welk merk ?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Team_Sublime

welk merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-13 19:19

ik heb gister via MP dit zadel gekocht. omdat ik beginnend westernrijder ben wilde ik nog niet een al te duur zadel aanschaffen dus heb ik hem 2e hands gekocht. natuurlijk niet op gelet of ik een reining, trail of pleasure zadel gekocht heb ( heb ook nog niet gekozen welke kant van de western ik op wil gaan )
gelukkig begin ik net als ieder ander bij de basis die veelal het zelfde zal zijn.

wel was ik benieuwd naar het merk van het zadel ( en welk type?) er staat een naam op de strap maar daar kan ik geen wijs uit komen.

het is een zadel met 2 singels ( ook die heb ik overgens nog nooit gehad, kan je die er ook gewoon van afhalen ? of schuift je zadel dan?)

Afbeelding

Afbeelding

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:24

ik denk niet dat het een merkzadel is. het merk staat nl. niet op de strap.,maar aan het zadel zelf.aan de latigoholder.en bovenonder de fenders staat vaak een nummer.
het zadel ziet er niet uit als enig kwaliteit.
en ik hoop dat je m niet zomaar hebt gekocht, zonder passen.altijd aan laten meten door een western-zadelpassen.
western zadels moeten echt uitgemeten worden, anders gaat je paard zn rug naar de knoppen..
en i.p.v. goedkoop kan je beter ff doorsparen, en naar goed passend kijken.
een DA en osteopaat om je paard zn rug weer in model te krijgen is duurder..

** Alive & kicking ! **

Team_Sublime

Re: welk merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-13 19:28

ik snap dat hij moet passen en daar ga ik ook zeker eerst naar kijken . als hij niet past jammer dan, dan verkoop ik hem weer of hang ik hem bij me nichtje op haar kamertje ( die vind dat ook helemaal geweldig) er komt dan ook zeker iemand bij kijken voor ik er mee rijd :) het zadeltje is al vrij oud maar wel nog goed. het bont eronder is ook in prima staat en het leer eigenlijk ook ! mischien vrij onduidelijk op de foto te zien .

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:29

ga jij er naar kijken ? je bent toch beginnend westernruiter ?
dat gaat dan niet goedkomen...
en de foto is vrij duidelijk hoor ;)

** Alive & kicking ! **

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-13 19:30

spicegirl schreef:
ga jij er naar kijken ? je bent toch beginnend westernruiter ?
dat gaat dan niet goedkomen...
en de foto is vrij duidelijk hoor ;)

als je goed leest staat er ook dat ik er iemand naar laat kiijken...

maar hoe kan jij zien vanaf een foto of het kwaliteit slecht is ?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:32

.." daar ga ik ook zeker eerst naar kijken "..
quote van jezelf...

zoiets zie je al met 1 blik. zeker als je een doorgewinterde tackfanaat bent als ik *D

** Alive & kicking ! **

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-13 19:36

lees door . daar staat ook dat ik er iemand bij haal :Y)

en ik vind het knap dat je dan blijkbaar paranormaal begaaft ben en het van een simpele foto kan zien :) bedankt voor het advies.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-13 19:41

inmiddels heb ik gelukkig wel een goeie tip gekregen om te zoeken naar een logo die in het leer gedrukt staat. dit zal ik dan ook morgen doen. ik weet voorlopig dus genoeg want anders is dit dus een merkloze

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:44

wat een rare verwoording van je.waar slaat dat op ?
je zegt, dat je er iemand naar laten kijken als het niet past. en hoe bepaal je dat dan ? je moet eerst passen, door iemand met verstand ervan, en dan pas kopen. wss heb je ook je paard niet meegenomen om te passen, bij aankoop.dat is al de eerste voorwaarde bij het kopen van een westernzadel. paard erbij. kan je heel wat geld aan zadels en reizen besparen.
ik zie een foto van een zadel.dat is voldoende voor mij.
ik heb +- 350 x western tack gekocht van een foto. ik heb me nooit vergist in de kwaliteit, integendeel, soms herkende ik het merk al van het zien van een foto alleen al, terwijl de verkoper niet wist wat het was.
mijn bijnaam is de Tackqueen. ik krijg wekelijks een paar PB's, vaak van mensen die ik geeneens ken, die vragen om advies over tack. of ik weet waar het te koop is, wat ze moeten kopen, of wat ze beter kunnen laten liggen.of wat het waard is. zoals gezegd, ik heb meer dan ruime ervaring.
en jouw foto zegt genoeg. als jij nog moet beginnen als western ruiter, en je denkt het beter te weten, be my guest, stuur ik ze voortaan wel naar jou door.
jouw foto zegt genoeg.het is niet veel , om het aardig te zeggen.
spaar ff door voor een goed 2ehands merkzadel, en bespaar je paard/pony pijn in zn rug...

en die tip van het logo had ik ook al gezegd..

** Alive & kicking ! **

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:52

Ik wil je ook niet ontmoedigen, maar ik heb ook zo'n riem met Diesel erop, dat is gewoon een spijkerbroekmerk :o
Waarschijnlijk ter vervanging van de originele riem gebruikt ...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-13 19:53

spicegirl schreef:
wat een rare verwoording van je.waar slaat dat op ?
je zegt, dat je er iemand naar laten kijken als het niet past. en hoe bepaal je dat dan ? je moet eerst passen, door iemand met verstand ervan, en dan pas kopen. wss heb je ook je paard niet meegenomen om te passen, bij aankoop.dat is al de eerste voorwaarde bij het kopen van een westernzadel. paard erbij. kan je heel wat geld aan zadels en reizen besparen.
ik zie een foto van een zadel.dat is voldoende voor mij.
ik heb +- 350 x western tack gekocht van een foto. ik heb me nooit vergist in de kwaliteit, integendeel, soms herkende ik het merk al van het zien van een foto alleen al, terwijl de verkoper niet wist wat het was.
mijn bijnaam is de Tackqueen. ik krijg wekelijks een paar PB's, vaak van mensen die ik geeneens ken, die vragen om advies over tack. of ik weet waar het te koop is, wat ze moeten kopen, of wat ze beter kunnen laten liggen.of wat het waard is. zoals gezegd, ik heb meer dan ruime ervaring.
en jouw foto zegt genoeg. als jij nog moet beginnen als western ruiter, en je denkt het beter te weten, be my guest, stuur ik ze voortaan wel naar jou door.
jouw foto zegt genoeg.het is niet veel , om het aardig te zeggen.
spaar ff door voor een goed 2ehands merkzadel, en bespaar je paard/pony pijn in zn rug...

en die tip van het logo had ik ook al gezegd..

ik denk dat we elkaar dan flink verkeerd begrijpen. sorry maar ik raak behoorlijk geirriteerd als mensen niet goed lezen. ik zeg niet dat ik er pas iemand bij haal als hij niet past. ik zeg dat ik iemand laat kijken voor dat ik uberhaupt maar denk aan rijden? ik heb niet gezegt dat ik is pas iemand haal als hij niet past. ik snap zelf ook echt wel dat ik dat zelf niet kan zien.

en ik vind gewoon raar/knap als je kwaliteit van een foto kan zien zonder het daadwerkelijk te zien en te voelen terwijl ik dat altijd een belangrijk punt vind om kwaliteit te bepalen met wat dan ook. ik wil je best erin geloven maar 1 ik heb hem nou toch al gekocht en 2 ik laat hem liever controleren door een zadelmaker die het in het echt ziet dan iemand op bokt die slechts een foto ziet. daarin kan je mij toch ook begrijpen ?

een een niet al te duur zadel is niet per defenitie een goedkoop zadel? ik heb hier al heel lang voor gespaard en nu kon ik eindelijkz eggen dat ik een degenlijk zadel kan halen. laat me hier even blij mee zijn? als hij niet past verkoop ik hem gewoon weer of zoals ik zei geef ik hem kado aan me nichtje die binnenkort jarig is
daarbij denk ik helemaal niks beter te weten in tegen deel. ik weet zelf ook dat ik een enorme western leek ben . maar daarom wil ik graag iemand met veel ervaring. en wat ik uit jou 2e berichtje las kwam jij niet echt proffesioneel over. maarja zo vat ik het op, sorry daarvoor

sorry voor mischien een mis communicatie ik hoop dat dit van beide kanten vergeven word? ik denk dat we elkaars berichten gewoon verkeerd opgevat hebben

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-13 19:54

Shirley schreef:
Ik wil je ook niet ontmoedigen, maar ik heb ook zo'n riem met Diesel erop, dat is gewoon een spijkerbroekmerk :o
Waarschijnlijk ter vervanging van de originele riem gebruikt ...

er staat dieselo .. geen diesel? wat ik er uit opmaak dan haha

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:23

@Team_Sublime : het spijt me je te moeten melden dat het waar is wat er al eerder gezegd is, ook al hoor je het liever niet.
Dit zadel is goedkope prut !! Kan het niet duidelijker zeggen.
Je kunt van een foto zeer duidelijk zien wat voor kwaliteit een zadel heeft, zeker van deze foto.

Kijk eens in de link in mijn onderschrift, dan weet je wat je gekocht hebt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:30

Helaas ga ik met mijn voorgangers mee. Vanaf een foto kun je niet alles zeggen over een zadel, maar een algemene indruk krijgen van de kwaliteit kan wel. En van wat ik nu zie ben ik bang dat dit idd zo'n 'zadelmarkt'achtig zadel is. Hopelijk heb je er niet veel voor betaald, maar ik ben er bang voor als je zegt dat je lang gespaard hebt?

Ik kan je Evelien van Eurohorse wel aanraden om je zadel te laten passen of eventueel een tweede handse bij haar aan te schaffen. Ze verkoopt goede zadels en ze is erg eerlijk is mijn ervaring. Als je eigen zadel goed past dan zegt ze dat ook eerlijk.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-13 20:33

Achjah dan zal dat wel zo zijn. Ik hoor dat volgende week wel.. In dat geval jammer dan ;) ben ik niet zo moeilijk over. Er staan nog zat andere zadels te koop :)

@capopjekop
Bedankt voor de tip ik zal is bij haar informeren.

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:47

Team_Sublime schreef:
Achjah dan zal dat wel zo zijn. Ik hoor dat volgende week wel.. In dat geval jammer dan ;) ben ik niet zo moeilijk over. Er staan nog zat andere zadels te koop :)
Het is alleen jammer dat het je nu al wel geld gekost heeft en net als ieder ander kun je het waarschijnlijk ook maar 1x uitgeven :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:54

no problem ;)
al zeg ik het mss recht voor zn raap, en ik sugarcoat niks.maar dat wil niet zeggen, dat ik hatelijk wil zijn, of niet het beste met jou, of je paard voor hebt.
zoals je ziet, ben ik de enige niet.
sommige dingen(voor details ) moet ik daadwerkelijk in handen hebben,maar een foto is vaak al voldoende.en ook daarin ben ik de enige niet.
en professioneel ben ik niet, wel een overenthousiaste amateur, zeg maar :D

en doe zeker ff de link bekijken van Dubbeldun, dan zie je wat we bedoelen..! :j

** Alive & kicking ! **

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-13 21:15

Ik heb die link bekeken maar herken mijn zadel daar nog niet echt in maar daarvoor moet ik hem morgen even nader onderzoeken. Ik snap dat jullie het beste voor hebben voor miij en men knol dat snap ik ook wel. Maarja volgende week laat ik iemand komen en dan hoor ik het ook snel genoeg. Dan moet ik maar een ander zadel. Zowiezo wou ik gaan sparen voor een boomloos western zadel of een goed reining zadel ( ik denk dat daar mijn ambitie ligt maar dat moet ik nog ontdekken.

Eerst maar een goede instructeur vinden. Heb al wel aantal keer western gereden op mijn stage maar nog nooit uitgebreid les gehad. Meer een beetje ' aanklooien ' geluk,ig vanaf de grond een degelijke ervaring op gedaan in het anderhalf jaar dat ik daar gelopen heb en kom nog regelmatig langs :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:17

boomloos kan Dubbeldun je verder ove adviseren !

** Alive & kicking ! **

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:12

Je weet nu dat het een slecht zadel is. Maar bem toch erg benieuwd door wie je gaat laten kijken? Er zijn maar heeeeeeeeeeel weinig mensen die een zadel goed kunnen passen en er echt verstand van hebben. Een engelse zadelpasser of iemand van een ''gewone'' ruitershop iig niet.

Er staan veel zadels te koop, maar heel veel van dit soort. Als je echt de western in wil, kun je beter doorsparen voor een goede 2e hands die goed past.

Nevada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:31

@Team_Sublime: Het is idd zeer jammer dat je al geld hebt uitgegeven aan zo'n "karton-zadeltje" als dit zadeltje van jou is.
Het is wel te snappen dat jij het bijna niet kunt geloven dat er mensen zijn die vanaf een foto kwaliteit kunnen herkennen, maar geloof mij, Spicegirl is daar ZEKER wel 1 van! :j
Een ook DubbelDun en ikzelf zei de "gek" kunnen in 1 oogopslag zien, of een zadel of andere tack (hoofdstellen, etc.) kwaliteit is of niet, en dat komt vooral door zelf veel bekijken, voelen en bepotelen, oftewel door jarenlange ervaring! *D
Fijn dat je nu wel wilt aannemen dat jouw zadel niet echt iets kan zijn, maar het geld wat je hierin gestoken hebt, had je beter nog ff in je zak kunnen houden en je had dus beter eerst ff kunnen informeren over goede merken zadels (en waar het merkje op het zadel te vinden is ;) ), dan had je je een "miskoop" kunnen besparen.
Ik wens je veel wijsheid en succes toe en laat je vooral adviseren door iemand met veel verstand van WESTERNzadels! De bekendere zadelpassers/verkopers staan regelmatig hier op het westernforum.
Mijn advies: laat je eerst ff GOED voorlichten! :j

... Jaloezie, jaloezag, jaloeziejewel... :P
... Carpe Omnius... ;-)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:02

Jup.. Dit is inderdaad geen goede kwaliteit helaas.
Ik kan je Arthur van Arthur's Westernstore aanraden, maar dan moet je wel naar hem toe als je een tweedehands zadel wilt. Hij komt ook op locatie maar volgens mij doet hij dat alleen maar met nieuwe zadels (weet ik niet zeker hoor), en die zijn best prijzig :D
Evelien van Eurohorse heb ik geen ervaring mee, lees op bokt alleen maar goede verhalen dus ik denk dat dat wel goed zit. Evelien komt met nieuwe én met tweedehands zadels op locatie. :)

Diamon Dina ***Nova*** (Like A Diamond x Spat Olena) 2017 sorrel overo APHA filly
Volg Nova haar ontwikkeling hier: [WN-AM] [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:23

Ik hoop niet dat je gaat rijden met dit zadel met deze " strap". Lijkt mij niet van de juiste kwaliteit. Daar krijg je ongelukken van. Succes met het zadelpassen en zoeken naar een passend zadel dat van nette kwaliteit is.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:32

Het is al eerder aangegeven, dit zadel is helaas kwalitatief minderwaardig. Ik zou het zelf in geen 100m van mijn paarden willen hebben. Succes met zoeken, en ik hoop dat je voor deze niet al te veel hebt uitgegeven.

Je suis Charlie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie