De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:32

Ik moet nog ergens edges hebben van een Silverado, maar ik weet niet of die ook passen ??

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:16

Een paar maandjes verder en meer dan tevreden. Ik draaf sinds lange tijd weer , we gaan op buitenritjes en opstappen gaat ook steeds beter. Wat een verschil kan een goed passend zadel maken zeg... Ik rij nu met seatsaver van Kifra en dat maakt het eigenlijk wel af, heerlijk zo'n zachte massa om je heen. Ik vind het werkelijk een uniek zadel. Ik had dat vertrouwde gevoel ook met de Madrid op mijn fjordje. Lang gebaald dat die niet op mijn tinkkie passte maar de Freemax maakt dat helemaal goed.

Onze twee kanjers lopen er beide goed onder, mooie ruime passen en de fjord wil nu eindelijk ook draven... Het word een beetje eentoning maar ben er gewoon echt heel blij mee....




Afbeelding

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:27

Super fijn voor je! *\o/*

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:07

Ollytje schreef:
Een paar maandjes verder en meer dan tevreden. Ik draaf sinds lange tijd weer , we gaan op buitenritjes en opstappen gaat ook steeds beter. Wat een verschil kan een goed passend zadel maken zeg... Ik rij nu met seatsaver van Kifra en dat maakt het eigenlijk wel af, heerlijk zo'n zachte massa om je heen. Ik vind het werkelijk een uniek zadel. Ik had dat vertrouwde gevoel ook met de Madrid op mijn fjordje. Lang gebaald dat die niet op mijn tinkkie passte maar de Freemax maakt dat helemaal goed.

Onze twee kanjers lopen er beide goed onder, mooie ruime passen en de fjord wil nu eindelijk ook draven... Het word een beetje eentoning maar ben er gewoon echt heel blij mee....




[ [url=m/ghqbdW.jpg]Afbeelding[/url] ]



Knapperds !

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:23

Nog een vraagje over het wisselen van de fork. Ik heb een kleinere maat overgenomen. De gaatjes waar de zitting tegen de fork komt kwamen echter niet overeen...
Als je eerst de vijzen onderin netjes in kan vijzen (dus zonder dat ze schuin gaan of je weerstand hebt), zet de fork zich dan automatisch goed? Of kan hij er dan alsnog ‘verkeerd’ op zitten?

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:41

Oryani schreef:
Nog een vraagje over het wisselen van de fork. Ik heb een kleinere maat overgenomen. De gaatjes waar de zitting tegen de fork komt kwamen echter niet overeen...
Als je eerst de vijzen onderin netjes in kan vijzen (dus zonder dat ze schuin gaan of je weerstand hebt), zet de fork zich dan automatisch goed? Of kan hij er dan alsnog ‘verkeerd’ op zitten?


Je moet hem eerst vast zetten aan de 4 grote tapgaten. Daarna doe je de 4 schroeven erin. Het kan zijn dat je nieuwe gaatjes moet boren. Ik heb op mijn site een filmpje staan :-)

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:48

Ja, zo heb ik het gedaan, vond het gewoon zo gek dat er verschil zat op de zittinggaatjes.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:16

Oryani schreef:
Ja, zo heb ik het gedaan, vond het gewoon zo gek dat er verschil zat op de zittinggaatjes.


Komt omdat het handwerk is :-)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:23

Hey, ik kom ook even binnen vallen met een aantal vragen over de Freemax western! :D Mochten de vragen al gesteld zijn, mijn excuses, ik ben het topic nog aan het doorlezen. :)

Ik heb veel positieve ervaringen gelezen van bokkers die hun paarden ingereden hebben met de Freemax.
Zelf heb ik een 3 jarige merrie die ik rustig aan laat wennen aan het zadel. Maar aangezien ik sterk betwijfel of dit zadel goed ligt op mijn merrie, ben ik niet van plan op te stappen met dit zadel. Hoe verloopt een passessie bij een niet ingereden paard?

Voor mijzelf is het ook belangrijk dat het zadel goed zit. Ik ben al 4 keer geopereerd aan mijn knie en heb onlangs ondervonden dat ik bij bepaalde zadels meer pijn heb dan bij andere. Of het mogelijk is om pijnvrij te rijden weet ik zelfs nog niet. Maar hoe test je een zadel uit op een paard dat geen ruiter gewoon is? :')
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? :D

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:24

waar woon je? mag mijn freemax wel proberen op mn tinker

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:37

Ik woon op een 20 minuutjes van Aalst. :)

Dit ben ik trouwens ook nog vergeten te vermelden: ik ben een Belg, zijn er verdelers van het zadel in België? Ik heb namelijk nog niets gevonden.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:45

Nee, maar Kitty komt wel naar België!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:53

Dat is wel fijn! :D

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:58

Ideaal is een pasconsult waarbij ik de ruiter in het zadel kan zien. Lukt dat niet dan proberen we een goede oplossing te vinden. Kun je je paard wel logeren? Qua last krijgen van je knie zul je echt moeten ondervinden na verloop van tijd of dit gebeurd of niet.:-)

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:00

Zijn hier mensen die een ‘gewone ‘ western viltpad onder hun zadel hebben? Kan je eigenlijk gewone westernpads onder een boomloos zadel gebruiken?

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:11

Kitty_ schreef:
Ideaal is een pasconsult waarbij ik de ruiter in het zadel kan zien. Lukt dat niet dan proberen we een goede oplossing te vinden. Kun je je paard wel logeren? Qua last krijgen van je knie zul je echt moeten ondervinden na verloop van tijd of dit gebeurd of niet.:-)

Longeren kent ze al (dat heb ik zondag ontdekt :') ), maar er is nog werk aan. :j Stap gaat redelijk, draf is minder en galop... xD

Wat de knie betreft, ik heb nu vrijdag voor het eerst sinds een lange tijd terug een les gepland staan, dus voor mij blijft het ook afwachten hoor.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:34

@Oryani : is heel erg afhankelijk van de rugvorm van het paard, de temperatuur buiten en de lengte van de ritten.
Persoonlijk zou ik het risico niet nemen.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:51

Ik kreeg er een aangeboden, vandaar dat ik het vroeg.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:56

Ik heb gisteren de Kifra testpad binnen gekregen en vandaag eens onder het zadel gelegd.
Met mijn eigen pad had ik onvoldoende ruggengraatvrijheid.
Helaas hadden we maar tijd voor een korte rit en kon ik geen duidelijke zweetafdruk zien.
Het is wel een prachtige pad.

Afbeelding

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:39

mocht iemand nog een nieuwe seatsaver zoeken.. heb een fra liggen cappuchino nieuwe met kaartjes er nog aan

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:02

Beviel ie toch niet zo goed?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:22

MissWeenie schreef:
Beviel ie toch niet zo goed?


hij is nog nieuw haha kleur staat niet bij mn kifrapad.. op zoek naar andere kleur seatsaver

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:10

SecretLIN schreef:
MissWeenie schreef:
Beviel ie toch niet zo goed?


hij is nog nieuw haha kleur staat niet bij mn kifrapad.. op zoek naar andere kleur seatsaver


Ik heb nog steeds een christ zitting te koop, kleur naturel. Lag op mijn tweede freemax maar is nu over aangezien ik nog maar een zadel heb.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:48

woody heb je pb gestuurd

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:24

Het zijn echte prachtige zadeldekken, die gaan jaren mee.


Oryani schreef:
Ik heb gisteren de Kifra testpad binnen gekregen en vandaag eens onder het zadel gelegd.
Met mijn eigen pad had ik onvoldoende ruggengraatvrijheid.
Helaas hadden we maar tijd voor een korte rit en kon ik geen duidelijke zweetafdruk zien.
Het is wel een prachtige pad.

[ [url=m/op6THy.jpg]Afbeelding[/url] ]