Showstaart tas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Showstaart tas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 10:12

Hoi,

Iedereen ik zoek een tas waar ik mijn showstaart van mijn paard in kan doen. Alleen kom ik nu alleen op amerikaanse site, weten jullie een nederlandse of duitse winkel die de zulke tassen heeft?


Afbeelding

Alvast bedankt

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:16

Wellicht iemand benaderen die handig is met naald/draad en stoffen?
Iemand die ook zelf zadeldekjes/beschermers etc maakt? :)

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 11:30

Drico schreef:
Wellicht iemand benaderen die handig is met naald/draad en stoffen?
Iemand die ook zelf zadeldekjes/beschermers etc maakt? :)


Ik heb het niet over een gewone staartzak. Dit is een losse nepstaart die ik bij de wedstrijden in de staart van mijn paard hang.

En lijkt mij toch sinds er meer mensen showen met een nepstaart, dat er een tas is waarin je hem kan beschermen.

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Showstaart tas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:36

Dan kan je toch nog steeds iemand benaderen die handig is met naald/draad en stoffen.

Als het niet in NL online te koop is, dan laat ik het meestal ook maken. Kan je precies krijgen wat je hebben wilt.

Dabo Design bijvoorbeeld kan je dat prima vragen. Keurige service, veel mee te overleggen en erg oplossingsgericht.

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Re: Showstaart tas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:41

Dit soort dingen zijn inderdaad door een kundig iemand zo te maken.

Ik weet overigens geen winkel... Zou het zelf denk ik laten maken door iemand, vooral als het zo lastig te krijgen is.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:48

Weet zeker dat Dabo hier op Bokt er eentje voor je kan maken als je duidelijke foto's en afmetingen hebt :j

Dit is haar site: https://dabo-design.nl/

Roodvos

Berichten: 6659
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:50

_Melanietje_ schreef:
Ik heb het niet over een gewone staartzak. Dit is een losse nepstaart die ik bij de wedstrijden in de staart van mijn paard hang.

En lijkt mij toch sinds er meer mensen showen met een nepstaart, dat er een tas is waarin je hem kan beschermen.

Ik heb echt nog nooit gehoord van showen met een nepstaart, maar ja, ik ben dan ook maar een gewone "engelse" dressuurmuts.

Zou een hoofdsteltas aan je eisen kunnen voldoen? Zoiets misschien:
https://www.ruiterhart.nl/onderdelen-ho ... 68671.html

Annienke

Berichten: 586
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:52

Je kunt het eens bij Profitack proberen
Of anders Evelien van Eurohorse bellen/mailen, als ze niet heeft weet ze misschien wel waar ze het kan bestellen

Hobbyhorse

Berichten: 1319
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 03:34


Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:19

arthur western store heeft ze in alle guren kleuren en maten :') sommige zelfs met mooie motieven, heb dit onlangs gezien op een stand van hen op flanders horse maar ik denk niet dat ze op de webshop zitten, dus je zal daar zelf moeten langsgaan

en sommige nog nooit van gehoord _/-\o_ op show zie je niet anders dan nepstaarten en beschermers want zo een nep staart is heel heel duur

jullie geloven toch echt niet dat al die western paarden zo een dikke staarten hebben _O-
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 27-04-18 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:23

_Melanietje_ schreef:
Drico schreef:
Wellicht iemand benaderen die handig is met naald/draad en stoffen?
Iemand die ook zelf zadeldekjes/beschermers etc maakt? :)


Ik heb het niet over een gewone staartzak. Dit is een losse nepstaart die ik bij de wedstrijden in de staart van mijn paard hang.

En lijkt mij toch sinds er meer mensen showen met een nepstaart, dat er een tas is waarin je hem kan beschermen.

Serieus? Daar had ik nog nooit van gehoord. Klinkt een beetje als een soort bedrog, showen met een nepstaart...

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:26

Kuggur schreef:
Serieus? Daar had ik nog nooit van gehoord. Klinkt een beetje als een soort bedrog, showen met een nepstaart...


bedrog nee hoor :D , het gaat hem niet om het mooiste paard, is geen keuring ofzo, mensen willen er alleen maar op hun best uitzien, net als hun paard *D met heeeeel veeeel bling

de oefeningen moeten vooral correct uitgevoerd worden door de ruiter

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:28

Oh? Er gaat een ( vreemde) wereld voor me open. Iemand foto's of linkjes hiervan, klinkt amusant... :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:34

zoek even op pleasure horse

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:39

Ehhm ik zou niet weten waar ik m'n tas vandaan heb.. maar is uit Amerika halen geen optie? Dan weet je zeker dat je goed zit, even contacten met eurohorse is ook een goed idee, ik weet dat Dominique een paar weken geleden nog in Amerika zat. ;)

En over Arthur's daar heb ik ze nog nooit gezien wel staartzakken voor een eigen staart maar dit gaat om een hele nepstaart :)


Kuggur schreef:
Oh? Er gaat een ( vreemde) wereld voor me open. Iemand foto's of linkjes hiervan, klinkt amusant... :D


Ja hoor, 2 van mijn paarden hebben fantastische manen en staart, maar mijn oudste merrie heeft geen voorpluk en amper staart.. dus ook ik heb op wedstrijd een nepstaart in :) Even 2 foto's van verschillende tijden maar geeft wel een goed 'staart-beeld' :Y) De nep voorpluk is op de 2e foto wel goed te zien, d'r arme 2 haartjes normaal.. :Y)


Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:04

Nadeel uit Amerika is dat je daar invoerrechten en raxen nog moet op betalen. En dat het lang heel lang bij de douane kan vastzitten.

Mijn pakje van rods was op vijf dagen in België en heeft drie weken in België gezeten

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Showstaart tas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:07

Pff da's wel lang inderdaad.. dan zou ik een mailtje wagen aan euro-horse, wellicht weten Eveline of Dominique nog iets :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:08

Misschien Angelique IJpelaan van Paard en Naald? Zij repareert ook dekens ed.

En het is inderdaad wel typisch western. Zeker in de allround onderdelen is de juistw geooming van je paard erg belangrijk. En een nepstaart zorgt voor nét dan beetje extra verzorging

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 22:33

Bedankt voor de foto's!
Kwestie van smaak, en vermoedelijk ook waar je aan gewend bent, maar het is niet mijn ding, zo' n kunstmatig volle staart. Ik vind je merrie " naturel" mooi genoeg ;)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 23:32

Wel grappig dat je dit niet kende

Ik zou anders ook eens mailen naar Arthur bijvoorbeeld want ben zeker dat ik ze gezien heb op hun stand in Gent samen met nepstaarten. Had ik nog nooit gezien in de winkel.
En als ze nepstaarten verkopen dan toch ook zeker de zakken.
Waar heb je je staart trouwens van misschien hebben ze daar ook zakken.

Is het volgend jaar equitana eigenlijk? Daar vind je alles, echt alles.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 07:31

Fotsy schreef:
Wel grappig dat je dit niet kende

Ik zou anders ook eens mailen naar Arthur bijvoorbeeld want ben zeker dat ik ze gezien heb op hun stand in Gent samen met nepstaarten. Had ik nog nooit gezien in de winkel.
En als ze nepstaarten verkopen dan toch ook zeker de zakken.
Waar heb je je staart trouwens van misschien hebben ze daar ook zakken.

Is het volgend jaar equitana eigenlijk? Daar vind je alles, echt alles.


Heb even zitten kijken, 2019 is de volgende equitana inderdaad :D

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Re: Showstaart tas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 07:57

Ik heb met euro horse contact opgenomen en kunnen inderdaad daar aan komen.

De nepstaart heb ik tweedehands overgenomen van een vriendin dus een tas daar halen is niet mogelijk. Ik had wel gevraagd waar ze haar tas had gehaald maar dat wist ze niet meer.

En ja is een kwestie van smaak en de trends in de western.