Regen - rijdeken voor westernzadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Regen - rijdeken voor westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 15:55

Wij hebben een heerlijke buitenbak, goed gedraineerd en ook in de regen prima te rijden.
Als ik rij tijdens de manegelessen, kruipt de groep natuurlijk de binnenbak in en mag ik buiten :D

In de (niet te zware) regen rijden vind ik zelf absoluut geen probleem, alleen mijn zadel vindt het wat minder leuk.....
Bestaan er regen-rijdeken die over een westernzadel passen? Ik ken de 'dressuurversie', maar volgens mij gaan mijn fenders daar nooit doorheen passen.....

Overigens ken ik de jas van Kraemer (dacht ik), die helemaal over je zadel heen valt.
Maar ben eigenlijk op zoek naar een dekenversie. Is iemand zoiets wel eens tegen gekomen?

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Regen - rijdeken voor westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:29

Volgens mij had Kreamer in het verleden ook uitrij regen dekens die over het western zadel pasten

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: Regen - rijdeken voor westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 16:31

Ik heb op de site gekeken, maar vindt nu alleen engelse uitvoeringen.
Wel een western vliegen-rij-deken :D

laran

Berichten: 700
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:33


MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:23


Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Regen - rijdeken voor westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:23

Ook ik zoek me rot naar zoiets dus ik blijf even meelezen !

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:03

Die Bisbee is wel een handige deken. En een nette prijs.

MarcR
Berichten: 1418
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:36

De western ruiters die ik ken dragen een lange rijjas als ze in de regen moeten rijden.
De jas komt bijna op de grond als je stapt en in het zadel kan je hem mooi over je zadel leggen zodat jij en je zadel droog blijft.
Ze bestaan in verschillende kwaliteiten en prijzen van eenvoudig nylon tot Gore-tex.

amj
Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-05-07

Re: Regen - rijdeken voor westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:39

Ik heb vorig jaar bij Arthur's een heel fijne fleecegevoerde en waterdichte uitrijdeken gekocht van Lamicell.

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 08:28

Dank allemaal voor het mee denken!

@ MarcR: Die ken ik, maar ik heb liever een deken dan een jas
@ MissPK: Dank je wel, maar toch niet helemaal wat ik bedoel.

Eigenlijk zoek ik zoiets. Misschien moet ik anders deze kopen en dan laten vermaken ofzo....

Afbeelding

Nibbit

Berichten: 10412
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Regen - rijdeken voor westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:42


MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:03

Nibbit die is waarschijnlijk ook niet geschikt voor over een westernzadel.
Zelf heb ik net deze in huis gehad:
http://www.paardenboulevard.nl/shop/art ... f1a1f9f3e8 Supermooie deken en maat 205 genomen maar past niet over de boom van mijn zadel heen jammer genoeg. Klittenband trok open door de druk.
Ik heb het opgegeven zo een deken te kunnen vinden en heb net via MP een zware wollen deken gekocht en die gaat gewoon over mijn zadel heen, dan ga ik er gewoon maar opzitten.
Ik stap alleen buiten uit van de winter als het droog is dus het ging mij meer om koude wind tegen te houden over een groter gedeelte dan alleen zijn kont, hopelijk lukt dat met wol.

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: Regen - rijdeken voor westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 09:18

Ik zeg: gat in de markt gevonden :D

MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:20

Rumpleteaser schreef:
Ik zeg: gat in de markt gevonden :D


Ja idd dat heb ik die winkel, paardenboulevard, ook al verteld! :D Heb me echt rotgezocht maar vind gewoon niks!

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:30

je hebt ze in amerika wel veel. MAAR ze vallen enorm tegen. ze zijn dus ' een fout gat in de markt'
maar een grote reden waarom ze neit gebruikt worden is omdat je paard door een regendeken ook amper warmte kan kwijtraken he. Je gaat hard met ze aan het werk en ze zweten zich kapot. Je krijgt een soort sauna effect.denk aan jezelf die gaat hardlopen in zo'n plastic regenjasje van vroeger :P
En daarom zijn de meeste westernrijders er niet zo heel erg voorstander van daar. Misschien in nederland juist wel, mar heeft nooit iemand gedacht dat wij er wel voorstanders van waren?? ( een soort eerst kijken of de markt het wel leuk vindt/zal bevallen voordat je het op de markt brengt)
Omdat het dus mensen tegenvalt is de lange jas gebleven, je houdt jezelf als ruiter droog en je zadel beschermd en droog. ( regen droogt nou eenmaal leer uit he) zonder dat je je paard laat werken in een raar tot stand gekomen warmte. En tevens is de vacht van een paard natuurlijk gewoon heel erg goed bestendig tegen water.

daarom zeg ik, koop gewoon zo'n regenjas ;)
is beter voor je paard, laat hem gewoon nat worden en doe er een fleecedeken achteraf op. en je zadel bescherm je er ook mee ;)

MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:38

Persoonlijk denk ik ook dat trainen met iets waterdichts niet fijn is maar ik zocht iets winddichts en zweetopnemend om uit te stappen buiten na het trainen in een binnenbak, ook dat kan ik niet vinden. Behalve de reflecterende nierdeken van Busse dan maar die vind ik echt afschuwelijk.. :D

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:49

MissPK schreef:
Persoonlijk denk ik ook dat trainen met iets waterdichts niet fijn is maar ik zocht iets winddichts en zweetopnemend om uit te stappen buiten na het trainen in een binnenbak, ook dat kan ik niet vinden. Behalve de reflecterende nierdeken van Busse dan maar die vind ik echt afschuwelijk.. :D


dan kan je misschien voor een outdoor thermo deken gaan en deze laten vermaken/ het gat groter laten maken voor een westernzadel ;)

MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:12

Ja dat is plan B. Ik ga nu eerst proberen of een wat zwaardere wollen deken ook voldoet, stuk minder ingewikkeld iig :D

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:22

MissPK schreef:
Persoonlijk denk ik ook dat trainen met iets waterdichts niet fijn is maar ik zocht iets winddichts en zweetopnemend om uit te stappen buiten na het trainen in een binnenbak, ook dat kan ik niet vinden. Behalve de reflecterende nierdeken van Busse dan maar die vind ik echt afschuwelijk.. :D


Dit niks???? http://www.loesdau.de/Regen-Ausreitdeck ... erendecken

En Rumpleteaser als je alleen je zadel wilt beschermen, kan je zoiets nemen. http://www.profi-tack.de/product/saddle ... 14795.html Wordt hier in Dld wel vaker gebruikt op wedstrijden die buiten zijn en waar mensen hun zadel willen beschermen tegen de regen.

Een regendeken die over een westernzadel past gaat imo altijd trekken vanwege de knop. En wat al gezegt is als je het wilt gebruiken met trainen lijkt het me voor het paard ook niet prettig. Die kan geen warmte kwijt daarmee.

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:05

rina schreef:
MissPK schreef:
Persoonlijk denk ik ook dat trainen met iets waterdichts niet fijn is maar ik zocht iets winddichts en zweetopnemend om uit te stappen buiten na het trainen in een binnenbak, ook dat kan ik niet vinden. Behalve de reflecterende nierdeken van Busse dan maar die vind ik echt afschuwelijk.. :D


Dit niks???? http://www.loesdau.de/Regen-Ausreitdeck ... erendecken

En Rumpleteaser als je alleen je zadel wilt beschermen, kan je zoiets nemen. http://www.profi-tack.de/product/saddle ... 14795.html Wordt hier in Dld wel vaker gebruikt op wedstrijden die buiten zijn en waar mensen hun zadel willen beschermen tegen de regen.

Een regendeken die over een westernzadel past gaat imo altijd trekken vanwege de knop. En wat al gezegt is als je het wilt gebruiken met trainen lijkt het me voor het paard ook niet prettig. Die kan geen warmte kwijt daarmee.



ooeww, als het echt puur om het zadel gaat lijkt mij die 2e een goede oplossing! :)

MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:22

Oh heb ik ook nog ergens zo'n plastic kraakhoesje voor mijn zadel, zadel wordt niet nat idd maar of het lekker rijden is?

Rina ja op zich lijkt me dat een prima uitrijdekentje en niet zo lelijk! :D Maar ik zocht dus eigenlijk iets wat ook de voorkant wat warm houden kan zoals in mijn vb van de paardenboulevard. En ja, ik ben lastig, I know! :P

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Regen - rijdeken voor westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:38

Ja ben ook zon lastige :D Zoeen ben ik ook nog niet tegengekomen. Daarom ben ik er 1 aan het maken :D Ik wilde nl ook iets van een hals erop. Rijd altijd buiten en de oosten en noordenwind staan hier heel smerig op de bak.

MissYvette4u

Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:24

Ik heb een paar jaar geleden een fijne waterdichte regenrijdeken (binnenkant fleece) op de Equitana gekocht.
Heb eigenlijk niet specifiek naar een westerndeken gekeken, alleen het zadel opgemeten en dat samen met de dekenmaat van mijn paard aangehouden. Staat verder geen maat of naam in....

breakthelaw

Berichten: 407
Geregistreerd: 01-05-05
Woonplaats: Home sweet home

Re: Regen - rijdeken voor westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:54


LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Regen - rijdeken voor westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:55

[WN-AM] -> [WN-TR]