Trail vs Reining zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sabi87
Berichten: 1
Geregistreerd: 14-09-17

Trail vs Reining zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-17 06:47

Ik ben op zoek naar een goed zadel voor mijn paint.
We rijden van alles wat; reining, trail, buitenritjes... Nu vraag ik me af, zit er veel verschil in een trail vs reining zadel? Ik vind de trail zadels comfortabeler, maar zijn deze geschikt genoeg voor reining (geen heel hoog niveau). Iemand ervaring?


DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Trail vs Reining zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:48

Als je een 'harde' stopper hebt is de oplopende zit van een reiningzadel wel fijn, maar anders zou ik het mooi bij een Trail-model houden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Trail vs Reining zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:08

Dat moet je echt uitproberen en verschilt ook steeds ietsjes per zadel/merk. Ik hou er helemaal niet van om opgesloten te zitten bijvoorbeeld. Wij hebben 2 reining zadels en rijden daar altijd mee buiten, want dat kan in principe met elk zadel dat je lekker vindt zitten.
Volgens mij hebben veel trail zadels strings om tassen aan vast te maken, maar als ik het zou willen, kan ik dat ook wel op mijn zadel regelen. Als ik eens wat langer rij, heb ik vaker een rugzakje.

Mijn zadel zit hard en is inmiddels oud. Die van mn man al wat jonger, maar een nieuwe reiner kan super zacht zitten bijvoorbeeld.

Ik zou er echt een aantal gaan uitproberen en testen.

Met wat voor trail zadel heb je gereden die je comfortabel vindt? En wat is geen hoog niveau reining?

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:21

Ik heb een Triple Crown voor mijn ene paard en een Bobs voor mijn andere. En als ik een buitenrit maak gebruik ik een Gaston Mercier met fenders. :j

Born to slide, forced to work


Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Trail vs Reining zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:04

Ik heb een trainingszadel van Deuber & Partner, de Reinhold Bartmann training. Een prettig zadel dat fijn is voor trail, buitenrijden én voor het werk in de bak. En mooi roundskirt, ook niet onbelangrijk bij mijn korte paard.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 2 bezoekers