Zachte westernpad gevormde bovenlijn en ruggengraatvrijheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Zachte westernpad gevormde bovenlijn en ruggengraatvrijheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 20:18

Ik kom van een Engels zadel met wollen kussens. Nu heb ik een westernzadel op proef, maar de pad die er bij zat was vrij dun.
Dus ik zoek een zachte pad, met een gevormde ruglijn en ruggengraatvrijheid.

Liefst gunstig qua prijs omdat we het zadel nog even uit moeten proberen. Leuk kleurtje is altijd mooi meegenomen, maar kwaliteit is het belangrijkst.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Zachte westernpad gevormde bovenlijn en ruggengraatvrijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:47

5star vilt pad
is wel niet echt gunstig qua prijs maar wel het beste wat er is.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Zachte westernpad gevormde bovenlijn en ruggengraatvrijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:50

Goedkoop en goed gaat zelden samen.. 5 star is idd goed. Professionals choice air ride pads zijn ook fijn. Dit zijn ook pads waar je langdurig wat aan hebt. Mijn pc pad is na 4 jaar intensief gebruik nog als nieuw!

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Re: Zachte westernpad gevormde bovenlijn en ruggengraatvrijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:56

Vilt van classic equine. Ook niet goedkoop, wel top. Anders voor tijdelijk even op zoek naar een 2e handse?

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Zachte westernpad gevormde bovenlijn en ruggengraatvrijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:00

Overigens moet je afvragen of je echt een zachte pad wilt. Juist wat stevigheid verdeeld de druk beter.

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:03

gaucho schreef:
Vilt van classic equine. Ook niet goedkoop, wel top. Anders voor tijdelijk even op zoek naar een 2e handse?

Ik heb van dit merk de sensorflex en ik, en mijn paard, zijn daar erg tevreden over. En ook als je een zadel test zou ik niet bezuinigen op een goede pad. En dan zou ik ook voor een 2e hands kijken.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 21:57

troi schreef:
Overigens moet je afvragen of je echt een zachte pad wilt. Juist wat stevigheid verdeeld de druk beter.

Daar heb je zeker gelijk inderdaad. We hebben zelf een vilten of ergens, maar die vind ik best wel hard. En die is niet voorgevormd en geen uitsparing bij de ruggengraat. Weet niet of dat lekker zit voor haar. Ik ga hem wel even opzoeken en er dan onder gooien, eens kijken hoe die dan zit.


Edit: ik kan niet echt een (web)shop vinden aaar ze de 5star pass verkopen. Waar vissen jullie die vandaan?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Zachte westernpad gevormde bovenlijn en ruggengraatvrijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:22

@eileen: heb je het zadel al wel zonder pad geprobeerd?? want als het zadel niet goed past is het zonde van het geld voor een pad.
Met een dunne/schone doek kun je mooi zien of je een gelijke zweet/vuil-afdruk op de rug krijgt.

Wolvilt zou ook mijn keus zijn en helaas zijn die niet goedkoop.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 15:52

DubbelDun schreef:
@eileen: heb je het zadel al wel zonder pad geprobeerd?? want als het zadel niet goed past is het zonde van het geld voor een pad.
Met een dunne/schone doek kun je mooi zien of je een gelijke zweet/vuil-afdruk op de rug krijgt.

Wolvilt zou ook mijn keus zijn en helaas zijn die niet goedkoop.

Heb het zadel er wel op gehad, maar ik kan er zo niet op zitten natuurlijk. Is dan echt hout op paard, dus er moet wel wat beters tussen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Zachte westernpad gevormde bovenlijn en ruggengraatvrijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:55

Als een zadel 'kaal' op de rug écht niet past dan zie je dat meteen. Het zijn juist de kleine dingen die naar voren komen als je er op 'mijn' manier even op gaat zitten. Daar zal een paard niets van krijgen :D

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 18:28

DubbelDun schreef:
Als een zadel 'kaal' op de rug écht niet past dan zie je dat meteen. Het zijn juist de kleine dingen die naar voren komen als je er op 'mijn' manier even op gaat zitten. Daar zal een paard niets van krijgen :D

Ik dacht zelf om met een pad en dan een laken te kijken? Dus het laken om de pad en dan kijken wat de afdruk van het paard wordt?
Zo zonder pad loopt alles mooi qua ruglijn, schouders etc. Hij brugt niet, schoudervrijheid is mooi. Dus het lijkt wel kans van slagen te hebben.
Had vandaag de kans niet om naar stal te gaan, dus hopelijk morgen.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:35

Kifra-pad?
Afbeelding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Zachte westernpad gevormde bovenlijn en ruggengraatvrijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 01:03

Je kan toch sowieso investeren in een goede pad? Die leg je onder elk zadel, dus als deze niet past, gooi je hem onder het volgende zadel dat wel past.

Wij hebben wolvilt. 2x Classic Equine en een diamond wool. Laatste is betere kwaliteit en was rond de 200.Bijna even goed als 5 star.
Ik heb nog een wollen pad en een cavallo pad. Laatste heeft aan 1 zijde ook vilt en is gevormd. ( deze is zgan te koop 125 euro )

De wolvilten pads gaan wel in dikte. Een CE is dunner dan de andere en de diamond wool is dikste, maar dat is een keus die je maakt. Ik kijk dan meer naar de rug van mn paard dan het zadel.

Hobbyhorse

Berichten: 1318
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 01:14

Om je eerdere vraag te beantwoorden, 5 star krijg je onder andere bij
http://www.westerndreams.at/5-Star-Felt-Pads/
Ook bij gomeier.de en profi-tack.de
Naar het eind vh jaar vind je soms echt goeie aanbiedingen, kan erg veel schelen

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 01:45

Ik rij al jaren met wolvilt, voorgevormd op de ruglijn , ruggegraadvrijheid en gat bij de schoft.
Bij Arthur is er bijna weer kerstsale , dan kun je ze daar kopen voor rond de 100 euro.

Hobbyhorse

Berichten: 1318
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:44

Hobbyhorse schreef:
Om je eerdere vraag te beantwoorden, 5 star krijg je onder andere bij
http://www.westerndreams.at/5-Star-Felt-Pads/
Ook bij gomeier.de en profi-tack.de
Naar het eind vh jaar vind je soms echt goeie aanbiedingen, kan erg veel schelen


Heh nu is er een 20% korting bij profi-tack voor black friday, zie hun Facebook.
Scheelt nogal wat als je net iets ging aanschaffen :)