Geschikt zadel jong paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Geschikt zadel jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 18:00

Hallotjes!

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb altijd engels gereden en ga nu de overstap maken naar het western. Ik heb recentelijk een 2,5 jarige paint merrie gekocht. Ik ben van plan om haar met 4 jaar in te rijden. Als ze echt goed in de bespiering zit wil ik een zadel kopen uit het wat hogere segment.

maar voor de eerste paar jaar zoek ik een wat goedkoper ( tot 1400 é) zadel. Wel een goede kwaliteit. Ik ben van plan om veel buiten te rijden, wat basis reining ( voor nu) misschien wat trail. Wat is nou echt een geschikt zadel, wat er een beetje knap uitziet, niet te duur en comfortabel?

Ik hoor graag wat jullie mij aanraden?

DubbelFun

Berichten: 88642
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Geschikt zadel jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:47

Is boomloos een optie ?? Dan kun je er iig een tijd mee doen zonder dat paardlief er uit groeit.
Zelf rij ik al jaren Bob Marshall, maar ook de Silverado's (silverado.de) zijn niet verkeerd.

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Geschikt zadel jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:51

Ik heb er een van Pools en ben daar heel tevreden over.

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 22:44

DubbelDun schreef:
Is boomloos een optie ?? Dan kun je er iig een tijd mee doen zonder dat paardlief er uit groeit.
Zelf rij ik al jaren Bob Marshall, maar ook de Silverado's (silverado.de) zijn niet verkeerd.


Ja ik heb naar die freemax zitten kijken. Maar soms lees ik erg slecht en soms ook weer niet. Zoveel tegenstrijdige berichten :? Maar ik ga zeker even daarna kijken. Super bedankt!

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 22:45

Lughnassadh schreef:
Ik heb er een van Pools en ben daar heel tevreden over.


Ik ga het is even opzoeken, thnxx :j

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: Geschikt zadel jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:54

Ik zou zeggen dat het merk afhankelijk is van je paard. Bel tegen die tijd een goede zadelpasser en geef je wensen aan.

Ik ben 4 amerikanen verder en elk paard had behoefte aan een ander type zadel en boom. Ik kon nooit mijn oude zadel gebruiken op mijn nieuwe paard. Wat voor de een een fantastisch merk was, was voor de volgende een ramp. En zeker op een jong paard weet je dat je eerste zadel niet meegaat voor de rest van zijn leven. Door rijden en trainen veranderd hun bespiering en dus de pasvorm van je zadel.

Ik heb een crates gehad, een willem muijs, een garland een circel y en nog wat andere en ieder zadel had zijn voor en nadelen, maar wat ze gemeenschapelijk hadden was dat ze op dat moment het geschikte zadel waren voor mijn paard en soms in het geval van een jong paard maar voor een jaar of zelfs nog korter.