Hoed kopen regio Zwolle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Hoed kopen regio Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 17:53

Ik ben op zoek naar een prima hoed. Liefst glas leer, maar niet lak (glans), eentje die zijn model goed behoud en niet afgeeft als het geregend heeft. Maar in Zwolle zitten 0,0 winkels. Ik wil er evt nu twee bestellen bij agradi die ik wel mooi vond, maar ik ben bang dat ik bezig blijf.
Dus weet niet of er ergens in de regio Zwolle een (western) winkel is die een beetje een ruim assortiment hoeden heeft? Anders blijf ik ook rijden. Ik ben wat blut, dus liever niet te duur teveel benzinekosten.

Ik zoek een Australisch model (of tenminste, dat denk ik). Enkele voorbeelden van wat ik mooi vind:
https://goo.gl/images/UKV31b
https://goo.gl/images/B5gcvm

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Hoed kopen regio Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:20

Ik weet niet of het te doen is voor je maar bij countrymill in nijkerk heb ik een jaar geleden precies jou eerste link gekocht. Ongeveer 60€ en geeft niet af als het vies weeris

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Hoed kopen regio Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 18:34

T is zo lastig dat hun assortiment niet op de site staat. Maar evt kan ik ze even bellen. Vorige keer hadden ze zo weinig keus helaas. Ze hadden er wel eentje, maar die was verkeerde maat, dus dan kan je ook niet lekker passen.

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Hoed kopen regio Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:42

op marktplaats met zoekterm western hoed,
komt van alles langs, misschien dat je een geschikte treft! ;)

Succes met vinden.

Groet Karin.

Anoniem

Re: Hoed kopen regio Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:06

@eileen, even een heel ader vraagje, kun je bij de Wilowranch onaangekondigd langs voor een trail ?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 19:41

eevita schreef:
@eileen, even een heel ader vraagje, kun je bij de Wilowranch onaangekondigd langs voor een trail ?

Meestal wel. Alleen in het hoogseizoen heb je kans dat er geen paarden meer zijn. Ze hebben er wel 30, maar niet allemaal geschikt voor een trail, beginners of bv grotere ruiters. Dus het best kan je wel even van te voren bellen.
Een Family loop (rondje van een half uur over het eigen terrein) kan vrijwel altijd, maar de 1,5 uur trail is wel leuker als je kan rijden. De familie loop is vooral voor de winter (omdat je anders kapot vriest op je paard) en voor kinderen met een handler op de grond. Zeker leuk om te doen hoor! Maar de 1,5 hour is net wat indrukwekkender qua uitzichten ook enzo.

Dus concluderend: ik zou wel even bellen. Is ook fijner voor de planning van het personeel en dan weet je zeker dat je niet hoeft te wachten :)

Anoniem

Re: Hoed kopen regio Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:25

Oke top. We rijden binnenkort daar vlak langs ( Canadese begrippen dan) we bellen dan even. Thanks
En sorry voor de offtopic

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 22:48

eevita schreef:
Oke top. We rijden binnenkort daar vlak langs ( Canadese begrippen dan) we bellen dan even. Thanks
En sorry voor de offtopic

Geeft niet! Ik heb inmiddels via agradi al hoeden besteld om te passen.

Wanneer ben je in de buurt?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Hoed kopen regio Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 11:34

Heb ze binnen en eentje past, de rest is allemaal veel te groot voor mijn kleine kopje.
Maar deze is best ondiep en valt af als ik mijn hoofd op de kop hou. Is dat normaal, of past hij dan toch niet?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Hoed kopen regio Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:15

Zoals ik heb geleerd zijn ze dan te groot

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 15:23

Hij blijft wel zitten met een stuk WC papier voorin. Mijn oude frommelhoed had precies hetzelfde, en daar heb ik ook een stukje schuim voorin gemaakt. Ik heb nog 14 dagen om te beslissen, haha! Mijn oude hoed is van zachter leer, waardoor die iets makkelijker vormt, maar met een beetje regen ook als een natte pannekoek op je hoofd hangt :P .

Het is al allemaal de kleinste maat die ik besteld had op agradi. De anderen flapperen echt rond, en deze zit redelijk, alleen heb ik dus voorin wat vulling nodig voor wat meer stevigheid.
Deze is nl niet zo heel duur, en ik ben nu ook niet op zoek naar een dure super hoed. Maar ik ga van de zomer 3 maand naar Canada, en dan vind ik het wel leuk als ik een eigen heb waar alleen mijn eigen zweethoofd in heeft gezeten :P .

Evt koop ik daar namelijk een echt mooie :) , alleen is dat dan pas aan het eind van de vakantie. In het gebied waar ik zit zitten nl geen winkels die een groot aanbod hebben (middle of nowhere).

Meneer flubber: (hier al weken in een vorm in de kast omdat de rand anders inzakt)

Afbeelding

Afbeelding

En de skippis:

Afbeelding

Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Hoed kopen regio Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:03

Ik snap wat je bedoelt idd :p
Al ben ik zelf meer van liever een passend iets dan dat ik het zelf nog moet verstellen, vind het dan vaak toch irriteren.
Zit de zijkant ook niet wat wijd?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 16:06

kitlover schreef:
Ik snap wat je bedoelt idd :p
Al ben ik zelf meer van liever een passend iets dan dat ik het zelf nog moet verstellen, vind het dan vaak toch irriteren.
Zit de zijkant ook niet wat wijd?

De zijkant zit goed (als ik hem van voor dus een tikje opvul, zonder heb ik eigenlijk niet gecheckt). Ik heb alleen het idee dat de hoed dieper mag, maar ik kan eigenlijk geen (australische) hoeden vinden hoger dan 10cm? Dus ik denk dat dat het probleem eigenlijk niet is, maar meer het nog wat stugge leer en een hoed die officieel gewoon net wat te ruim is. Mijn zus doet aan leerbewerking, dus die kan er wel een reepje stroef leer inzetten zonder dat je er iets van ziet.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Hoed kopen regio Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:18

Een stukje leer oid erin zou wel een mooie oplossing zijn dan als je die mogelijkheid hebt!
Ik zal zometeen eens kijken hoe diep die van mij ligt, volgensmij wel wat meer.
Het lastige van het stugge is dat je hoed waarschijnlijk losser word als het minder stug word. Daarom haal ik ze liever net te strak dan te wijd

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Hoed kopen regio Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:33

Even gemeten voor je, mijn aussie hoed is 11.5 cm en is een L maat en die van mijn paps is een ander merk maar 9 cm.
Bij beide binnendiepte

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Hoed kopen regio Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 20:08

Bedankt voor het nameten!
Ik heb alleen alle hoeden besteld die ik mooi vond, in de kleinste maat, en dit is de enige die in de richting komt. Dus ik vraag me af of er low budget hoeden zijn die me passen. Ben er nog geen tegengekomen, ook niet bij de country Mill :(
Duurdere zijn er wel denk ik, alleen mijn bankrekening is het daar nu even niet mee eens. Heb eerst mooie zadeltassen gekocht voor op de trails, die had ik harder nodig :p

Net zoals de waxjassen, die bestaan gewoon niet in mijn maat...

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Hoed kopen regio Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:11

Hmm dat is wel balen dan. Voor mij was dit ook een gelukje want normaal zitten ze ook niet zo goed als deze

Waxjassen zijn bij mij ook een hel. Mijn romp is smal maar heb enorm lange armen en dat schijnt gewoon niet normaal te passen. Voor nu dus maar mijn rijjas op de bok maar als het weer herfst word wil ik toch graag een lange jas om mee te mennen...

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 21:23

Ik heb gewoon echt minimaat nodig van die jassen, en dan eigenlijk met taille, anders verzuip ik. En die bestaan wel, voor 200-300 euro. Dus nog even sparen ;)

Denk dat ik de hoed maar hou, hij was hartstikke goedkoop. Morgen even kijken of ik nog een mooi schuim iets heb liggen of een mooi reep dik leer om er voor in te doen en dan nog even passen. Voor die 30 euro is hij zelfs leuk als wegwerphoed ;)

Er zitten gewoon geen winkels met ruim aanbod in de buurt, en alle andere webwinkels rekenen verzendkosten bij retour zenden. Dus dan ben ik straks steeds geld kwijt aan retourzenden en dan wordt het alsnog duur .

Dan ga ik in Canada wel naar een hoedenwinkel als ik de kans heb, voor een betere.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 18:34

Ik heb er eentje gevonden die zit als een huis! Zat een afzichtelijk panter print sjaaltje om, dus die heb ik er meteen afgetrokken en daar komt een leren bandje voor in de plaats.
Wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding
Zijkanten van de rand mogen evt ietsje hoger en de voorkant dan wat lager, maar dat komt goed.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 12:32

Heb me neergelegd bij het feit dat de hoed gewoon niet de vorm kan/gaat krijgen die ik wil. Dus het moet maar zo. Ding was 30 euro, dus who cares? Evt koop ik in Canada een mooiere.
Het sjaaltje met panterprint wat er officieel omheen hoort kon echt niet, dus ik wilde een leren hoedband. Die op internet waren te duur of te opzichtig, dus ik heb er vandaag zelf eentje gemaakt. Met een paardenhaar tassel van mijn eigen paard!
Ondanks het feit dat ik de vorm van de hoed niet perfect vind, durf ik er met mijn unieke hoedband wel mee gezien te worden! Op naar Canada!
Afbeelding