Western- banaansingel

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

superpony

Re: Western- banaansingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:34

Ik ben ook fan van de mohair roper.

Ik was anti touw/koord, maar heb alles geprobeerd; neopreen, wolvilt en wol, maar bij mn ene ruin was het nooit DE singel. Omdat ik zoveel goede dingen hoorde, toch een mohair roper gekocht en was er meteen weg van. Het voordeel van de koorden is dat ze mee gaan in de vorm van je paard. Het materiaal is mooi als je ene goede koopt en het model vind ik zelf fijn voor het paard.

Ik singel nooit stevig aan en zeg dat ook altijd tegen mensen/klanten.

De mohair is bij mij wel van een 30'' na een jaar toen al een 32'' geworden. Kan hem mooi voor mn andere ruin gebruiken.

Heb ook nog de rechte wollen pc en die kreeg vanzelf wat meer model, zodat je ook ziet dat recht voor die ruin niet geschikt was. Het wol gaat omslaan en wordt dunner op die plekken. Dan zit je al met die harde binnenkant. Maar het geeft wel goed aan waar vorm of meegeven nodig was.
En hij had er een keer een wondje van.

Neopreen was nooit mn ding, maar wel super makkelijk bij een stevige buitenrit, je spoelt ze af en klaar. Dat is met de wollen in de zomer ook wel makkelijk. Heb de wol en mohair nog even met laatste mooie dagen met hoge druk gedaan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie