Western- banaansingel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Western- banaansingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:35

Heb je ook al eens gedacht aan een mohair roper singel?
Ik heb met Jim hetzelfde probleem en van alles geprobeerd. Toen deze een keer 2dehands op de kop getikt en ik hoop dat dat ding echt nog jaren mee gaat :=
Zadel blijft keurig liggen en hij loopt er super fijn mee.
En geen allergische reactie, wat hij bijvoorbeeld op neopreen wel kreeg.

Een wat smallere rechte singel van wolvilt deed het overigens ook wel goed. Bleef ook liggen en die was wel mooi dun, in tegenstelling tot wol.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:55

SharonBdB schreef:
Dat probleem heb ik ook met die van mij. Drama om daar een goeie singel voor te vinden. Tijdens het passen van mijn zadel een fair fax getest. Dit was echt een verschil. Liep ze fijn op en veel ruimte over bij de oksels. Nu heb ik een Rossner, ik weet nog niet wat ik ervan vind eigenlijk.hoe het met western singels dan zit dat weet ik niet. Weet alleen dat het voor paarden zoals die van ons wel echt een crime kan zijn om de juiste te vinden... :-)


Volgens mij hebben Fairfax en Rossner geen westernvariant. Toch?

Leo: geen idee hoe dat zit met de roper en ruimte. Jim heeft ook weinig singelruimte en had ook altijd het probleem dat het boeltje naar voren trok. Maar met deze singel dus geen probleem. Het middendeel is wel breder, maar dat verdeelt de druk beter. En de uiteinden zitten op de juiste plek, dus geen probleem met naar voren trekken.
Ik dacht ook dat het niks zou worden, maar het werkt toch. Vraag me dus niet waarom. Misschien dat iemand anders dat beter uit kan leggen :')


Een foto ter vergelijk.
De roper. Die breder is, maar veel mooier ligt en de boel op zijn plek houdt.
Afbeelding

Afbeelding

En een simpele rechte wolvilten singel die veel meer naar voren trekt.
Afbeelding

Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:18

Leo schreef:
Die Roper ziet er bij Jim inderdaad goed uit, ligt fijn! Hij lijkt veel meer ruimte te hebben juist bij de ellebogen :j

Dat zou super zijn Rije! We zouden graag testen als het past! Rock heeft 28 - 30 inch nodig..

Ja precies :j
Ik verbaasde me daar ook echt over. Maar hoe het nu precies zit weet ik dus niet :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers