Losse one/two ear bestellen of laten maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jets

Berichten: 3536
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Losse one/two ear bestellen of laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 18:39

Al lange tijd vind ik de two ear frontriemen erg leuk. Inmiddels heb ik een fijn sidepull hoofdstel gevonden, maar ik vind de frontriem nogal saai. Toen kwam ik op het idee om twee losse one ears aan het hoofdstel te doen, maar die bleken nog vrij lastig te vinden. Inmiddels heb ik ze gezien bij Fjord Ukie, Wild Western en Sil's create it maar parels vind ik nogal tuttig, ik zoek een donkerbruine kleur en heb het liefst leer.

Daarom was ik benieuwd of iemand weet of je deze ergens los kan kopen, of waar ik zoiets voor een leuk prijsje kan laten maken. Wat ik vond is namelijk vooral veel bling bling en meer voor engelse hoofdstellen. Dan vind ik studs oid toch mooier :j

Ik ben benieuwd!

Deze had ik gevonden:
http://www.wildwestern.nl/index.php?opt ... &Itemid=24

http://www.fjordukie.nl/shop/producten/5040101/

http://www.silscreate-it.nl/422470524


Tess1

Berichten: 232
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:13



ikke129
Berichten: 630
Geregistreerd: 25-12-06

Re: Losse one/two ear bestellen of laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:29

Aahh goed dat ik je topic tegen kom! mijn paard heeft op mysterieuze haar hoofd gestoten aan iets. Daardoor is er een gat geslagen precies op de plek waar ze ook een paard schieten bij de slacht. Ook deelsdoor de schedel, gelukkig zat er nog een holte achter.. gehecht en ze schijnt er geen last van te hebben, maar lijkt me een naar idee om daar strax een frontriem op te laten drukken. Is er iemand of kan je deze ook op een gewoon engels hoofdstel zetten of zijn de lusjes te klein? Zal denk ik nog even duren voordat ik wat kan doen want ze had ook een flinke snee in haar been. Ook gehecht en week lang drain erin gehad. Gaat wel beter gelukkig!

mairead

Berichten: 3213
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:46

Bij Ukie wordt het zo te zien op maat gemaakt, ikke129. Je moet ook de gewenste grootte van de lusjes door geven.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Jets

Berichten: 3536
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Losse one/two ear bestellen of laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 09:16

Bedankt voor de reacties!

Deze is qua kleur helaas te licht en ik kan zo geen donkerbruine vinden.. Jammer want vind het wel een mooi prijsje :)
http://www.thewesternbarn.com/index.php ... uct_id=285

Die andere vind ik wat duur worden aangezien ik er graag twee wil. Dan zijn ze nog duurder dan mn hoofdstel :')

Ikke129 daar is het ook handig voor ja!

ikke129
Berichten: 630
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:24

mairead schreef:
Bij Ukie wordt het zo te zien op maat gemaakt, ikke129. Je moet ook de gewenste grootte van de lusjes door geven.

Bedankt voor de tip! Tzt maar eens kijken ;)

Jets

Berichten: 3536
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Losse one/two ear bestellen of laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-16 07:05

Inmiddels al verschillende mensen die ze maken gevraagd, maar helaas nog geen tegengekomen die zulke kan maken -O-

Taucha

Berichten: 1157
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Losse one/two ear bestellen of laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 07:27

En als je nou eens contact opneemt met silscreate-it en vraagt of een basismodel zonder kralen ook mogelijk is? Of eentje met donkerbruine kralen?

kruimellover

Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 07:29

Die van fjordukie kun je helemaal naar wens laten maken. Degene op de foto is met kleine bloemetjes zonder steentjes. (De quarterhorse op de foto's is namelijk mijn paardje, zodoende dat ik dat weet, haha) Ik weet niet of je al verder hebt gekeken op de site? Zij maken in ieder geval vrijwel alles helemaal naar wens en op maat.
En het zijn ook stevige frontriemen, dus ze gaan lang mee. Misschien is een frontriem met haar van je eigen paard leuk?

Verder zou ik niet weten waar je zoiets vandaan kunt halen eigenlijk. Succes met zoeken!

Carpe Diem!
Dag lief meisje, dag Bonnie, ik zal je nooit vergeten |( :evaw:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2010075&lr=625905287#unread

Jets

Berichten: 3536
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Losse one/two ear bestellen of laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 19:32

Bedankt voor de reacties :)

Taucha, Silscreate maakt volgens mij geen gebruik van leder.

kruimellover, Leuk, knap paard heb je :) Ik had al gemaild met fjordukie, maar zij zei dat die op de foto parels waren en dat er keuze is tussen die parels en van die bling steentjes en dat is helaas niet wat ik zoek..

Jets

Berichten: 3536
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-17 12:37

Even een upje, mocht iemand nog iets weten :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27944
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:00

Jets schreef:
Deze is qua kleur helaas te licht en ik kan zo geen donkerbruine vinden.. Jammer want vind het wel een mooi prijsje :)
http://www.thewesternbarn.com/index.php ... uct_id=285


De link doet het niet meer, maar als het een leren oortje was kun je die zelf makkelijk donkerder maken :j

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

hoefijzer

Berichten: 684
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:00

Wellicht kan ik iets voor je maken. Je kan me altijd een berichtje sturen via mij fb in mijn onderschrift.


Ambachtelijk leerbewerker - Bijzondere handgemaakte hoofdstellen




[/color]

Jets

Berichten: 3536
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-17 13:09

Klopt Rije, ik zat ook al te kijken, maar kan hem ook niet meer vinden. Bedankt voor de tip!, ik heb nu ook donker leervet voor mijn zadel waarmee ik hem donker zou kunnen maken, alleen ik kan nog geen oortje vinden welke twee lusjes heeft waar ook de keelriem door kan.

Hoefijzer, ik heb jou een pb gedaan :)


Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27944
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Losse one/two ear bestellen of laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:13

Nee die ga je standaard ook niet vinden, want bij een westernhoofdstel waar die oortjes voor gebruikt worden zit geen keelriem aan. Dus dan is de enige optie inderdaad laten maken.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers