Welke (western)singel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:16

Ik heb legio singels geprobeerd: leer, leer met wol, wol, Mattes, FRA, Christ, wolvilt, katoen, mohair roper, en neopreen. Het enige waar die van mij het goed op doet is (geloof het of niet) de neopreen van 2 tientjes... Smerig chemisch rotspul, maar het enige wat echt werkt hier... Wat goed bevalt is dus heel paard-persoonlijk.

De mohair roper van Billy Cook heb ik ook en daar deed ie het ook goed op (als in: geen wondjes), maar ik vond hem niet mooi voor het oog tijdens shows en dat ie in het gebruik wat uit kan rekken.

Ik gebruikte de roper gewoon zo, dus met de gespen op de huid, geen probleem. Maar er zijn speciale 'sokjes' voor die je onder de buckle kunt doen maar daar heb ik nooit het voordeel van ingezien. Ik heb ze liggen, maar niet nodig gehad.
Afbeelding

Zorg ook dat je trouwens voldoende lengte neemt. Te korte singels kunnen ook problemen veroorzaken.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!



Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Welke (western)singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:38

Eens, maar wol kan ook weer te dik worden, en ik heb bij mijn paard gemerkt, en de (dressuur)paarden bij ons op stal ook, dat dun veelal de voorkeur heeft als goede tweede, náást het materiaal waar het van gemaakt is.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers