Beenbescherming

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-17 16:07

Nieuw paard - nieuwe spullen - heel veel keuze!

Sinds 1.5 nu een halve paint in mijn bezit. Beestje heeft nog geen zadel (hopelijk vanaf vrijdag wel). Ik heb gemerkt dat hij een heel gevoelig huidje heeft en met even aantikken meteen een wondje of snee. Dus ik zoek fijne beschermers.

Ik kennde professional choise beschermers nog van vroeger. Maar wat is er nu zoal op de markt voor paardjes met een gevoelige huid? En wat is erover bekend mbt zweetafvoer of hitte mbt de pezen.


troi
Berichten: 16981
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:33

Ik lees mee! De gemiddelde 3in1 beschermer is hartstikke warm en voor bandages geldt hetzelfde. Ik heb wel eens zitten denken aan cross beschermers maar die lijken zo hard (en ik vind ze lelijk haha).

Daihyo

Berichten: 87972
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:09

Ik heb gewoon leren peeskappen voor en strijklappen achter. Leer is fijn materiaal en het beschermt wat nodig is :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:23

Ik heb cross beschermers voor mijn paard, gekocht omdat ik een aantal oefen crossen en cross lessen ben gaan rijden. Gelijk gekeken naar beschermers die goed luchtdoorlaatbaar zijn en ook nog gevonden op de Equitana. Super fijne beschermers en ik heb de benen nog nooit zo droog gehad in vergelijking met de normale beschermers. Ze kosten wel wat, ik was voor een setje rondom €285,- kwijt, maar gebruik ze nu erg veel, dus dat geld zijn ze wel waard.

Afbeelding

Afbeelding

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:34

Ik lees mee! Interessant topic. Overigens ben ik niet zo'n fan van bandages, maar dat is een andere discussie.

Neopreen ademt inderdaad nul. Helaas zit dat aan de binnenkant van het gros van de bescherming.

Even zitten speuren:
http://uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section=Shop ... ductID=852

Maar ook weer neopreen. Goh, lastiger dan ik dacht dit :=

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:56

Kijk eens in mijn topic 'de ultieme peesbeschermer'

[HAR] De ultieme peesbeschermers?

Daar zijn we met zijn allen op zoek naar de beste ventilerende peesbeschermers zonder neopreen.
Bovenaan het rijtje staan:
-Snug boots van le mieux
-Husk beschemers (moet je wel uit engeland laten komen maar zeker de moeite waard)
-Equick ekur beschermers, dressuurmodel van degene die hierboven al met plaatje genoemd staan

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:35

Ik heb neopreen 3 in 1 beschermers met wol in, wordt niet warm en is toch mooi beschermd.
Merk is Gera

MissYvette4u

Berichten: 2978
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:53

Als er bescherming om gaat bij mijn paard, is het die van professional's choice ventech.
Ze zijn van neopreen en zitten vol gaatjes waardoor het been niet zo warm wordt

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Re: Beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:37

Idd de ventech van professionals choice. Benen worden iets warm maar niet zo erg, en beschermers alleen omdoen als je het nodig hebt. Buitenritjes ed. gewoon zonder, en trainen in de bak doe je meestal niet zo lang dat de pezen oververhit raken.
En evt. na het trainen afspoelen met koud water.

sorry voor de spelfouten, ik heb dysl.. disle.. diesl.. ik kan niet spellen!
https://www.instagram.com/horse_driver/
Alex: Z1 dressuur, B eventing


quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:06


100% Reiner


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers