Zadel invoeren vanuit Amerika

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Zadel invoeren vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:02

Je betaald invoerrechten bij een aankoopbedrag boven de 150,- ( euro), dat is ca. 6%, BTW betaal je altijd over het gehele bedrag ( aanschaf + transport). Transport voor een zadel komt rond de $150,-/ $200,-.
Hier kan je uitrekenen hoeveel je ongeveer kwijt zou zijn: http://www.invoercalculator.nl/

Ik stuur je via PB nog een andere optie.


ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:17

Dit
Citaat:
Invoerrechten bedrag € 0 (tot €150,- vrij van invoerrechten)
staat anders letterlijk op de invoercalculator en is ook zo. Vul maar wat getallen in en je zal zien als je onder die 150,- blijft dat er geen invoer geheven wordt.

Tot 22,- euro betaal je geen van beide:
Citaat:
Bestelbedrag

Tot €22,- worden er geen invoerrechten en BTW gerekend, vanaf €22,- tot €150,- vrij van invoerrechten maar met BTW. Vanaf € 150,- moet u altijd invoerrechten en BTW betalen. In de meeste gevallen rekenen de postbezorgdiensten geen inklaringskosten als het bestelbedrag van de te importeren goederen onder de €22,- blijft.

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:25

superpony schreef:
Clauwdia schreef:
Hoi,
Heeft iemand ervaring met een zadel invoeren uit Amerika? Ik ben op zoek naar een Bobs, deze zijn hier heel duur en zie ze ook niet veel tweedehands aangeboden worden. Wat zijn dan de invoerrechten en waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Groetjes Clauwdia


Volgens mij mocht een zadel altijd mee als handbagage. Weet je niet iemand die naar Amerika reist of toevallig een paardje importeert?


Zadel met een paard meegeven wordt niet gedaan, daar is geen plek voor in de containers. Ik heb het gevraagd toen we mijn Paint uit Amerika haalden maar dat kon dus niet. Als handbagage kan/ kon soms, afhankelijk van de airline, en wordt makkelijker als je eerst een binnenlandse vlucht hebt; als je ziet wat er dan allemaal meegesleept wordt...…….. Zo heb ik ooit een zwaar roping zadel meegenomen als handbagage. Maar met alle aangescherpte maatregelen t.o.v. gewicht etc. zou het goed kunnen dat het nu lastiger is. Het kan sowieso als ruimbagage mee.


ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:15

_Snow_White schreef:
Het kan waarschijnlijk wel als speciale baggage mee het vliegtuig in. Helaas vlieg ik zelf pas volgend jaar Augustus weer, anders had ik hem wel meegenomen.

Hoe vervoeren ruiters hun zadels als ze met de paarden vliegen? Ik neem aan dat er wel veilige mogelijkheden zijn.


In het ruim, neem ik aan. In een grote tas of doos o.i.d. is dat geen probleem. Zo hebben wij in 2013 nog een zadel meegenomen; grote tas gekocht en zadel en kleding daarin. Geen enkel probleem.
Wij gaan volgend jaar april weer die kant op maar ons kennende hebben we al onze ruimte voor bagage zelf hard nodig :D

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:52

DubbelDun schreef:
Je zit met zadel en kleding als snel over de 15/20 kilo en betaal je dan blauw aan extra kosten (maar nog niet zoveel als verzendkosten met een bodedienst.)



Maar als je met 2 personen reist en je mag 23 kilo p/p meenemen ( dat is tegenwoordig het gebruikelijke voor ruim bagage p/p) + handbagage, wat vaak zo is naar en van Amerika, kom je dus een heel eind :D .
Het zadel wat wij toen bij ons hadden woog rond de 12 kilo dus nog ruim 34 kilo over voor kleding, etc.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers