wboomloos westernzadel Barefoot of Freemax

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

wboomloos westernzadel Barefoot of Freemax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-17 16:17

Hoi allemaal, ik weet niet of dit onderwerp hier goed staat maar ik wil mijn merrie, die volgend jaar beleerd wordt, western gaan rijden en omdat ze natuurlijk nog een aantal jaren gaat uitzwaren wil ik dat met een boomloos westernzadel gaan doen.nu twijfel ik heel erg tussen bijv. Een Barefoot Arizona en een Freemaxzadel. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze zadels en mij de voors-en tegens kunnen geven? Alvast bedankt!


Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: wboomloos westernzadel Barefoot of Freemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:21

Ik zou ze beide testen.
De arizona is mij te instabiel dus daar kan ik niet mee rijden. De freemax is wel heerlijk maar dan wel het vernieuwde model bij het oude kreeg ik last van mijn heupen ;)

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-17 16:23

Bedankt voor je snelle reactie :) ik neig zelf ook naar de Freemax (meer keuze en vind ik mooier) :)

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:29

Ik.zweer bij de arizona nut.
Gewoon even lilianne laten komen van boomloospasservice kan je ze alle twee testen

troi
Berichten: 16982
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: wboomloos westernzadel Barefoot of Freemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:55

Ik zou de deuber star trekk en de silverado colorado toevoegen aan je lijstje. Ook heel fijne boomloze zadels

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-17 23:26

troi schreef:
Ik zou de deuber star trekk en de silverado colorado toevoegen aan je lijstje. Ook heel fijne boomloze zadels


dank je :) ik vind de deuber wat minder mooi afgewerkt tonen en over de silverado colorado kan ik bijn niets vinden?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:07

De Deuber Startrekk heb je de nieuwe of oude uitvoering gezien? Er is sinds iets meer dan een jaar een nieuw model, en die is echt bloedmooi en ook erg mooi afgewerkt. Heb hem irl gezien en gereden.
zowel de Deuber als de Colorado zijn Duits. Voor info over de Colorado moet je eigenlijk op de site van Silverado Reitsport kijken. Dat is de verkoper van dat zadel.

En naast die 2 merken wil ik je toch ook nog de BM aan het hart leggen (even denkende aan je berichtje over de fenders erbij :P :D ) Die is en blijft bij mij altijd favoriet. Zelfs boven de Freemax. Ik ben toen alleen maar overgestapt omdat mijn merrie zo breed was dat ik bij de BM last van mijn bekken kreeg. Anders had ik nog steeds dat zadel gereden. En met die heb ik al zoveel paarden ingereden. Zit als een huis en voelt safe.

Ervaring en verschil tussen de BF en FM kan ik je niet geven. Maar je pakt hier wel 2 uitersten kwa boomloos. De opbouw van beide is zo verschillend als het maar kan.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 00:14

Dankjewel hoor, heb op die site gekeken en die zien er prachtig uit! Je hebt denk alleen weinig begeleiding hierbij denk ik? Het lijkt mij echt bestellen en klaar?

***dat van die 2 uitersten wist ik niet, ben niet echt bekend met boomloos :o ik wil echter wel kwaliteit op mijn paard en al googelende kwamen deze 2 steeds bovendrijven :)

mairead

Berichten: 3213
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: wboomloos westernzadel Barefoot of Freemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 05:37

Als het puur om de mooi gaat, vind ik van alle hier genoemde zadels de Freemax het meest aansprekend. Stond destijds ook op mijn lijstje toen ik een Westernzadel zocht. Ben uiteindelijk voor een boomzadel gegaan.
Van de boomlozen heeft de Freemax toch het meest de look and feel van n echt Western zadel.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

troi
Berichten: 16982
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 07:10

farahdiba46 schreef:
Dankjewel hoor, heb op die site gekeken en die zien er prachtig uit! Je hebt denk alleen weinig begeleiding hierbij denk ik? Het lijkt mij echt bestellen en klaar?


Waar woon je? Ik heb destijds een passer laten komen met freemax/startrekk en colorado. Maar die komt alleen in noord oost nl. Overigend vond ik de deuber de mooiste destijds, met stip. Maar paardlief wilde de colorado en die mocht beslissen dus is het de colorado geworden :D

DubbelFun

Berichten: 88419
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: wboomloos westernzadel Barefoot of Freemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:26

Kijk eens op silverado.de onder baumlos.
Ik heb er zelf een aantal gehad en de huidige eigenaren zijn er heel tevreden over.
Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel.

Verder heb je natuurlijk ook nog de Bob Marshall.
Die ziet er iets anders uit, maar is wel een heerlijk zadel waar ik zelf al dik 10 jaar op rondcross :D

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 10:46

troi schreef:
farahdiba46 schreef:
Dankjewel hoor, heb op die site gekeken en die zien er prachtig uit! Je hebt denk alleen weinig begeleiding hierbij denk ik? Het lijkt mij echt bestellen en klaar?


Waar woon je? Ik heb destijds een passer laten komen met freemax/startrekk en colorado. Maar die komt alleen in noord oost nl. Overigend vond ik de deuber de mooiste destijds, met stip. Maar paardlief wilde de colorado en die mocht beslissen dus is het de colorado geworden :D



In zeeland, dus te ver :(

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 10:54

mairead schreef:
Als het puur om de mooi gaat, vind ik van alle hier genoemde zadels de Freemax het meest aansprekend. Stond destijds ook op mijn lijstje toen ik een Westernzadel zocht. Ben uiteindelijk voor een boomzadel gegaan.
Van de boomlozen heeft de Freemax toch het meest de look and feel van n echt Western zadel.


nee, het gaat niet puur om de mooi maar om kwaliteit en stevigheid, wil geen uizakkend en lubberend iets :o

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-17 00:21

Is het verschil in stevigheid van de freemax tussen de cow of buffeluitvoering erg groot? De buffeluitvoering is natuurlijk een stuk vriendelijker geprijst, das altijd meegenomen :) er zit ook best een verschil in gewicht in las ik en vanwege mijn waardeloze gezondheid incl bijbehorende zere armen en schouders zou ik voor de buffel moeten gaan qua gewicht, ik wil alleen niet inleveren aan stevigheid en stabiliteit :)

MarliesR

Berichten: 3275
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:34

Ik heb ze tot dusver nog maar twee keer kort in handen gehad (1x op de beurs en tijdens passessie). Ik heb niet het idee dat je met de buffel inlevert qua stevigheid en stabiliteit. Je kan wel duidelijk voelen dat de buffel wat dunner is qua leer.

Naar mijn eigen ervaring is de buffel qua leerkwaliteit en dikte vergelijkbaar met een (goede kwaliteit) engels zadel. De Cow is qua leerkwaliteit en dikte eerder vergelijkbaar met een goede kwaliteit westernzadel. Voordeel van het dunnere leer van de buffel is dat het zadel direct wat soepeler is.

Kitty had haar eigen buffel Freemax zadel ook bij zich die naar haar eigen zeggen regelmatig nogal mishandeld wordt haha. En die zag er eigenlijk gewoon nog heel netjes uit.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-17 12:36

Bedankt voor je uitgebreide antwoord :)

Kaatastrof

Berichten: 6243
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: wboomloos westernzadel Barefoot of Freemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:43

Hier heb ik een Silverado (de X-Kurz uitvoering en de goedkopere versie) en ben er erg tevreden over. Eén van de weinige zadels die perfect past op de korte rug van mijn Tinker. Van mijn western instructeur ook veel lovende commentaar gehad. Fijn aanpasbaar en goede service. Ondanks alles in het Duits staat op de site kan je prima contact opnemen in het Engels ;)
Afbeelding
Paard wisselt nog al veel qua conditie, dus vandaar ook mijn keuze voor dit zadel.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: wboomloos westernzadel Barefoot of Freemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:51

ik heb de lazy mountain van barefoot
voor mij de combi van alles wat ik wou
Afbeelding
Afbeelding

MissWeenie

Berichten: 354
Geregistreerd: 28-01-14

Re: wboomloos westernzadel Barefoot of Freemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:47

Ik heb vandaag zowel Freemax als Lazy Mountain geprobeerd en ben voor de Freemax gegaan :)

darkadia

Berichten: 5220
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: wboomloos westernzadel Barefoot of Freemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:50

Missweenie waarom was dat uiteindelijk voor jou de beste keuze?

MissWeenie

Berichten: 354
Geregistreerd: 28-01-14

Re: wboomloos westernzadel Barefoot of Freemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:53

Ik copy paste even uit ander topic: Sorry was lui want typ op telefoon en m'n hand begint te slapen :D Maar: ik was vooral geïnteresseerd in de Lazy Mountain voor de steunblokken en het zekere gevoel wat dat zou geven. Ik had gedacht dat ze minder flexibel zouden zijn dan dat ze waren. De voorste blokken vond ik wel fijn, maar de cantle was voor mij te slap. Hij zat wel heerlijk, zoals op wolkjes. Maar ook met draven zat ik minder fijn, benen staken ook wat meer af en zadel ligt er ook iets meer bovenop. De Freemax sloot beter direct aan, meer close contact gevoel voor mijn idee, en ik zat er heerlijk in, steviger. Misschien dat ik persoonlijk toch meer de behoefte had aan dat gevoel van een boomzadel. De Freemax klopte gewoon. Al vond ik het ook wel lastig, de Lazy Mountain was al zo lang mijn droom voor wanneer ik eindelijk mijn eigen paard had :o

LindaInez
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-06-15
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:51

troi schreef:
farahdiba46 schreef:
Dankjewel hoor, heb op die site gekeken en die zien er prachtig uit! Je hebt denk alleen weinig begeleiding hierbij denk ik? Het lijkt mij echt bestellen en klaar?


Waar woon je? Ik heb destijds een passer laten komen met freemax/startrekk en colorado. Maar die komt alleen in noord oost nl. Overigend vond ik de deuber de mooiste destijds, met stip. Maar paardlief wilde de colorado en die mocht beslissen dus is het de colorado geworden :D


Wie heb je laten komen? ik ben ook nog op zoek naar een boomloos zadelpasser.

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Re: wboomloos westernzadel Barefoot of Freemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:33

Hoe bevalt de Freemax tot nu toe? Is deze goed aan te passen op de brede rug? Ik heb nu een startrekk, echter is daar geen fork bij te krijgen die breed genoeg is voor mijn Tinker.

troi
Berichten: 16982
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:42

LindaInez schreef:
troi schreef:

Waar woon je? Ik heb destijds een passer laten komen met freemax/startrekk en colorado. Maar die komt alleen in noord oost nl. Overigend vond ik de deuber de mooiste destijds, met stip. Maar paardlief wilde de colorado en die mocht beslissen dus is het de colorado geworden :D


Wie heb je laten komen? ik ben ook nog op zoek naar een boomloos zadelpasser.


Ride with a smile uit leer duitsland. Ze spreekt ook prima engels trouwens

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-17 14:10

Iedereen bedankt voor het meedenken :j ben er uit, Lilianne is geweest om te passen (even wachten tot mijn vakantiegeld binnen is en dan bestellen maar) *\o/* Het wordt de Freemax Buffel Round) korte rug is hier niet aan de orde gelukkig, ruimte zat werd mij verteld :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers