Borsttuig Uncle Tom zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Minimus

Berichten: 1758
Geregistreerd: 10-08-10

Borsttuig Uncle Tom zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-10 17:49

Beste mensen!

Ik heb laatst een westernzadel gekocht, "Uncle Tom" merk, voor mijn paardje die niet de dikste is. (Ranke e-pony) Hij heeft schoft en ik heb er een normaal synthetisch wollen pad onder liggen. Toch schuift het zadel naar achter, waardoor de achterkant boven zijn heup komt. Ik weet dat dit niet goed is, en daarom zocht ik er een borsttuig voor, maar ik vraag me af of dit wel de beste oplossing is?

Het zadel is (in VZH maat) een 17" omdat ik die wel mag hebben, en het zadel ligt zonder mij erop prima op zijn rug. Maar zodra ik ga zitten en hij loopt, schuift ie naar achter.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?


Groetjes

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg


HANKS_WHITE
Berichten: 209
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: vlimmeren belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:54

heb je geen foto hoe het zadel erop ligt als je zadelt en als je rijdt?? ik vindt het maar raar dat een zadel zooooooo ver schuift
borstriem zal het idd naar voren houden maar ergens klopt toch iets niet aan de pasvorm van je zadel vrees ik....
of het paard moet al een vreemde rug hebben

edit* ik heb eens achter dat zadel gezocht op google en na 2 links geopend te hebben kreeg ik al stuipen bij het zien van de foto's
post eens een foto van dat zadel als je wilt maar ik vrees dat het rommel is,sorry

HANKS WHITE 4-ever my beste friend... miss ya

CASH the new horse that PAINTs my day

crazycactus

Berichten: 10927
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:00

Uncle Tom is zadelmarkt... niet de beste kwaliteit dus... en als het zadel schuift ligt het dus niet goed.

De oplossing: zadel niet meer op je paard leggen, want t past niet en dat is niet fijn voor je paard.

Deel met de mensen van wie je houdt. Deel je muziek, je eten, je recepten, je talenten. Door de mooie dingen in het leven te delen met anderen verspreid je meer geluk en. liefde.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:02

Borsttuigen in de western zijn er niet voor gemaakt om een schuivend zadel op zijn plek te houden.
Uncle Tom is bovendien - zoals hierboven is aangegeven - zadelmarkt kwaliteit.
Ik zou even kijken naar vervanging, en mezelf de kosten van de lapmiddelen besparen.

Je suis Charlie.

Minimus

Berichten: 1758
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Borsttuig Uncle Tom zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-10 18:03

Dat is heel fijn! dankjewel voor jullie reacties, ik ben blij dat ik dit nu weet!

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Borsttuig Uncle Tom zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:41

Ik kan je aanraden om een ander zadel te kopen, en haal er dan een expert bij. Zadels passen is een kunst en een niet passend zadel kan erge rugproblemen opleveren!

fique

Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:23

zou ook idd dit niet meer op je paard leggen. ik heb in het begin ook die fout gemaakt en heb daar echt spijt van gehad

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

Minimus

Berichten: 1758
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 19:57

fique schreef:
zou ook idd dit niet meer op je paard leggen. ik heb in het begin ook die fout gemaakt en heb daar echt spijt van gehad


Het zadel staat nu ook al in de verkoop, ik heb best wat negatieve reacties gehad. Dus ik zei tegen mezelf van: Die gaat weg!!!

Ik rijd nu met Barebackpad en dat gaat heerlijk zo!

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 0 bezoekers