Welke (western)singel?

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:09

Het enigste belangrijke is dat je kijkt naar de bouw van je paard, de plek waar je zadel ligt ten opzichte van de singelplek, en daaruit ga je kijken wat nodig is.

Een banaansingel is voor een paard waarbij heel snel de buik begint. Die dus van zichzelf weinig singelplek heeft.
De tegenhanger daarvan, de Athletico, is precies andersom dan de banaansingel (mondgurt op zijn Duits) en is voor paarden die juist maar weinig buik hebben.

Mattes heeft een hele mooie uitleg met plaatjes op hun website staan.
https://shop.mattes-reitsport.com/ueber ... ig-messen/
Lees die eens door. Leg je zadel op je paard en ga dan kijken welke singelvorm er nodig zou zijn.
Je kan echt weet ik hoeveel singels gaan lopen proberen, maar als de vorm eigenlijk al niet bij je paard past zal die singel altijd problemen geven.

En verder, ik ben gek van Westip/FRA singels :D Vol-elastisch en ik heb bij de mijne nooit singelplekken ervan gehad. Ook niet bij de gevoelige huidjes.
De mohair en alpaca singels zullen bij gebruik zich ook gaan vormen. Met als bemerking bij sommige paarden past dat hele brede middenstuk niet. En dus ook daarom weer, kijk naar wat je paard aan vorm singel nodig heeft en wat zou passen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie