Rijden met een kale westernboom om zadelmak te maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 15:37

xyzutu2 schreef:
Nou ja, als ze begrijpt dat ze zomaar per groen paard een paar keer per jaar een nieuwe boom kan kopen, dan is er financieel weinig mis mee...
Behalve dan dat je boomloze zadels tegenwoordig allemaal tweedehands kunt kopen in NL en DE en voor dezelfde prijs weer kunt verkopen, dus in dat opzicht slaat het "ik weiger nog langer mijn geld aan boomloze zadels te verspillen" niet echt ergens op.

Maar Cambiar, ik ben nu toch wel benieuwd naar waarom je nu vindt dat bijvoorbeeld die Startrekk Espaniola's slecht zijn? Had je het dan al die tijd fout toen je schreef dat die goed waren, of heb je met die kwartiertjes dat je erop zat toch al ernstige rugproblemen in je paarden gereden?

Waarom lezen mensen gewoon niet wat er staat??
Ik heb nergens beweerd dat de espaniola van startrekk of alle andere boomloze zadels die ik ondertussen getest heb voor een week , slecht zijn voor de rug. Nergens.
Ik word zo moe dat mensen me zaken verwijten die ik nooit gezegd heb.
Het gaat hier niet om boomloze zadels, maar om boom op maat gemaakt.

Mijn leraar heeft me op voorhand met de juiste argumenten duidelijk gemaakt dat het niet klopt dat een groen paard meteen uit een boom uitgegroeid is. Dit is larie en vooral een verhaaltje van degene die zelf geen zadels maken.
Het hangt namelijk sterk af van het soort boom die je gebruikt.
Die mensen zijn uiterst professioneel en weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Want dat was ook mijn eerste vraag, ga ik dan na een jaar opnieuw een boom moeten kopen. Neen. Dat klopt niet. Dat is zever. Anders zou ik dit ook nooit doen mocht ik die mensen niet vertrouwen.


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 15:43

Cambiar schreef:
Enkel de zit en de nodige riemen erop, met schaapvel erover voor de zachtheid. Ik heb het echt gezien met boomloze zadels en dit lijkt me ideale oplossing omdat die boom op maat gemaakt is en me niet veel kost. Mijn leraar zegt dat paard tot 100kg mag verzwaren of verlichten. Wel moet er gewerkt worden met dikker of dunner pad naargelang zijn lichamelijke conditie om de boom passende te houden.

Ik zou als pad een dik rendiervel met corrector op van Lenn Brown met shims of twee vilten pads gebruiken waarmee ik kan spelen ivm de pasvorm mocht hij veranderen.
https://myalbum.com/album/YMtffYMv3mDk

Je zegt het zelf.... ik heb het gezien bij boomloze zadels, en dan ga je met een dunner of een dikker pad passend maken... misschien lees ik te simpel maar volgens mij is dat wat er staat...

Goedgekeurd onderschrift :)

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 15:45

Billy schreef:
Cambiar schreef:
Enkel de zit en de nodige riemen erop, met schaapvel erover voor de zachtheid. Ik heb het echt gezien met boomloze zadels en dit lijkt me ideale oplossing omdat die boom op maat gemaakt is en me niet veel kost. Mijn leraar zegt dat paard tot 100kg mag verzwaren of verlichten. Wel moet er gewerkt worden met dikker of dunner pad naargelang zijn lichamelijke conditie om de boom passende te houden.

Ik zou als pad een dik rendiervel met corrector op van Lenn Brown met shims of twee vilten pads gebruiken waarmee ik kan spelen ivm de pasvorm mocht hij veranderen.
https://myalbum.com/album/YMtffYMv3mDk

Je zegt het zelf.... ik heb het gezien bij boomloze zadels, en dan ga je met een dunner of een dikker pad passend maken... misschien lees ik te simpel maar volgens mij is dat wat er staat...

Neen. Je leest het namelijk verkeerd.
Ik zei: ik heb het gezien MET, niet BIJ boomloze zadels. Die bij is wat jij ervan maakt, daar hoef je geen heisa over te maken als je zelf woorden verdraait. Daarmee bedoel ik: ik hoef die dingen niet meer, ik heb er genoeg van. Ik wil geen boomloos meer. Hoop dat dit duidelijker is voor je. Zucht. Dit slaat echt nergens op. Mag een slotje op voor mij. Dat mensen eerst eens leren lezen. Is niet plezant.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 02-12-17 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 15:47

Omdat je schrijft 'ik weiger nog langer mijn geld aan boomloze zadels te verspillen...'. Aangezien je alle merken boomloze zadels inmiddels tweedehands kunt kopen en verkopen en je er dus nauwelijks geld aan kwijt bent klinkt jouw manier van schrijven toch wel heel erg alsof je gewoon anti-boomloos bent. Waarom heb je het anders over verspillen of 'ik hoef die dingen niet meer'. Klinkt zo aanvallend en negatief verwoord, niet als een opmerking van iemand die iets zag, gebruikt heeft, er enige tijd tevreden mee was en nu verder kijkt omdat het niet helemaal bij haar steeds veranderende opvattingen past.


Van mij mag je trouwens gewoon met boom rijden en op zich is de Corrector van Len Brown een handig ding bij western bomen. Het enige wat ik me afvraag is of je bij het volledig passend maken van die boom op de rug wel rekening houdt met de pad paradox in jouw laagjessysteem? Daar zijn al heel veel western zadelmakers (en eigenaren) over gestruikeld. Als je met een boom gaat rijden die 100% is aangepast op de rug van het paard dan krijg je gegarandeerd problemen (en dat is ook waarom de Berbers geen passende zadelbomen gebruiken).

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 15:50

Nou, ik hou dr mee op... ik heb het echt gezien met boomloze zadels betekent blijkbaar dat je het er mee gehad hebt. Dat heb ik niet uit de context kunnen halen. Vandaar mijn verwarring. Maar een ander beschuldigen van het verdraaien van woorden omdat jij niet duidelijk formuleert vind ik kwalijk.
Ik hoop dat het zo uitpakt als je hoopt en dat je paarden er niet onder lijden

Goedgekeurd onderschrift :)

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 15:52

Ja, ik ben anti boomloos, mag dat niet misschien?
Ik rij nu al van 2008 , begonnen met torsion, alles geprobeerd en getest, barefoot, trekker, startrekkk enz....
Mag ik voor mezelf niet tot het besluit komen dat ik dit voor mezelf troep vind?
Reden is niet de rug, maar alle andere aspecten, dit antwoord is zo uitgebreid dat het niet relevant is in dit topic. Het gaat hier over boom op maat. Ik heb beslist voor mezelf dat ik enkel nog een boom met panelen wil gebruiken. De Malibaud randonnee was het beste zadel waar ik mee gereden heb. Dit wil ik beter uitwerken en daarop ga ik mijn zadels baseren enkel en alleen voor mijn kudde. Trouwens, mijn idee is zo gek niet. Toevallig zag ik dat de zadels van de hensons met gelijkaardig idee ontworpen waren.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Rijden met een kale westernboom om zadelmak te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 15:55

Klopt maar de uitdrukking ik heb het gezien met bestaat niet in Nederland. Vandaar de verwarring. Maar zelfs als ik dat probeer duidelijk te maken reageer jij agressief. Beetje jammer

Goedgekeurd onderschrift :)

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 15:56

Billy schreef:
Nou, ik hou dr mee op... ik heb het echt gezien met boomloze zadels betekent blijkbaar dat je het er mee gehad hebt. Dat heb ik niet uit de context kunnen halen. Vandaar mijn verwarring. Maar een ander beschuldigen van het verdraaien van woorden omdat jij niet duidelijk formuleert vind ik kwalijk.
Ik hoop dat het zo uitpakt als je hoopt en dat je paarden er niet onder lijden

Mocht je mij kennen zou je dit nooit zeggen. Ik doe alles voor ze. Het is heel erg pijnlijk, ja, zo komt het op me over, als je jouw eerste post leest. Ik was geschrokken en geshockeerd. Gevoelig aangelegd.

rien10
Berichten: 14605
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 15:56

Enkel de zit en de nodige riemen erop, met schaapvel erover voor de zachtheid. Ik heb het echt gezien met boomloze zadels en dit lijkt me ideale oplossing omdat die boom op maat gemaakt is en me niet veel kost.

Dit is wat je zegt in je OP. Ik snap het niet (niet rot bedoeld, ik snap het echt niet). Wat ik lees is
A) Ik wil een kale boom (op de juiste manier) op mijn jonge paard leggen.
B) Want dat heb ik gezien bij boom loze zadels.

Je hebt een boom gezien bij boomloze zadels?
Nogmaals; niet bedoeld om zuur te zijn. Ik snap je zin niet. Ik snap wel de bedoeling met je paard: Kale boom op maat laten maken. Paard in rijden. Laten uitzwaren en dan het zadel "afmaken".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 15:56

Cambiar schreef:
Ik heb nergens beweerd dat de espaniola van startrekk of alle andere boomloze zadels die ik ondertussen getest heb voor een week , slecht zijn voor de rug. Nergens.


Cambiar schreef:
Ja, ik ben anti boomloos, mag dat niet misschien?(...)
Mag ik voor mezelf niet tot het besluit komen dat ik dit voor mezelf troep vind?


Oke, dan snap ik weer waarom het zo ingewikkeld is om jou te snappen. Boomloze zadels zijn dus niet slecht voor de rug, maar wel troep en geldverspilling. En je vindt de Startrekk Espaniola waar je eerst nog zo fan van was nu dus troep.
Dan hou ik het alleen bij de waarschuwing om op de passen met de pad paradox, maar dat zal je leraar waarschijnlijk ook al wel gedaan hebben, want dat lijkt toch een reeel ingebouwd gevaar bij jouw systeem van jouw boom op maat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-12-17 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 15:58

Billy schreef:
Klopt maar de uitdrukking ik heb het gezien met bestaat niet in Nederland. Vandaar de verwarring. Maar zelfs als ik dat probeer duidelijk te maken reageer jij agressief. Beetje jammer

Nogmaals, jij bent aggressief begonnen. Is het zo vreemd dat iemand zich verdedigt? Dat begrijp ik echt niet. Dus iemand mag heel pijnlijke zaken zeggen, maar je mag daar niet op reageren? Ik denk dat je daar eens goed over moet nadenken en eerlijk zijn bij jezelf. Wat je schrijft kan heel hard overkomen bij de ontvanger. Een geschreven woord soms dubbel. Het was heel pijnlijk om te lezen.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:01

Cambiar schreef:
Gevoelig aangelegd.

Dit vind ik dan wel hilarisch gezien de manier waarop jij reageert op iedereen die het niet met je eens is... ik denk vooral dat je lange tenen erg gevoelig zijn....

Goedgekeurd onderschrift :)

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 16:06

rien10 schreef:
Enkel de zit en de nodige riemen erop, met schaapvel erover voor de zachtheid. Ik heb het echt gezien met boomloze zadels en dit lijkt me ideale oplossing omdat die boom op maat gemaakt is en me niet veel kost.

Dit is wat je zegt in je OP. Ik snap het niet (niet rot bedoeld, ik snap het echt niet). Wat ik lees is
A) Ik wil een kale boom (op de juiste manier) op mijn jonge paard leggen.
B) Want dat heb ik gezien bij boom loze zadels.

Je hebt een boom gezien bij boomloze zadels?
Nogmaals; niet bedoeld om zuur te zijn. Ik snap je zin niet. Ik snap wel de bedoeling met je paard: Kale boom op maat laten maken. Paard in rijden. Laten uitzwaren en dan het zadel "afmaken".

Ik heb je tekst nu paar keren herlezen en snap er ook niets van :-).
Tweede deel wel, ivm het uitzwaren.
Antwoord: ja, dat is de bedoeling om achteraf het leder erop te zetten, omdat als de kale boom in soort enveloppe zit, ik steeds de pasvorm kan checken. Berber is al lang uitgezwaard. Hij is tot zijn 4 jaar hengst geweest, drie kinderen geproduceert en is nu bijna 7 jaar.
Enige wat hij nu moet doen is vermageren. Hij is te dik. Ik heb daarom gevraagd aan mijn leraar of dat wel ok is om dan voor hem al een boom op maat te laten maken, en hij zei: ba ja, een paard mag tot 100 kg vermageren of verdikken , je moet enkel zorgen dat je je pads erop afstemt. Dat wil ik nu doen. Systeem ontwerpen om boom in soort enveloppe te plaatsen, de juiste pads eronder voor de demping en de riemen erop. De zitting ga ik wel al maken. Dit omdat ik er een werk van wil maken om de juiste , smalle twist te maken die ook voor mezelf op maat is.
Trouwens, voor mensen die blijkbaar zo'n moeite hebben met kale boom, ik heb zopas mijn mcclellan verkocht, die was ook niet gepolsterd langs onder. Stuk leder over de boom. Dat is alles. Dus....
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 02-12-17 16:14, in het totaal 2 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14605
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Rijden met een kale westernboom om zadelmak te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:08

Ga je het leerwerk zelf maken? Stoer!

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 16:10

Billy schreef:
Cambiar schreef:
Gevoelig aangelegd.

Dit vind ik dan wel hilarisch gezien de manier waarop jij reageert op iedereen die het niet met je eens is... ik denk vooral dat je lange tenen erg gevoelig zijn....

Sorry, maar jij leest niet wat er staat, plaatst een heel erg kwetsende tekst:
beter wat geld in zadels steken dan jonge paarden ern zeer onplezierige ervaring of blessure te geven omdat je een paar rotcenten wilt uitsparen

en ipv je excuses aan te bieden blijf je aanvallen.
Ik ga verder niet meer op je verwijten in. Lange tenen of niet, ik vind het niet netjes van jou, zelfs nadat je weet dat je zelf de tekst verkeerd geinterpreteerd hebt.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:16

tamary schreef:
Wat ontworpen is om 8-12 uur probleemloos te gebruiken, zal ook zonder problemen een ritje van 1-3 uur aankunnen. Andersom is een stuk kritischer, dat zie je bij de bereden politie terug, engelse zadels zijn niet gemaakt voor 8+ urige werkdagen. In de docu's over de verschillende beredenen corpsen in NL zie je aardig wat witte vlekjes rond de schoft langs komen en dat is ondanks een goede zadelmaker in dienst.


De onze hebben ook witte vlekken op de schoft, niet door zadels maar door dekens.
Witte vlekken is niet meteen te wijten aan zadeldruk

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:23

rien10 schreef:
Enkel de zit en de nodige riemen erop, met schaapvel erover voor de zachtheid. Ik heb het echt gezien met boomloze zadels en dit lijkt me ideale oplossing omdat die boom op maat gemaakt is en me niet veel kost.

Dit is wat je zegt in je OP. Ik snap het niet (niet rot bedoeld, ik snap het echt niet). Wat ik lees is
A) Ik wil een kale boom (op de juiste manier) op mijn jonge paard leggen.
B) Want dat heb ik gezien bij boom loze zadels.


Als ik het nog eens lees is dit volgens mij helemaal geen leesfout van Billy of Rien waar zij zich voor zouden moeten verontschuldigen, maar gewoon een schrijffout van Cambiar zelf?
Als zij 'ik heb het echt gezien met boomloze zadels' schrijft, staat er in het Nederlands en Vlaams dat ze iets heeft gezien bij/met/in/op boomloze zadels, dus logisch dat mensen dat zo lezen. Wat ze als ik alles nog eens teruglees waarschijnlijk bedoelde te schrijven was 'ik heb het echt gehad met boomloze zadels', want dat betekent dat ze boomloze zadels de troep, geldverspilling en onzin vindt (maar niet slecht voor de rug) en dat komt overeen met alle andere veroordelingen die ze er in de rest van het topic over uitstort.

Dus het is niet nodig om anderen aan te vallen op het feit dat ze een taalfout proberen te begrijpen. ;)

@ Alane: dat paarden met Engelse zadels witte plekken krijgen betekent ook niet dat paarden met Westernzadels die niet krijgen. Met beide bomen (maar ook boomloos) krijg je plekken als de drukverdeling of vorm van de boom niet goed is.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 16:27

xyzutu2 schreef:
Ik heb even naar de foto in je link gekeken, maar is dat een van je eigen projecten? Dit zadel lijkt met de voorkant van de boom namelijk ver over de schouderbladen te liggen, echt op de schoft. Dat lijkt me toch niet de bedoeling?

Sorry...ik heb je ook verkeerd begrepen. Had je het over deze foto:
https://myalbum.com/album/YMtffYMv3mDk
Ik dacht dat je het over mijn Malibaud randonnee had, die idd ook iets te ver naar voren geschoven was.
Mijn excuses, zie, het kan mij ook overkomen.
Neen, dat is geen foto van een project van mij. Is gewoon een foto vanop internet geplukt waardoor ik op het idee kwam.
De boom op de foto is een zeer goedkope ralide boom. Dat zou ik nooit gebruiken. Heeft mijn leraar me ook afgeraden.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:29

xyzutu2 schreef:
@ Alane: dat paarden met Engelse zadels witte plekken krijgen betekent ook niet dat paarden met Westernzadels die niet krijgen. Met beide bomen (maar ook boomloos) krijg je plekken als de drukverdeling of vorm van de boom niet goed is.


weet ik maar witte haren betekent niet gelijk dat het door een zadel veroorzaakt is, kan ook door een deken zijn.
Ik moet er bij zeggen dat ik vroegah ook snel die conclusie trok lol en dan nu beter weet. *\o/*

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 16:31

xyzutu2 schreef:
rien10 schreef:
Enkel de zit en de nodige riemen erop, met schaapvel erover voor de zachtheid. Ik heb het echt gezien met boomloze zadels en dit lijkt me ideale oplossing omdat die boom op maat gemaakt is en me niet veel kost.

Dit is wat je zegt in je OP. Ik snap het niet (niet rot bedoeld, ik snap het echt niet). Wat ik lees is
A) Ik wil een kale boom (op de juiste manier) op mijn jonge paard leggen.
B) Want dat heb ik gezien bij boom loze zadels.


Als ik het nog eens lees is dit volgens mij helemaal geen leesfout van Billy of Rien waar zij zich voor zouden moeten verontschuldigen, maar gewoon een schrijffout van Cambiar zelf?
Als zij 'ik heb het echt gezien met boomloze zadels' schrijft, staat er in het Nederlands en Vlaams dat ze iets heeft gezien bij/met/in/op boomloze zadels, dus logisch dat mensen dat zo lezen. Wat ze als ik alles nog eens teruglees waarschijnlijk bedoelde te schrijven was 'ik heb het echt gehad met boomloze zadels', want dat betekent dat ze boomloze zadels de troep, geldverspilling en onzin vindt (maar niet slecht voor de rug) en dat komt overeen met alle andere veroordelingen die ze er in de rest van het topic over uitstort.

Dus het is niet nodig om anderen aan te vallen op het feit dat ze een taalfout proberen te begrijpen. ;)

@ Alane: dat paarden met Engelse zadels witte plekken krijgen betekent ook niet dat paarden met Westernzadels die niet krijgen. Met beide bomen (maar ook boomloos) krijg je plekken als de drukverdeling of vorm van de boom niet goed is.

Taalfout? Wij drukken ons zo uit in het Vlaams. Dat is dan een communicatieprobleem. Als iemand mij verkeerd begrijpt, kan die dat dan toch eerst vragen ipv verwijten rond te gooien? En als iemand verwijten rondgooit, is het toch echt onbegrijpelijk dat ik hier niet mag op reageren?
Het feit dat ik na 10 jaar boomloos rijden voor mezelf heb besloten dat ik het GEHAD heb met boomloos, dat mag ik toch vermelden? Dat ik daarom een oplossing wil vinden om steeds die boom te kunnen checken?
Dat ik geen reden of uitleg geef waarom ik boomloos troep vind, dit omdat dit niet van toepassing is op het onderwerp van deze post, hoeft toch ook geen bezwaar op te komen? Eigenlijk wens ik liever helemaal geen tijd meer te verspillen aan boomloos. Dat is mijn recht om een persoonlijke mening te hebben, gebaseerd op mijn ervaringen. Gezien dit subjectief en irrelevant is voor dit topic, hoef ik hier niet verder in dit topic over uit te wijden.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 02-12-17 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:37

Wat apart, de Vlaamse woordenboeken met uitdrukkingen en gezegdes die ik ken hebben er nog nooit van gehoord. Ik heb even een rondje gegoogeld maar ook daar gebruikt niemand 'gezien hebben met' als 'ik ben helemaal klaar met'.


Wat ik nog niet helemaal begrijp is dat je schrijft het zadel helemaal zelf gaat maken, en dan dat je geen Ralide bomen gebruikt maar je je zadel alleen maakt met 'de beste bomen die er zijn'. Ga je dan echt een boom helemaal zelf maken (die dan in jouw woorden dus de beste boom wordt die er is), of gebruik je een type boom dat al bestaat en dat de beste is die er is?
Ik vraag dat vooral omdat als je een boom echt from scratch maakt, daar ook een hoop tijd in gaat zitten wat betekent dat je minder flexibel een boommaat kunt wisselen, helemaal als je straks vier paarden hebt die elk een eigen zadel (en dus mogelijk meerdere bomen) nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:38

Misschien is het een idee om in duidelijke en heldere taal uit te leggen wat je nou precies bedoelt TS.
Nu snapt niemand wat je bedoelt, maar je wordt er boos van. Daar kunnen de andere bokkers echter niks aan doen.

Daarnaast is het misschien wijzer om het gewoon enkel en alleen met je leraar te overleggen. Die kent jouw paard ook (ga ik vanuit) en kan je daardoor veel beter van advies voorzien.

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:47

Waarom heb je dit topic geopend? Ik vind het hilarisch en vermaak me uitstekend zo, maar dat zal vast niet je doel met dit topic zijn geweest.

Het lijkt alsof je op alles in de verdediging schiet en maar verwacht dat wij met halve informatie goed advies kunnen geven. En ieder goed bedoeld advies wordt dan weer de grond in gestampt. Je hemelt je 'leraar' aan alle kanten op, als deze man zo ontzettend fantastisch is dan heeft hij toch vast de wijsheid in pacht om je een antwoord te geven?

Overigens sluit ik me wel zo goed als volledig aan bij xyzutu.

[o]

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:47

Cambiar schreef:
Taalfout? Wij drukken ons zo uit in het Vlaams. Dat is dan een communicatieprobleem.

http://www.bokt.NL
I rest my case :)

Goedgekeurd onderschrift :)

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 16:48

Sorry, jullie muggezifterij gaat me te ver.
Xyzutu, nergens heb ik beweerd dat ik die boom zelf ga maken. Herlees de tekst en je zult het weten.
Dat jullie zulk drama maken over een vlaamse uitdrukking, niet lezen wat er staat, woorden verdraaien, zegt meer over jullie dan over mij.
Waar , in godsnaam, heb ik ooit gezegd dat ik kale zadelbomen zelf ga maken. Xyzutu sorry hoor, maar dit is erover. Te belachelijk om nog verder te reageren. Men had me gewaarschuwd over jou, ik ga het nog beginnen geloven. Ipv bij te leren, krijg je gewoon super negatieve reactie's, muggezifterij en dingen aangewreven die ik nooit geschreven heb. Daaag :-D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers