Katoenen western pad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Katoenen western pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 19:06

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een niet al te dikke katoenen (of ander niet-dierlijk materiaal) western pad. Vrijwel alles wat ik tegenkom is van wol/vilt gemaakt en aangezien ik nog niet bekend ben met western (web)shops en merken hoop ik dat iemand hier me op weg kan helpen? *D

Bedankt alvast!

Groetjes Shelley

De natuur heeft geen haast en toch komt alles voor elkaar!


Kaatastrof

Berichten: 6243
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Katoenen western pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:16

Wellicht kan JV dekjes iets voor je maken? :)

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

cissy

Berichten: 19795
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Katoenen western pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:23

Toch zijn de vilten beter dan een dunne katoenen. Waarom wil je een dunne katoenen?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 19:24

Ik wil geen dierlijke producten gebruiken uit principe. En het is voor onder de Franco renegade, daar hoeft niet perse een dikke pad onder. Heb je nog tips? :)

Dankjewel Jackytje, ik ken haar al maar vond het aanbod niet geweldig. Zal nog eens kijken.

De natuur heeft geen haast en toch komt alles voor elkaar!

cissy

Berichten: 19795
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Katoenen western pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:27

Nee sorry, ik wil het beste voor mijn paard en gebruik dus een 100% wolvilt pad. Er is genoeg synthetisch spul te koop maar dat kriebelt vind mijn paard. Wellicht heeft iemand anders suggesties voor je.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 19:35

cissy schreef:
Nee sorry, ik wil het beste voor mijn paard en gebruik dus een 100% wolvilt pad. Er is genoeg synthetisch spul te koop maar dat kriebelt vind mijn paard. Wellicht heeft iemand anders suggesties voor je.

Ik hoop het, daarom heb ik dit topic geopend ;) Ik wil het beste voor mijn paard én voor andere dieren (zoek bijvoorbeeld eens op merino wol en mulesing). Katoen is ook een natuurmateriaal, dus niet synthetisch.

De natuur heeft geen haast en toch komt alles voor elkaar!

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:36

Burioni western? In "vierkant" of round model met sympanova of fleece?
Afbeelding

Of een veelzijdigheidsmodel:

Afbeelding

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Katoenen western pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:38

Ik heb een reinsman pad waar volgens mij geen dierlijk spul in zit. Wel lekker dik :j

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 19:39

Ja Kitty de round fleece heb ik nog liggen! Staat er mooi onder, maar misschien iets te dik? Kom ik pas achter als we wat langere stukken op pad gaan straks weer. Is de tech tex/sympanova net zo dik?

De natuur heeft geen haast en toch komt alles voor elkaar!

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:39

Cissy mijn paard jeukt zich kapot met wol, je eerste zin lijkt me wat misplaatst.
Hoop dat je vind wat je zoekt Bliksem! Ik volg even :)

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 19:43

Azmay schreef:
Ik heb een reinsman pad waar volgens mij geen dierlijk spul in zit. Wel lekker dik :j

Jaaa op dit merk was m'n oog al gevallen! Zien er zeker mooi uit, maar ik kom er niet zo goed uit waar ik die kan kopen? Heb er alleen een aantal gezien op tweedehands Facebook groepen. Weet je toevallig wat shops?

De natuur heeft geen haast en toch komt alles voor elkaar!

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:49

Bliksem schreef:
Ja Kitty de round fleece heb ik nog liggen! Staat er mooi onder, maar misschien iets te dik? Kom ik pas achter als we wat langere stukken op pad gaan straks weer. Is de tech tex/sympanova net zo dik?


Die is zelfs nog iets dikker. En een pad met scheerwol?

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 19:58

Ik snap waarom je het voorstelt, maar vind het fijner om helemaal niks dierlijks te gebruiken, voelt niet goed. Misschien dat Burioni die pads ook met losse inlage vlakken wil gaan maken? :D Ik ben denk ik niet de enige die dat interessant zou vinden.

Maar zo'n "echte" gewoven western blanket/pad eronder lijkt me ook gewoon heel leuk hihi.
Afbeelding

De natuur heeft geen haast en toch komt alles voor elkaar!

troi
Berichten: 16982
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 05:15

Ik bewonder je opstelling maar houd er rekening mee dat de katoen dan wel van gecontroleerde (organic) afkomst moet zijn. Standaard commercieel katoen is enorm (water) vervuilend ( http://wwf.panda.org/about_our_earth/ab ... ps/cotton/) en wordt geproduceerd met (menselijke) slavenarbeid. Qua vulling, fleece is een olieproduct. Ook niet bijster ethisch. Het goed doen is zo makkelijk nog niet.

8nnemiek

Berichten: 43308
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Katoenen western pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 05:47

Is het geen idee om eens bij Arthur’s langs te gaan? Die hebben zo enorm veel liggen! Vast ook meerdere pads zonder wol. Een echte gewoven pad zonder wol zou ik zo snel niet weten. Misschien een idee om te zoeken naar een blanket voor tussen het zadel en een sympanova pad? Als je googled op western blanket cotton kom je prachtige dingen tegen :j

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:35

Er is diervriendelijke wol waarbij het schaapje nog rondhuppelt... Daar heb je ook vellen van dacht ik. En ik heb mensen ook met gewoon een schapenvacht zien rijden, al lijkt me dat tricky omdat ze niet overal even dik zijn.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Katoenen western pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:16

een coolback pad? Ik gebruik ze als hondenbed, omdat dat het enige is waar mijn honden niet aan knagen, maar het is wel goed materiaal !

Born to slide, forced to work


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers