

Country Mill, kan je heen, is binnenbak bij. Naar je toe komen ze volgens mij alleen nog voor een nieuw zadel. Heb ik ook niet passende western zadels vandaan zien komen en ik vind de 2e hands zadels soms erg duur voor de staat waar ze in zijn. Maar ook daar geldt, een beetje mazzel hebben met passen en het aanbod dat er ligt.

Arthur, moet je heen, heeft binnenbak. Komt alleen naar je toe voor nieuw zadel. Heeft veel keus en kan tegen meerprijs ook een meting doen met een pad. Hij heeft mensen met hele goeie ervaringen en met slechte. Ik vind dat er met hem goed te praten valt over prijs en inruilen. ( vergeleken to sommige anderen )

Flevo Horse support, past 2e hands zadels uit elkaar met de kale boom en zet ze dan in elkaar als er een match is. Wisselend aanbod.

Cowgirlstore heeft nu een nieuw boomloos zadel. Komt daarvoor naar je toe.

Tweedehands western spul in Alteveer ( GR ) heeft vaak 2e hands zadels. Komt niet door hele land, stuurt wel op.

Je ziet vaak dat de vissegraat wordt gebruikt bij 2e hands zadels, maar ket daarbij zelf goed op. De vissegraat moet op de goede plek van de paardenrug gelegd worden. Daarna ook goed in het zadel ( onderzijde ) Er wordt wel wat gesjoemeld met een beetje naar voren en achter schuiven en het passend laten lijken.
Als je van het ene zadel een full quarter nodig zou hebben, wil dat niet zeggen dat je altijd ene full quarter nodig hebt. Zelfs binnen het merk wisselt de pasvorm.
Afstand tussen conchos zegt helemaal niks, dus trap daar niet in.
Plek van de singel is ook erg belangrijk.
Het is belangrijk dat een zadel in goede staat is en de boom niet gebroken. Ook bij bijv de flex bomen, horen die niet teveel te bewegen als je koud test.
Neem er een goede pad en singel bij, liefst direct dat je die ook onder begeleiding aanschaft, want je kan best spijt krijgen van een pad en singel, terwijl het best duur spul is allemaal.

_LiliM_
Berichten: 274
Geregistreerd: 18-08-10

Re: Welke zadelmaker westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 09:52

Bedankt superpony voor het delen van je ervaringen! Eurohorse hoor en zie ik soms slechte dingen voorbijkomen en zelf ook geen super ervaring mee. Ik ga deze keer naar countrymill met de trailer hoor daar ook wisselende verhalen in maar Arthurs is gewoon te ver. Ik ga het zien :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke zadelmaker westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 23:13

Gewoon kijken en als je twijfelt, niks kopen. Ook als de prijs niet goed is, niet doen. Je bent er zelf bij.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Welke zadelmaker westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:17

Kijk wel uit met Vaquero mocht je dat overwegen! Hij heeft een kleine schare fanatieke 'volgelingen' maar er zijn ook heeeeel veeeel hele slechte verhalen te vinden online.
Niet alleen over de kwaliteit van zijn zadels, maar ook over hem als persoon, vooral als je helemaal 100 proc tevreden bent over zijn product. Dan is het zeker geen aardige man meer.
Pas dus goed op!

Als je echt maatgemaakt wilt kun je beter bij Tripple Horn gaan kijken (net over de grens in Duitsland). Die verstaan hun vak, kunnen meer dan alleen wade zadels maken (ook echt goede Reining zadels a la Bob's stijl) en, kraken niet per definitie alles wat niet van hun hand komt af.
Ben er eens geweest met mijn (oude) Bob's zadel voor wat reparaties en hij was erg te spreken over dit zadel en raadde me aan gewoon de simpele reparaties te doen ipv een nieuwe (bij hem) te kopen.
Als je dat kunt, ben je een vakman.

100% Reiner

_LiliM_
Berichten: 274
Geregistreerd: 18-08-10

Re: Welke zadelmaker westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 12:11

@quarterH Heb idd verschillende verhalen gehoord over Vaquero de ene is helemaal gelukkig met het zadel de ander wil hem niet eens op het erf hebben. Omdat de verhalen zo verschillend zijn durfde ik hem niet te laten komen aangezien bij hem een zadel begint bij €3000. Ikzelf vind dat voor nu gewoon teveel voor een zadel en zeker als je niet weet of je opgelicht word of niet..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers