Synthetisch westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Synthetisch westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 15:09

Hallo allemaal!
Nu ik steeds meer en langer op wandeling ga lijkt me een westernzadzl steeds handiger. Puur voor het comfort dan.
Aangezien dit enkel en alleen ter ontspanning op wandeling is ben ik dus aan het rondkijken voor een degelijk synthetisch zadeltje ( vanwege de prijs) of een degelijk lederen, maar dan tweedehands.
De prijs mag niet meer zijn dan €250 euro.
Echter zijn de maten dus totaal verschillend. Mijn pony heeft van engels zadel een 16.5 inch( spring) en een 17 inch (dressuur) dit is rond de 47cm lang.
We hebben een 16 invh westernzadel (68cm) erop gelegd wat natuurlijk veel te lang was.
Heeft een van jullie ervaring met een synthetisch zadel in mijn prijscategorie? Welke inch maat moet ik hebben van zadel en staan op site's de inch maten in westernmaat of engelse maat?
Alvast bedankt _/-\o_
Uiteraard wordt het zadel nog nagekeken door iemand met verstand of het wel goed ligt ;) )

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Synthetisch westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:19

Ik weet dan Wintec een redelijke heeft, de synthetische zadels die ik verder ken zijn echte troep.
Zowieso lijkt het me super belangrijk dat het past dus toch via een zadelpasser.

Is boomloos niet wat voor je? Ook niet te duur en vaak erg comfortabel.

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 15:44

Azmay schreef:
Ik weet dan Wintec een redelijke heeft, de synthetische zadels die ik verder ken zijn echte troep.
Zowieso lijkt het me super belangrijk dat het past dus toch via een zadelpasser.

Is boomloos niet wat voor je? Ook niet te duur en vaak erg comfortabel.

Zadel wordt sowieso nagekeken.
Boomloos nog niet geprobeerd. Ik was al bang voor inderdaad troepzadels.
Het is een C-pony'tje waar ik nog van af groei dus dan is het behoorlijk zonde om nu nog een duur zadel te kopen, zeker voor die paar keer dat er mee gereden zal worden.
Wordt waarschijnlijk kijken naar een degelijk tweedehandsje en nog even doorsparen dan.
Tenzij iemand nog tevreden is over een bepaald zadel. Hoeft natuurlijk geen topkwaliteit te zijn, gewoon degelijk.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Synthetisch westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:46


Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Synthetisch westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:50

Er komt ook nog bij dat de zadels vaak heel lang zijn. Te lang voor een rug van een pony. Je hebt dan een roundskirt zadel nodig, maar weet niet of die er zijn in kunststof. Ik heb een Barfoot Arizona boomloos zadel. Gekocht voor 325 2e hands. Een erg fijn zadel. Da's een boomloos western zadel.

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 15:53

Hier vlakbij zit een ruitershop die een groot aanbod westernzadels heeft en regelmatig tweedehandse zadels binnenkrijgt, heb daar al even een mailtje gedaan om me op de hoogte te houden als er ene degelijk ponyzadel binnenkomt.
Pfoe boomloos, eerlijk, ik heb er echt geen ervaring mee en heb geen flauw idee waar ik aan zoiets kan geraken om te proberen. Maar ik houdt de optie zeker open :)

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 15:55

Debbie00 schreef:
Er komt ook nog bij dat de zadels vaak heel lang zijn. Te lang voor een rug van een pony. Je hebt dan een roundskirt zadel nodig, maar weet niet of die er zijn in kunststof. Ik heb een Barfoot Arizona boomloos zadel. Gekocht voor 325 2e hands. Een erg fijn zadel. Da's een boomloos western zadel.

Lengte is geen probleem opzich.
Ben zelf erg smal waardoor ik zelfs prima pas in een 12 inch westernzadeltje dat op een kleine Dartmoor lag :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:57

jadeken schreef:
Debbie00 schreef:
Er komt ook nog bij dat de zadels vaak heel lang zijn. Te lang voor een rug van een pony. Je hebt dan een roundskirt zadel nodig, maar weet niet of die er zijn in kunststof. Ik heb een Barfoot Arizona boomloos zadel. Gekocht voor 325 2e hands. Een erg fijn zadel. Da's een boomloos western zadel.

Lengte is geen probleem opzich.
Ben zelf erg smal waardoor ik zelfs prima pas in een 12 inch westernzadeltje dat op een kleine Dartmoor lag :)


Maar 12 inch bestaat niet standaard van goede merken, zelfs de leren zadels lijken van karton om nog niet te spreken van hoe de pasvorm is.
Als je wil betalen kan je best een goed zadel krijgen hoor, maar dan zit je al snel aan de 500 euro en dan moet je al geluk hebben.

Boomloos kan je zo een testzadel van bestellen op verschillende sites.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:04

Azmay schreef:
Dan zou ik je toch echt iets boomloos aanraden, tweedehands westernzadels voor pony's zijn vrijwel altijd rommel en als je dan ook nog kunststof zoekt heb je al helemaal alleen maar troep vrees ik.
Misschien kan je eens kijken in het boomloos topic?
[HAR] [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV


:j

Of een lekkere barebackpad geen optie?

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Synthetisch westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:17

Bighorn komt in me op.
Kortere roundskirt zadels, stond er laatst nog eentje op MP van synthetisch materiaal. En 'goedkoop'.
Weet niet helemaal hoe fijn dat synthethische ervan is maar verder zweer ik bij mijn (lederen) Bighorn zadel.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Synthetisch westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:39

Fabtron, half leer met boom en half synthetisch. Lekker licht.