Westernhoofdstel maatje trekpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:09

Gloa schreef:
rina schreef:
kijk eens, mss heeft deze site iets wat je bevalt. http://fathimaspferdewelt.de/kaltblut-xfull

Bedankt voor de link! Ziet eruit als mooie kwaliteit en heeft als voordeel dat alle maten er goed bij staan +:)+



Ja dat de maten erbij staan vond ik ook een groot pluspunt. En ze heeft echt nog wel een beetje keuze ook. Jammer dat precies die ene die je wilde niet op voorraad was, hoop voor je dat ze hem snel binnen krijgt.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:52

Helaas hoofdstel wat ik het mooiste vond staat ook niet meer op de site van de producent (busse/wildhorn) dus heb er een hard hoofd in dat die ooit nog op voorraad komt ;(

Mijn zoektocht gaat dus weer verder.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Westernhoofdstel maatje trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 08:15

Welke zocht je? Ben erg goed in zoeken :D met name in Duitsland.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:33


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:48

Donkerder oliën kan niet met elk hoofdstel. Een hoofdstel waarvan het leer is geverfd kun je niet meer van kleur veranderen door te oliën. Wel met indringverf voor leer.
Als het leer niet geverfd is dan kun je inderdaad oliën, en dat zou ik gewoon met een doek met olie doen. Elke dag even een nieuw laagje erop totdat het de goede kleur heeft.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:30

8nnemiek schreef:
Donkerder oliën kan niet met elk hoofdstel. Een hoofdstel waarvan het leer is geverfd kun je niet meer van kleur veranderen door te oliën. Wel met indringverf voor leer.
Als het leer niet geverfd is dan kun je inderdaad oliën, en dat zou ik gewoon met een doek met olie doen. Elke dag even een nieuw laagje erop totdat het de goede kleur heeft.

Klopt. Als ik goed inzoom op de foto dan lijkt het me niet geverfd. Fingers crossed :7

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Westernhoofdstel maatje trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:55

Die zijn allebei echt wel geverfd, naturel kleur van leer is veel en veel lichter. Mogelijk zit er ook nog een laag "shine/ sheen" op en dan is het leer echt bijna geseald en kan de kleur nauwelijks meer aangepast worden. De kleur zal in de loop der tijd wel wat veranderen/ donkerder worden. Maar de kans dat je met olie de kleur dieper krijgt is nihil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:20

Hoofdstel is binnen en kwaliteit valt me alles mee :) . Mooi dik leer in ieder geval en erg netjes afgewerkt.

De kopse kantjes hebben een verflaagje maar verder is het een medium oil hoofdstel die ik met een paar likjes olie naar een dark oil kleurtje passend bij mijn zadel heb geholpen *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Moet alleen nog even geduld hebben en weer netjes inpakken want ik krijg hem van de <:)

De concho's zijn helaas wel van mindere kwaliteit dus ga ik nog op zoek naar een mooi setje nieuwe en slide adapters voor onder de <|-

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38575
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:02

Schop je topic even omhoog, ben ook zoekende naar een groot hoofdstel en was erg benieuwd hoe die van jou is bevallen?

En passen gewone standaard teugels wel bij jouw trekpaard of heb je ook voor langere moeten kiezen?

Ben je een Bokker of een Jokker....


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:25

Hij bevalt me heel erg goed :D . Ben momenteel geen fanatieke ruiter dus geen intensief gebruik maar voor dat geld is het best leuke kwaliteit.

Ik heb zonder teugels gekocht dus daar durf ik niets over te zeggen.

Afbeelding

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38575
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Westernhoofdstel maatje trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 04:36

Ohh <3 hij staat wel heel goed zeg! Niet super grof maar ook niet te fijn. Maar jouw paard lijkt best een sjiek hoofd te hebben? Komt in elk geval niet zo grof over.

Ben je een Bokker of een Jokker....



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers