De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:44

Dat dacht ik al maar was nieuwsgierig omdat ik dacht dat je ze alleen tijdens pasconsult mocht testen


nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:17

Ik blijf het een super mooi zadel vinden <3
Het staat ook elk paard die ik hier in het topic voorbij zie komen.
Ella is vandaag bij Felix geweest en conclusie is dat het zadel na bijna 2 jaar nog steeds super ligt en dat ik niks hoef te veranderen.
Fedde paste het zadel ook Prima, maar daar zal een short beter voor zijn omdat de skirts anders in de weg kunnen gaan zitten bij wendingen, maar ik ben in ieder geval blij dat de vorm van Freemax ook goed past. Ik was toch niet van plan om 1 zadel voor 2 paarden te gaan gebruiken.
Ella vond het ook super leuk om te zien hoe het zadel nu gevormd is. Ik zag ook echt verschil met het testzadel van haar. Ook is het leer van mijn round best dik, net zoals bijna een cow zei ze.

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:13

Fijn nanda dat het fedde ook.goed lijkt te passen!

Hier ook.nog steeds blij met mijn gave koe...

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:36

Heeft iemand de Silverado pad toevallig? Hoe bevalt deze?
https://www.kifrahorse.nl/Silverado-Wes ... -Wol-Print

Mijn budget Kifra is stuk :\
Er zit een scheur aan de onderkant, op het wollen deel, halverwege het inlagevlak.
Kitty neemt een gewone mee met de controlesessie. Eens kijken of deze fijner ligt. En dan nog de kleur kiezen als dat zo is. Ik denk dat ik voor blauw ga. Royal of Navy. Of toch maar bruin....

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:02

Amanda schreef:
Heeft iemand de Silverado pad toevallig? Hoe bevalt deze?
https://www.kifrahorse.nl/Silverado-Wes ... -Wol-Print

Ben ik ook benieuwd naar :j

Amanda schreef:
Mijn budget Kifra is stuk :\
Er zit een scheur aan de onderkant, op het wollen deel, halverwege het inlagevlak.
Kitty neemt een gewone mee met de controlesessie. Eens kijken of deze fijner ligt. En dan nog de kleur kiezen als dat zo is. Ik denk dat ik voor blauw ga. Royal of Navy. Of toch maar bruin....

Ik heb een rode budget en een bruine normale Kifra, moet zeggen dat ik de normale fijner vind dan de budget, hier rijd ik dan ook altijd mee en heb ook alweer een nieuwe besteld *\o/* donker roze <3
Als ik jou was zou ik voor de Royal gaan, kleurt lekker op je Haf!

De budget vind ik wel ideaal voor op wedstrijd, past de blanket goed overheen :)

Whatever works

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:04

Ja, daar gebruikte ik 'm ook voor inderdaad :D
Maar daarom vind ik de Silverado ook wel mooi. Dat is een mooie pad voor Ranch riding. Ons favoriete onderdeel :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:07

Uhuh! Had ik ook al bedacht inderdaad.. dus ervaringen zijn welkom!

Whatever works

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:08

Amanda schreef:
Mijn budget Kifra is stuk :\
Er zit een scheur aan de onderkant, op het wollen deel, halverwege het inlagevlak.
Kitty neemt een gewone mee met de controlesessie. Eens kijken of deze fijner ligt. En dan nog de kleur kiezen als dat zo is. Ik denk dat ik voor blauw ga. Royal of Navy. Of toch maar bruin....


Oei das best snel toch? Heb je er garantie op? Ik was ook van plan eens naar zo’n pad te kijken (ik houd wel van mooie kleurtjes) maar ik wil wel graag kwaliteit.

Ben misschien ook wel wat verwend met mijn prof choice smx pad die na 4 jaar intensief gebruik nog bijna perfect is. Dat ding gaat mij overleven geloof ik :D

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:13

Ja, mijn Diamond Wool ook. En heb nog een Mayatex. Die is zo mooi en nog zo goed bruikbaar. En zo lang, veel te lang voor onder de Freemax :+
Baal daar nog steeds van.
Maar goed, de budget beviel behalve de lengte wel goed. Maar die scheur is wel jammer. Weet ook niet of het gescheurd is vanuit slijtage of dat hij ergens achter is blijven haken. Merkte het van de week pas. Geen idee ook hoe lang hij er dus al zit. De pad is nu 1,5 jaar oud denk ik.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:15

Ik gebruik mijn Kifrapad al twee jaar en is nog helemaal goed. Borstel de vacht wel elke keer op na het rijden, maar nog geen slijtage!
(geen dagelijks gebruik)

Whatever works

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:21

Ja daarom twijfel ik of het echt slijtage is. Durf het niet te zeggen. Jammer is het wel.
Ik borstel 'm ook regelmatig af. Niet elke keer, maar wel zodat hij zacht blijft. En heb 'm nu 2x in een handwas gewassen na een paar keer flink zweten op wedstrijd. Dat moest echt :=

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:25

Heel jammer!! .. kan idd ergens achter zijn blijven hangen.. of miss toch een zwakke plek gehad..

Mijn budget moet ook hoog nodig in de was bedenk ik me nu.. Vorige wedstrijd door de pad heen gezweet waar geen lam zit :') ziet er ook prachtig uit nu _O-

Whatever works

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:29

Hier nog steeds blij met onze zadels alleen binnenkort even pascontrole inplannen... meisjes zijn enorm veranderd sinds zij op hun nieuwe stal staan.

Gekke Peep
Afbeelding

En kyr met verzorger
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:30

Eveyy schreef:
Heel jammer!! .. kan idd ergens achter zijn blijven hangen.. of miss toch een zwakke plek gehad..

Mijn budget moet ook hoog nodig in de was bedenk ik me nu.. Vorige wedstrijd door de pad heen gezweet waar geen lam zit :') ziet er ook prachtig uit nu _O-

Ja, dat had ik dus ook :+
Van die gore vlekken worden dat :=

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:30

Eveyy schreef:
Heel jammer!! .. kan idd ergens achter zijn blijven hangen.. of miss toch een zwakke plek gehad..

Mijn budget moet ook hoog nodig in de was bedenk ik me nu.. Vorige wedstrijd door de pad heen gezweet waar geen lam zit :') ziet er ook prachtig uit nu _O-

Ja, dat had ik dus ook :+
Van die gore vlekken worden dat :=

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Jets

Berichten: 3543
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:06

Ja die heb ik. Dat is die ik laatst plaatste. Heb nu ook een blauwe gekocht via Facebook: die komt deze week aan. Vind ze erg fijn. Ik heb wel het korte model voor Mn short. Vind het fijn dat ze niet zo warm zijn zoals dikke western pads voor de warme dagen .Afbeelding

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:17

Gekke vraag misschien maar kun je gewone beugelriemen en beugels aan dit zadel bevestigen?

MarliesR

Berichten: 3277
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:21

Foto van de website van Kifrahorse:

Afbeelding

De fenders hangen met een T-systeem aan het zadel. Je zou vast iets kunnen verzinnen met een alternatief T-stuk en een verbindingsstuk om daar gewone beugelriemen aan te hangen (eventueel via een goede zadelmaker oid?). Maar het zadel is er duidelijk niet voor bedoeld.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:39

Ok bedankt, dat lijkt geen optie te zijn inderdaad. Jammer, had me voor nu even wat geld bespaard... :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:37

Mara2000 schreef:
Ok bedankt, dat lijkt geen optie te zijn inderdaad. Jammer, had me voor nu even wat geld bespaard... :-)

Hoezo? Zadels worden geleverd inclusief fenders en beugels

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:55

Gloa schreef:
Mara2000 schreef:
Ok bedankt, dat lijkt geen optie te zijn inderdaad. Jammer, had me voor nu even wat geld bespaard... :-)

Hoezo? Zadels worden geleverd inclusief fenders en beugels


Oh, kijk da's dan weer een meevaller haha. Bedankt!

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:15

Ik heb hem binnen, zo blij mee *\o/*

Afbeelding

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:13

_Reneee schreef:
Ik heb hem binnen, zo blij mee *\o/*

[ [url=m/1qvOgp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd. De freemax staat ook goed

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 07:37

Dankje :D

MarliesR

Berichten: 3277
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:04

Wat een leuk paardje _Reneee! En het zadel staat hem ook super zo !

Voor de mensen die zijn begonnen met een helemaal nieuwe Freemax, hoe lang duurde het ongeveer tot het zadel echt ingereden was? Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen met een Cow zadel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers