Bob Marshall testzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hondjewaf
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-12-09

Bob Marshall testzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-17 11:34

Van de Freemax en Barefoot zijn er testzadels, zijn die ook ergens van een Bob Marshall te krijgen?. Het lijkt me een fijn zadel, maar zou het zo graag eens willen uitproberen of het wat voor ons is.


Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27944
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Bob Marshall testzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:37

Nee helaas. Er is maar een dealer in Nederland, en bij haar ben je welkom om te komen testen als je echt geïnteresseerd bent, maar dan moet je naar Groningen.

Soms zijn er ook nog wel 's Bob Marshall bezitters die het niet erg vinden om hun zadel te laten proberen door iemand, maar dan moet je ook weer in de buurt zitten.

Waar woon je?

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

hondjewaf
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-12-09

Re: Bob Marshall testzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-17 12:08

Jammer dat er geen testzadels zijn. Ik woon boven in Friesland in de buurt van Dokkum.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27944
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Bob Marshall testzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:39


Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Bob Marshall testzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:41

Ik heb destijds 1 getest bij Alida (ik zie dat de link van haar stal hierboven al is gegeven). Ben er bijna 2 uren geweest en mocht elk zadel waar ik interesse voor had uitproberen. Ideaal :)

Wear a smile- One size fits all

Kaatastrof

Berichten: 6243
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Bob Marshall testzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:46

Wellicht kan je Dubbeldun hier op bokt contacteren?

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

hondjewaf
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-12-09

Re: Bob Marshall testzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-17 14:36

Jammer dat je te ver woont Rije. Heb jij daar toen een zadel gekocht Mayflower?
Ik heb een korte rond haflinger is een BM daar wel geschikt voor, gaat dat niet schuiven?

Annienke

Berichten: 580
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Re: Bob Marshall testzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:47

Heb al jaren een BM op mijn brede, ronde, schoftloze Haf liggen. Kan, als het moet, van de grond af opstijgen zonder schuiven.

Things are only impossible until they are not

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:59

hondjewaf schreef:
Jammer dat je te ver woont Rije. Heb jij daar toen een zadel gekocht Mayflower?
Ik heb een korte rond haflinger is een BM daar wel geschikt voor, gaat dat niet schuiven?


Nee ik heb geen BM daar gekocht omdat mijn budget niet toereikend was voor een nieuwe BM en tweedehands hadden ze op dat moment niet liggen. Ik heb via Dubbeldun op bokt 1 uit Amerika laten importeren.

Wear a smile- One size fits all

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27944
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:11

Ik heb wel een nieuwe gekocht bij Alida, nadat mijn oude BM te lang was geworden. Heb nu dus een roundskirt. Ik kan ook zonder krukje opstappen op mijn ronde, dan wel niet helemaal schoftloze Arab. Maar doe het nooit, altijd met. Met een goeie pad en singel kun je eventueel schuiven ook nog enigszins tegengaan indien nodig.

Edit: Alida heeft sowieso iets tweedehands te koop nu, een square skirt trail geloof ik uit m'n hoofd.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Bob Marshall testzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:23

Ik zou even op fb gaan kijken dan. Alida heeft er nu inderdaad eentje te koop, maar kan je ook wel een andere laten proberen. Zij rijden er zelf al jaren mee. Als je in Friesland woont is het een stukje rijden, maar het is maar 1x voor een goed zadel en minder ver dan als je helemaal naar de andere kant van Nederland zou moeten.

hondjewaf
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-17 18:56

Rije schreef:
Edit: Alida heeft sowieso iets tweedehands te koop nu, een square skirt trail geloof ik uit m'n hoofd.


Heb dit zadel op facebook gevonden. Erg mooi.

Wat zijn de nieuwprijzen van de BM's ongeveer?

DubbelFun

Berichten: 88415
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bob Marshall testzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:28

Die ene Bob Marshall op FB was 1350 euro meen ik. Meestal zitten haar zadel wel rond dat bedrag.

Particulier zijn ze meestal wel goedkoper, maar er zijn er nog steeds geen tientallen van in NL dus je moet net geluk hebben om iets te vinden wat je aan staat én een beetje achtergrondinfo waar je op moet letten is ook wel handig ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27944
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Bob Marshall testzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:19

Nieuwprijzen liggen helemaal aan wat je wilt: welk model, opties, veel of nauwelijks tooling...etc. Plus de dollarkoers die je in de gaten moet houden.

Ik zie dat ze de prijslijst aan het updaten zijn maar anders kun je daar je eigen berekening maken. http://www.sportssaddle.com/pricelist.php

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

DubbelFun

Berichten: 88415
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bob Marshall testzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:26

En bij de Amerikaanse prijzen komt dan nog een flink bedrag aan verzendkosten. En die kosten opgeteld bij de nieuwprijs komt dan 21% BTW + inklaringskosten op.
En bij de dealer nog eens wat dealerkosten, want die wil ook graag een belegde boterham :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers