De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westerntrail

Berichten: 1742
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 08:49

Gister een pasconsult angevraagt bij Boomlooszadelpasservice voor een freemax.

Ik ben toch zo niet blij mee met mijn Barefoot Arizona, kan daar zo niet mijn balans in houden.

Zo hopen dat dat met de Freemax anders is.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:51

Dat verschil ga je zeker voelen! :)

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:00

Westerntrail schreef:
Gister een pasconsult angevraagt bij Boomlooszadelpasservice voor een freemax.

Ik ben toch zo niet blij mee met mijn Barefoot Arizona, kan daar zo niet mijn balans in houden.

Zo hopen dat dat met de Freemax anders is.


Leuk! Ben benieuwd wat je ervan vind :-)

Voor alle meelezers hier alvast een fijne jaarwisseling!

Westerntrail

Berichten: 1742
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 19:31

Jets schreef:
Dat verschil ga je zeker voelen! :)


Ben zeer benieuwd


Kitty_ schreef:
Westerntrail schreef:
Gister een pasconsult angevraagt bij Boomlooszadelpasservice voor een freemax.

Ik ben toch zo niet blij mee met mijn Barefoot Arizona, kan daar zo niet mijn balans in houden.

Zo hopen dat dat met de Freemax anders is.


Leuk! Ben benieuwd wat je ervan vind :-)

Voor alle meelezers hier alvast een fijne jaarwisseling!


Ik ook :)

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:40

Ik merk ook dat de stevigere, meer “gevormde” boomloze zadels, beter werken voor mijn houding. Heb heel lang naar volle tevredenheid Barefoot gereden, superlekker met mijn vorige paard, maar met deze dondersteen ben ik, na een uitstapje naar een western boomzadel, heel blij met mijn oude model Startrekk western. Overgenomen van een andere bokker, die weer blij is met mijn boomzadel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:38

Ik rij altijd met een dikke classic equine vilt pad met ruggengraat vrijheid onder m'n freemax.

Helaas loop ik nu (met intensiever rijden) tegen wat probleempjes aan qua ligging en afdruk op de rug. Dus ben ik op zoek naar een kifra-pad om te proberen of het vanuit de pad komt.

Mocht iemand wat hebben liggen dan graag een pb met vp en fototje :)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:28

Ik heb een bruine te koop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:09

SecretLIN schreef:
Ik heb een bruine te koop

Oeps ik heb vanmiddag om 12.30 maar een nieuwe in de aanbieding gekocht :=

Staat hij actief te koop? Want als de pad mij bevalt dan heb ik wel interesse in een 2de nu ik wat meer ga rijden.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:14

Ja heb je pb gestuurd vp is 75 incl

Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:05

Ik heb een blauwe te koop *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:24

Vandaag eindelijk een mini ritje kunnen maken met de nieuwe pad.

Gevoel is compleet anders dan met de dikkere viltpad. Het is voor ons beiden even wennen maar ik vind het zadel er wel netter+steviger mee liggen en het kanaal voor de ruggengraat is ruimer. Komende week hopelijk wat meer tijd om te testen.

Afbeelding

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:30

Staat stoer hoor! Gaaf!

Ik heb van de week beugeldraaiers gekocht := steeds ruzie met de fenders, zere enkels en vervelender: constant m'n beugels verliezen :+ hopelijk gaat het nu wat makkelijker. Van de week getest maar toen had ik outdoor laarzen met veterhaakjes aan, bleven m'n fenders door de draaiers aan de haakjes hangen. Ook niet te doen dus. Vandaag dus even uitgebreider testen met gewone laarzen aan.

Het liefst hang ik m'n zadel weg met gedraaide fenders om ze wat soepeler te krijgen maar helaas kan dat niet in mijn kast en ik wil het zadel ook niet zonder slot weghangen. Hoe hebben jullie dat opgelost? Het betreft een nieuwe Cow, met de nieuwe buffel heb ik dit probleem niet gehad. :)

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:36

Zadel mee naar huis nemen, en daar iets natgemaakt en gedraaid weg hangen.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:57

Ik vond beugeldraaiers verschrikkelijk in mijn been prikken, gebruik ze dus nooit. Die van mij zijn vanzelf een beetje goed gaan staan, maar wordt ook veel gebruikt.

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 22:39

Ik volg even. Heb een jonge merrie van 3 en twijfel of ik voor een boom of boomloos zadel als ze word ingereden volgend jaar.iemand voor of tegens? Barefoot vind ik zelf niets en mijn houding helemaal niet :D

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:57

Ik ben mijn ruin aan het beleren met de freemax en dat gaat super.

Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 06:19

Ik kan boomloos/met boomzadel beleren niet vergelijken, want heb dit tot nu toe enkel met de Freemax gedaan. Maar ik ben dus ook bezig om mijn merrie te beleren. Gaat super en wij zijn erg tevreden over de Freemax.
Mijn merrie is erg gevoelig dus als ze last zou hebben van het zadel, laat ze dat meteen weten. Ik heb nog nooit een vorm van protest gehad op het zadel. Verder zit ik er erg stevig in.

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 14:33

Mijn merrie wordt dit jaar drie, en voor haar heb ik ook een Freemax in gedachten. Hoe hebben jullie dat destijds gedaan met passen? Feyre is nog vol in de groei, en ik kan er nog niet op gaan zitten om het zadel goed te kunnen passen. Maar aangezien er nogal eens tweedehands Freemax zadels worden aangeboden zou ik wel graag willen weten wat haar ongeveer past..

Zadelmak is ze overigens al wel, ze heeft vorige week een Barefoot op gehad:
Afbeelding

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 14:42

Je zou dan een fork kunnen nemen met ietwat ruimte over. Deze kun je dan verkleinen met edges. Als ze daar dan uit groeit, kun je de edges eruit pakken.
Deze heb ik overigens te koop, zo goed als nieuw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 14:55

Ik had ook een iets ruimere fork en dan met edges :j

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 15:04

Ik heb Ella laten komen voor ik er op gezeten heb. Hij past de Silverado extra kurz en deFreemax short. Tot nu toe alleen de freemax gebruikt omdat ik daar zelf gewend aan ben omdat die altijd op mijn merrie ligt. Ik laat Ella binnenkort weer komen want laat het zadel van mijn merrie altijd in april checken voor de Vierdaagse. Dan kan ze ook direct naar mijn ruin kijken nu we aan het rijden zijn.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 16:35

Mijn trekpaard is ingereden met een Barefoot Atlanta, maar die bleef niet heel erg goed liggen. Na een passervice bij Ella op de Freemax uitgekomen, en die bevalt ons allebei prima. Stevig, voldoende steun bij jeugdige sprongetjes en hij blijft gewoon op z'n plek liggen. Nu ik er een borsttuig aan heb, gaat hij helemaal geen kant meer op.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 16:51

Berdien schreef:
Mijn merrie wordt dit jaar drie, en voor haar heb ik ook een Freemax in gedachten. Hoe hebben jullie dat destijds gedaan met passen? Feyre is nog vol in de groei, en ik kan er nog niet op gaan zitten om het zadel goed te kunnen passen. Maar aangezien er nogal eens tweedehands Freemax zadels worden aangeboden zou ik wel graag willen weten wat haar ongeveer past..

Zadelmak is ze overigens al wel, ze heeft vorige week een Barefoot op gehad:
[ Afbeelding ]
Ik heb mijn merrie toen zadelmak gemaakt met een Engels zadel dat ik nog liggen had van mijn vorige paard. Ik heb haar laten wennen aan een ruiter zonder zadel, zodat ik toch een rondje kon stappen toen ik Kitty van Kifrahorse liet langskomen.
Ik wou het zadel kunnen voelen. Nu moet ik zeggen dat mijn merrie zowat zadelmak geboren lijkt. :+ Die heeft nooit een probleem gemaakt van een ruiter op haar rug.
Vervolgens is Kitty langsgekomen om te passen, ze heeft de fork wat ruimer genomen dan mijn merrie op dat moment had en heeft met inlages in de pad en edges gewerkt om dat verschil op te vangen. Tijdens het pasconsult heb ik mijn eerste rondje met zadel gestapt en zelfs een stukje gedraafd met iemand ernaast.

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:29

Hmmmm had een reactie geplaatst maar is blijkbaar niet gelukt. Ik heb hevige twijfel of ik een freemax wil voor mijn nu 3 jarige merrie. Iemand ervaring met inrijden met 'n freemax? Oh blijkbaar wel haha uhm, hoe goed kan je de freemax aanpassen?

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:25

Ik heb mijn driejarige ingereden met de Freemax en heb Kitty na een jaar nog even langs laten komen om te controleren. Je kunt de Freemax heel gemakkelijk aanpassen. Ben er al een jaar heel erg blij mee :)