Niet-lederen western zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suliko

Berichten: 4298
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:24

Ik zou inderdaad naar een Franco zadel kijken. Dat zijn endurance/trail zadels met een westernlook (het een meer dan de ander). Lichtgewicht en in leer en kunststof verkrijgbaar!
Het paard wat ik rij heeft er sindskort één omdat we een belachelijk zwaar western zadel hadden. De passer die kwam die zei dat het zadel (de franco renegade) op veel soorten paarden past, mede door de te wisselen kussens. Ondanks dat het veel minder zadel is dan wat we hadden, ligt het als een huis en zit heerlijk (wel met een extra (nep)schapenvachtje erop ;) )!
In het oude westernzadel zat ik ook veel meer in een stoelzit, in dit zadel zit ik veel rechter/beter.
Alexandra van Green Distance kwam bij ons langs. Zij heeft ook andere zadels, misschien haar een bericht sturen? https://equiculinair.nl/green-distance/zadels/

Barefoot vind ik persoonlijk erg breed zitten en maakt lange afstanden niet comfortabeler vind ik.

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••



Suliko

Berichten: 4298
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:28

Maddoxx schreef:
Suliko schreef:
Ik zou inderdaad naar een Franco zadel kijken. Dat zijn endurance/trail zadels met een westernlook (het een meer dan de ander). Lichtgewicht en in leer en kunststof verkrijgbaar!
Het paard wat ik rij heeft er sindskort één omdat we een belachelijk zwaar western zadel hadden. De passer die kwam die zei dat het zadel (de franco renegade) op veel soorten paarden past, mede door de te wisselen kussens. Ondanks dat het veel minder zadel is dan wat we hadden, ligt het als een huis en zit heerlijk (wel met een extra (nep)schapenvachtje erop ;) )!
In het oude westernzadel zat ik ook veel meer in een stoelzit, in dit zadel zit ik veel rechter/beter.
Alexandra van Green Distance kwam bij ons langs. Zij heeft ook andere zadels, misschien haar een bericht sturen? https://equiculinair.nl/green-distance/zadels/

Barefoot vind ik persoonlijk erg breed zitten en maakt lange afstanden niet comfortabeler vind ik.


Ik heb in twee Barefoot zadels gereden en vond het wel meevallen, maar de een wel breder als de ander.

Ik neem aan dat er bij de franco ook normale beugels kunnen ipv korf?


Ik heb ook niet alle barefoot zadels geprobeerd, dus dat zal inderdaad ook verschillen per zadel.

Aan de franco kun je maken wat je wil, normale stijgbeugelriemen of fenders en daaraan kan je ook weer de beugels zetten die je zelf wilt!

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers