De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Berdien

Berichten: 64475
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-08 14:11

.. en niemand kent hem No Cheer

Ik weet dat Arthur hem heeft, die heeft er een, voorlopig, showmodel van. Moet daar nog eens heen rijden om te kijken, maar Zwolle ligt niet naast Arthur zijn deur Knipoog

Heb ook al rond gezocht op het internet, heb contact gezocht met wederverkopers van de FreeMax maar.. niemand weet er van?!

Nou ja, en dan vraag je het maar op Bokt Tong uitsteken Ként iemand het zadel überhaupt, zijn er foto's van, meer informatie?

Arthur's schreef:
De flexibiliteit en gewicht van dit zadel minimaliseert de belemmering van de natuurlijk gangen van het paard en zorgt voor optimaal comfort en bewegings vrijheid tijdens het rijden zonder de belemmering van een vaste boom.De Freemax Western zorgt voor een goede drukverdeling op de rug van het paard en optimaal zitcomfort voor de ruiter omdat dit zadel is opgebouwd uit verschillende lagen en een starre fork en cantle heeft met een merino wol en schokabsorberende onderzijde voor luchtcirculatie .De Freemax Western is voorzien van een special balanced ride beugel ophanging voor een goede balans van de ruiter .De Freemax Western is gemaakt van top kwaliteit leder en voorzien van stainles steel hardware en een soft seat en is volledig handgemaakt . De Freemax Western is volledig boomloos en dus flexibel waardoor het zadel een perfecte pasvorm heeft en op veel verschillende typen en rassen paarden past .De Freemax Western geeft tijdens het rijden optimaal contact met het paard zonder de belemmering van een vaste boom .De Freemax Western kan worden geleverd in 3 verschillende breedtes, Semi-quarter, Full quarter, en Quarter dit is alleen van belang voor de schouderpartij en schofthoogte van het paard.

De Freemax Western zal leverbaar zijn vanaf begin 2009 .

Arthur's Western B.V is officiele distributeur voor Benelux van de Freemax Wester.

Voor dealership info Info@westerstore.nl


Anyone?

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:14

Tja ik ben er ook héél nieuwsgierig naar, maar voor mij zal het wel tot de KerstSale duren voor ik hem IRL kan zien Haha!

Paar kleine tegenstrijdigheden:
Citaat:
-De Freemax Western is volledig boomloos en dus flexibel waardoor het zadel een perfecte pasvorm heeft en op veel verschillende typen en rassen paarden past

Citaat:
De Freemax Western zorgt voor een goede drukverdeling op de rug van het paard en optimaal zitcomfort voor de ruiter omdat dit zadel is opgebouwd uit verschillende lagen en een starre fork en cantle heeft

Citaat:
De Freemax Western kan worden geleverd in 3 verschillende breedtes, Semi-quarter, Full quarter, en Quarter dit is alleen van belang voor de schouderpartij en schofthoogte van het paard.


In hoeverre een zadel kompleet boomloos is als er een starre pommel en cantle inzit blijft een diskussiepunt Haha!

En een perfecte pasvorm als er toch 3 maten pommels zijn....
Klinkt alsof je toch wel goed moet kunnen zien welke maat je paard nodig heeft c.q. bij niet-kundige inschatting toch kans op drukkingen.

Ik vind het ook erg vreemd dat er nergens iets over te vinden is, lijkt haast alsof hij het zelf ergens laat bouwen. Als het een bestaand concept was geweest had er toch op i-net iets over te vinden moeten zijn.

Maar ik wacht met spanning af wat het is Lachen

Berdien

Berichten: 64475
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-08 20:29

Ja ik denk dat ik ook tot de KerstSale wacht, als ik dan toch richting het zuiden tuf kan ik dat maar beter met korting doen *LOL* Tong uitsteken

Juist het feit dat er niks over te vinden is vind ik ook nogal apart. Ik heb wederverkopers van FreeMax als gestalkt Haha! dus hoop daar binnenkort meer van te horen.

Die drie maten vind ik ook nogal typisch, want dat suggereert toch weer een mate van starheid.

We zullen het zien/horen *LOL*

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

IcePrincess

Berichten: 7737
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:39

Ik ben ook wel heel benieuwd naar dit zadel. En gooi er ook meteen nog een vraag bij Nagelbijten / Gniffelen ;

Als iemand al wat meer, weet, weet die dan toevallig ook hoe lang het zadel is en of er ook een extra korte versie bijv. van zal worden gemaakt?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:30

Ik zal eens navragen aan mn leverancier, zij leveren alles van Freemax ( leverancier is www.ekkia.com ) dus ik zal eens vragen of zij ook de western uitvoering hebben. Ik zit in zwolle dus das dan ook wel handig.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:49

@cornelie, zou je ook eens voor mij kunnen informeren naar het RANDOL’S Westernsattel, ik kan eigenlijk niet vinden waar het te koop is en wat het kost?

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:53

@pre: zo ziet hij er uit
Afbeelding
Dus een look-a-like van het eerste BareFoot westernmodel
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 28-10-08 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

troi
Berichten: 16981
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:56

Tja, daar wordt ik niet direct wild enthousiast van eerlijk gezegd..

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:58

Ik zie mijn BM ook liever Haha! Maar als het werkt voor paard en ruiter waarom niet Lachen

Berdien

Berichten: 64475
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-08 13:00

Ghehehe nee dat wordt hem ook niet Clown

BM heb ik ook graag, maar dat wordt nog een gebed zonder einde No Cheer Dollar is ook niet zo gunstig meer op het moment.

Als je zou willen cornelie, gráág! En in Zwolle, dat zou helemaal ideaal zijn!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

troi
Berichten: 16981
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:02

Ik heb leren rijden op een BM en ben nu verwend... (strakjes als ik een eigen paardje ga kopen, ooit, en ook mijn eigen zadeltje moet betalen wordt dat wel anders vrees ik ha ha ha). Maar goed das off topic..

hobbelheks

Berichten: 8839
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:03

tja ik wete nog ene 2e handse Schijnheilig

troi
Berichten: 16981
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:06

Maar helaas, das de showuitvoering, vreselijk mooi maar daar betaal je dan 2e hands nog meer voor dan een nieuwe simpele.. Begrijp me goed het is het geld zeker waard hoor maar met mijn portemonnee moet ik vooral erg praktisch zijn... (en dit is voor mij ook nog toekomstmuziek ook natuurlijk.. )

(maar wat zitten die zadels heerlijk, zwijm!)

pmarena

Berichten: 47828
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:18

Ik ben hem ook nog niet tegengekomen , maar zou me niks verbazen als ze ermee bezig zijngezien de snelle uitbreiding van het assortiment Lachen

Ik vind de FreeMax zadels op de plaatjes altijd wel mooi , in het echt zijn ze jammer genoeg minder... ik heb er zelf 2 (gewoon in het normale verkoop-circuit) nader bekeken en die waren allebei hartstikke overduidelijk scheef.... zelfde hoor ik van collega's die ze (wilden gaan) verkopen maar daarom en vanwege de te erge stijfheid / te rommelige manier van in elkaar zetten / te weinig schoftruimte / rugvorm al snel weer afhaken...

Erg jammer want het zijn op zich hele leuke zadeltjes ! Ik hoop dat ze op die punten wel gaan verbeteren want dan is het gewoon een hele leuke nieuwe optie op boomloos gebeid Ja

De 3 maten fork vind ik helemaal niet vreemd. Kun je zien als iets nadeligs want o-o je hebt blijkbaar toch nog maten waaruit je moet kiezen !

Maar had het dan beter geweest als ze maar 1 maat zouden leveren , die manier van denken klopt niet helemaal Tong uitsteken

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:20

BM doet het anders prima op een heleboel paarden met maar één maat Haha!
Ik moet de eerste nog tegenkomen waar mijn BM niet goed op ligt en die heeft nu ongeveer alles tussen Belg en Welsh-pony al gehad Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:22

troi schreef:
Tja, daar wordt ik niet direct wild enthousiast van eerlijk gezegd..

Daarom verkoop ik ze ook niet.

Berdien

Berichten: 64475
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-08 13:24

Oh dat is informatie die het hele plaatje weer een stukje minder maakt pmarena No Cheer
Wil wel een normaal recht zadel namelijk Nagelbijten / Gniffelen

*gaat maar weer eens met BM aan de babbel*

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:24

BM-babbel is leuk Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:27

Misschien was het toeval, ik ben zelf nog geen scheve zadels tegengekomen. Omdat het bij engelse en western zadels nog wel eens voor wil komen ( en ook bij de dure merken ) let ik er altijd goed op.

pmarena

Berichten: 47828
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:28

Nouja , wil niet zeggen dat ELK zadel küt is hoor , lijkt me sterk dat ze allemaal zo zijn.

En ik vind het ook rot om te zeggen als verkoper van een ander merk Bloos

Maar ik zit hier op Bokt voor mijn gevoel toch als privé-persoon en als ik zoiets weet vind ik wel dat ik moet waarschuwen dat je een beetje oplet en het zadel extra goed nakijkt in de winkel.

Geldt trouwens voor elk zadel , boom- of boomloos want bij elk merk kan (en zal) er wel eens wat fout gaan.

pmarena

Berichten: 47828
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:31

Cornelie : nou gelukkig heb jij dan tenminste andere ervaringen , het is echt niet normaal wat ik allemaal te horen krijg van andere boomloos-importeurs Bloos!

Ik werd behoorlijk enthousiast desttijds van de eerste plaatjes namelijk , en baalde erg van die ervaringen van anderen , dat was echt een teleurstelling. Heb er pas nu ze al een tijdje verkrijgbaar zijn , toch zelf nog eens 1 besteld met goede hoop maar helaas...enorm a-symmetrisch. Balen hoor want het is best leuk spul en eindelijk weer eens een nieuw merk dat zelf wat ontwikkelingen bedenkt en uitvoert ipv. ALLEEN MAAR een mindere kwaliteit nepperd maken Tong uitsteken

Hoeveel zijn er bij jou ongeveer door je handen gegaan , die je echt goed hebt nagekeken ? Lachen

Berdien

Berichten: 64475
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-08 13:32

Dat is alleen het nadeel van bestellen via internet, dan zie je het pas als je hem in huis hebt.

Snap ik hoor, maar ik zie jou toch meer als persoon dan als verkoper op Bokt Ja Lachen

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:35

even off-topic weer, nee niet het bovengenoemde boomlooze zadel van randol's, een kennis van mij heeft er een boomzadeltje van, western, en die staat ook in de ekkia cataloges, op hun site staat ook een foto.
Zij wil graag weer dezelfde, vandaar.

IneV

Berichten: 896
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: België

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:42

Ik vind deze zadels niet op die site ( en nee, ik ben niet blond Haha! ) Kan iemand me helpen? Ik zou graag eens gaan kijken..

Vernieuwd! http://www.stalsteenke.be
Ruitershop: Barefoot, bitloze hoofdstellen, leadropes, touwhalsters,..
Pensionstalling & lessen!

Berdien

Berichten: 64475
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-08 19:45

De FreeMax Western? Klopt, vandaar dit topic ook. Niemand weet wát het nou precies is Knipoog

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker