FRA of mohair singel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hondjewaf
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-12-09

FRA of mohair singel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 09:02

Ik ben op zoek naar een nieuwe singel. Ik lees veel positieve verhalen over de FRA supersingel, maar ook over een mohair singel. Ik twijfel nu erg over welke ik moet kopen. Iemand misschien ervaring met beide?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: FRA of mohair singel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:08

Niet beide wel de FRA of Westip. Beide zijn gelijk. Mijn paarden vinden die heel fijn. Maar het is echt heel erg van het paard afhankelijk wat het prettigste voor hem/haar werkt. Ik ben dus zelf gek van de Westip maar bij 1 van mijn paarden werkte die toch niet. Was wel meer om haar bouw dan het materiaal maar dan nog. Ik heb toen toch een andere singel moeten kopen.

Voordeel van de FRA t.o. een mohair vind ik persoonlijk wel het schoonmaken. Die Fra heb je zo schoon, maar mohair zul je echt moeten wassen. Met speciaal wasmiddel en die zal er ook langer over doen om weer droog te worden. Plus de Westip is in Dld een stuk goedkoper.

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Re: FRA of mohair singel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:20

Ik heb beide singels (en nog een hele berg andere soorten uitgeprobeerd) en vind ze beide bij de fijnere singels horen. Wat Rina inderdaad zegt: de FRA is veel gemakkelijker schoon te houden dan een Mohair. Maar het gevoelige vachtje van mijn arabier kan helaas de FRA niet goed verdragen waardoor ik bij hem toch de voorkeur geef aan de Mohair singel.

hondjewaf
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 09:26

Bedankt voor jullie antwoord. Ik ga dan toch voor de FRA i.v.m. het makkelijker schoon houden van de singel.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: FRA of mohair singel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:29

Ik vind de Fra supersingel ook inderdaad super ;)