Losse zadelboom gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Losse zadelboom gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-17 17:43

Aangezien ik een zo goed mogelijk passend pakzadel wil hebben ben ik van plan hem te maken uit een normale boom.
Kan je ergens losse zadelbomen verkrijgen?
Of weet iemand waar je een passend pakzadel kan kopen?

In ieder geval alvast heel erg bedankt!


8nnemiek

Berichten: 43307
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:54

Is het een idee om gewoon een oud zadel te slopen, boom eruit en opnieuw bekleden?
Ik heb nog twee oude zadels liggen, die voor weinig weg mogen.

Voor echte pakzadels denk ik dat je in het buitenland moet zoeken. Ik zie ze in Frankrijk wel eens voorbij komen. Maar waarschijnlijk is er in Amerika ook genoeg te vinden. Even zoeken op pack saddle bijvoorbeeld.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-17 20:00

8nnemiek schreef:
Is het een idee om gewoon een oud zadel te slopen, boom eruit en opnieuw bekleden?
Ik heb nog twee oude zadels liggen, die voor weinig weg mogen.

Voor echte pakzadels denk ik dat je in het buitenland moet zoeken. Ik zie ze in Frankrijk wel eens voorbij komen. Maar waarschijnlijk is er in Amerika ook genoeg te vinden. Even zoeken op pack saddle bijvoorbeeld.


Dat was inderdaad ook een idee, maar dan moet ik wel zeker weten dat de boom van hout is en geen troep! Dat hoor ik regelmatig, dat de bomen niet meer zijn wat ze waren...

cissy

Berichten: 19795
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Losse zadelboom gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:28

Ook een losse boom moet goed passen dus zomaar een boom nemen zou ik niet doen. Je zou eens een zadelmaker kunnen vragen. Elcid kan je wellicht helpen of the countrymill in Nijkerk. Misschien Arthur ook nog wel, hij heeft zat 2e hands liggen.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Re: Losse zadelboom gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 07:37

Ga ik ook eens navragen, ik denk alleen niet dat ze losse binnen zullen verkopen.

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Losse zadelboom gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:27


ElCid

Berichten: 9195
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:48

cissy schreef:
Ook een losse boom moet goed passen dus zomaar een boom nemen zou ik niet doen. Je zou eens een zadelmaker kunnen vragen. Elcid kan je wellicht helpen of the countrymill in Nijkerk. Misschien Arthur ook nog wel, hij heeft zat 2e hands liggen.


Wij zouden evt. wel een losse, passende, boom kunnen leveren in verschillende materialen. Als je interesse hebt stuur dan maar een PB.
Hier http://www.outfitterssupply.com/Pack-Sa ... oducts/37/ kan je ook losse pakbomen krijgen ( geen idee hoe die zijn qua pasvorm......) en volledige pakzadels.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Losse zadelboom gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:55

Een pakzadel kom je weleens tegen op grote (western)beurzen. Ik heb ze zeker al gezien op Americana, en ik denk dat ze op Equita Lyon ook wel zullen te vinden zijn. Meestal kun je die dingen redelijk verstellen, maar volgens mij zit er niet echt een boom in (?)

Born to slide, forced to work

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Losse zadelboom gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:56

De boom ziet er wat anders uit, maar is wel degelijk gemaakt van hout of metaal.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Losse zadelboom gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:09

Ik wist het niet zo goed. het ziet er zo anders uit :)

Born to slide, forced to work

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Losse zadelboom gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:12

Het ziet er vooral onkomfortabel uit met die kruizen op de rug :D Maar de truc zit hem -buiten de juiste pasvorm- vooral in de juiste druk/gewichts-verdeling.

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Re: Losse zadelboom gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-17 07:30

Juist en dat maakt het zo lastig want ik kan niet zomaar iets bestellen en maar hopen dat het past... Maar die zadeltassen zien er ook super uit! Dan heb je geeneens een pakzadel nodig!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker