Diamond wool pads

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Diamond wool pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 22:31

Weet iemand of de endurance 1" pads van diamond wool net zo stevig zijn als hun vilten westernpads?

Kom er met de beschrijving niet echt uit en zou nogal balen zijn als ik een niet zo'n courante pad over laat komen die dan zacht en fluffie blijkt te zijn :') .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-02-17 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Diamond wool pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 22:32

Stevig wil niet perce zeggen dat ze beter druk verdelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 22:51

Het is voor een boomloos zadel zonder panelen. Mijn paard zweet in de zomer al tijdens het grazen dus ik wil er geen dikke laag aan kunstof en ander synthetisch materiaal onder leggen. Vilt is een mooi stevig product en kan ik zelf een geultje voor ruggengraatvrijheid in snijden. Daarnaast is mijn ervaring dat het gebruikelijke stapelen van panelen en pads met inlages het geheel op een rond paard gigantisch onstabiel maken.

Maar helaas zijn de meeste pads echt enorm voor een zadeltje van 56cm lang. Dus zodoende kwam ik bij deze uit http://www.diamondwoolpads.com/shop/end ... -felt-pads.

5star heeft 28" lange round barrel pads maar die beginnen voor 1" dikte pas vanaf een $250,- :$

Anoniem

Re: Diamond wool pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:25

Ik heb er een berichtje aan gewaagd naar diamond wool.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Diamond wool pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:35

Ik zou er bij Diamond wool vanuit durven te gaan dat dit een goede pad is. Het is gewoon een goed merk en gebruikt goede materialen. Heb zelf de western pads, maar denk echt niet dat ze voor endurance opeens slapper of slechter zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:21

Ja het zijn zeker goeie pads en net iets leuker voor de bankrekening dan de 5star.

Het lijkt me productie technisch ook helemaal niet handig om een minder gebruikelijke pad van een ander type vilt te maken maar ja dat is wel een gegokte aanname.

Helaas nog geen reactie gehad van ze.