Westernhoofdstel, welke site/winkel?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Petrichor

Westernhoofdstel, welke site/winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 12:14

Hoi allemaal,

Ik ben van dressuur overgestapt naar lol met je knol en lange tochten rijden. Mijn dressuur zadel heb ik ingeruild voor een Barefoot Nevada, nu wil ik ook nog graag een ander hoofdstel hebben die daar bij past. Echter is dit nog al lastig gezien er zoveel modellen zijn.

Ik wil denk ik gewoon een normaal hoofdstel met frontriem in de bruine kleur die mijn Nevada zadel ook heeft en het liefst met gesloten teugels die bij het hoofdstel worden aangeboden. Maar dat schijnt nog al een ding te zijn, want ik zie overal dat de teugels apart bij te bestellen zijn.

Welke webshop is goed en levert ook snel zijn product? Of zit er in het oosten van het land een winkel met western hoofdstellen?

The smell of earth after rain!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 12:34

Cob. :)

Ik had hem gezien inderdaad maar vind hem iet wat simpel.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 21:53

Ik zag inderdaad dat Agradi heel veel keuze heeft, maar het is zo goedkoop dat ik mij afvraag of dat wel wat is? Ik wil namelijk geen risico's lopen dat er iets breekt. Ik kan namelijk zomaar een heel stuk rijden en mij diep in het bos bevinden.

En dit https://m.kramer.nl/Paard/Westernpaarde ... tel-Pearls hoofdstel vind ik ook heel gaaf, iets duurder dan Agradi goedkoper dan bij een westernshop hoe zal het zitten met de kwaliteit?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 19:57

Ik heb gehoord dat dit soort teugels heel fijn moeten zijn.
https://m.kramer.nl/Paard/Westernpaarde ... nen-teugel

Ik vraag mij alleen af, hoe zit dat met die klip sluitingen? Is dat niet zo'n gevalletje als je paard er een keer vandoor vliegt en je hebt echt je teugels even nodig dat je het kapot trekt?

En hoe zit dat met de kinriem heb je die nodig of kan dat ook zonder? En misschien heel blond maar waar is het precies voor?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie