De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:42

Heeft er iemand ervaring met de Cutter Shockpad onder de Freemax? Ik heb wel iemand hier op bokt gezien met deze pad onder de Barefoot Arizona. Heb na pasconsult vandaag besloten ook voor de Freemax te gaan *\o/* Alleen nu nog de juiste mooie westernpad en singel erbij zoeken!


MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:16

Ok, bovenste vraag kom ik wel uit, een nieuwe :o

Welke singel gebruiken jullie en hoe bevalt deze? Bij het pasconsult werd er een Busse singel gebruikt. Dan hoorde ik ook nog positieve verhalen van een Westip singel? Of FRA? Met of zonder bont? Een banaansingel, anatomische? Help! :)

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:20

Ja had begrepen dat Westip de iets goedkopere FRA rip-off was. Welke singel hiervan heb jij precies?

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:58

Ik bedoel het niet in negatieve zin, maar als in: zo goed als hetzelfde, maar dan goedkoper?

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:42

Heeft Barefoot deze elastische singels met neopreen dan ook in western uitvoering? Meende slechts 1 (leren) westernsingel te zien op de site?

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:27

Ik breek weer even in! Heb een supergave Freemax Cow Choco in bestelling staan voor mijn Criollo <3 *\o/* Van de winter wil ik hier wel graag een schaapje op leggen. Welke keuzes zou ik hier in hebben die passen? En zit er kwaliteits verschil in verschillende bontjes? Zag er laatst ook eentje welke na gebruik al flink dun was geworden, het liefst heb ik natuurlijk dat ie zo dik en poofy mogelijk blijft! :)

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:27

Oké, dus de bontjes een beetje TLC geven en dan komt het goed :) Waarom zou je nu voor Kifrahorse ipv Christ gaan Loes?

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:16

SecretLIN schreef:
ga nu heel hard twijfelen om mn lazy mountain te verkopen en freemax terug te kopen


Deze 2 zadels waren destijds ook mijn overweging, met voorkeur voor Lazy Mountain. Beide gepast, eerst Freemax: zat heerlijk en stevig, mooie looks. Toen de Lazy Mountain: mooie looks maar kon er totaal geen evenwicht op vinden, cantle was veel flexibeler dan ik dacht en de keus was zo gemaakt. Ben nu helemaal blij met m'n Freemax Cow Choco <3 al heb ik hem pas sinds kort rustig aan in gebruik bij m'n 5 jarige en moet hij nog wel echt inzakken en gaan vormen. Maarrrrr, al met al zou ik zeggen; probeer gewoon die Freemax :D

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:53

Ik heb de gel westernsingel van Kifrahorse er aan zitten, fijn ding, soepel met de katrol. Welke schaapzitting is dat?

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:12

Afbeelding

Ik heb er een Pools StarShox pad onder, dubbele laag vilt wol + neopreen padding maar geen aparte inlages. Mijn paard heeft wel een verzonken ruggengraat. Verder is hij behoorlijk fors gebouwd en ik ben maar een spriet, in ons geval moest het gewoon kunnen volgens Lilianne destijds.

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:51

Daar staat het nog knapper op dan op de stoel :D

Afbeelding

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:37

Thanks :o Dat is mijn hele knappe Criollo man <3

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:18

Dank jullie wel, hij is inderdaad een mooie vertoning. Zijn boekje zegt Valk bont. In het najaar is hij echt chocoladebruin, in de zomer iets lichter/valer. En dan met witte vlekken, bruine manen en 3kleur zwart/wit/bruine staart en witte kont:

Afbeelding

(Om in béétje om topic te blijven, staat het zadel er ook op:') Nu zal ik stoppen met spammen :o )

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:38

Hihi inderdaad andere bokker, mij bevalt de Cow Choco nog erg goed! Nu nog voor de winter een schaapje zoeken voor erop! Maar oh oh...de moneys...wat is het toch een dure hobby :o Dit nieuwe zadel met pad en singel was al een hele investering, voor het gemak ook nog fender twisters eraan...nu wil ik nog een wollen seatsaver...maar ook nog mooie leren zadeltassen...een nog een Kifrapad om af te wisselen....Damn :')

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:02

Eveyy schreef:
Ik verbeter mezelf: geen nubuck, maar suede seat! excuus


Staar je hier niet blind op als zijnde een doorslaggevende factor of het Cow of Buffel wordt, mijn nieuwe choco Cow Freemax heeft geen suède zitvlak, maar gewoon leer met íetsjepietsje reliëf. Suède is het in ieder geval niet. Ik weet niet of dat toevallig bij mijn choco zadel een uitzondering was, dat de choco’s daarna dit wel hadden en of de cognac kleurige wel standaard geleverd worden met suède bijvoorbeeld.

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:11

Vind hem zelf ook erg mooi, ondanks z’n niet-suède-seat. Zou idd eigenlijk wel moeten, weet dat het op de site staat maar was helaas dus echt niet zo (wel netjes opgelost hoor). Maar daarom ook benieuwd of andere met Cow zadels dit herkennen.

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:53

missanita84 schreef:
Heeft de freemax nu ook een gelzitting of niet?


Niet standaard maar er is als ik me niet vergis wel een gel seatsaver voor te verkrijgen.


MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:09

Bij mij komt 3 nov de zadelpasser, misschien dat mijn edges eruit gaan maar dat weet ik a. niet 100% zeker en b. dan moet je dus nog eventjes geduld hebben :)

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:02

Beviel ie toch niet zo goed?

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:02

Oehhh ja, foto’s van zadeltassen eraan please! Ik wil zelf heel graag mooie leren tassen van het merk Comancheros, die zijn echt zó prachtig en in verschillende maten/uitvoeringen!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:36

Misschien is dit hier herkenbaar: sinds lange tijd ga ik mijn nieuwe zadel gebruiken op mijn ruin. Ik heb hem destijds nieuw laten aanmeten, toen zijn er edges in geplaatst met het idee dat mijn ruin nog zou groeien (is ook gebeurd). Toen paar keer gereden, tijd stilgelegen, in november opnieuw zadel laten passen. We kwamen tot de conclusie dat de edges eruit mochten wanneer ik het rijden weer op zou pakken want paard had idd meer ruimte nodig. Dus: edges eruit en km’s gaan maken, want cow zadel is nog zo nieuw en stijf als weet ik het.

Weer een tijd overheen gegaan maar vandaag gaat eindelijk het zadel er weer voor de eerste keer op! Nu heb ik gister dus de edges eruit gehaald, 4 schroeven los, edges er tussenuit getrokken, fork terug op z’n plaats en schroeven weer precies op dezelfde manier vast (er is natuurlijk ook maar 1 manier).

Nu zag ik daarna echter dat met name aan 1 kant de fork niet goed aansluit op het zadel, hij zit vast met de schroeven maar ‘zweeft’ een beetje boven de klittenband, waar eerst de edge zat. Zou dit komen omdat hij helemaal gevormd is naar de edges? Het zadel is nog erg stijf, ik kan het ook niet blijvend terug duwen tegen de fork aan. Zou dit vanzelf weer tegen elkaar aan zinken wanneer het zadel gebruikt wordt en dus soepeler wordt?
Afbeelding

Afbeelding

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:18

Was bij mij ook, ik hoor de klittenband ook wat zakken wanneer ik zadel weer van paard haal. Kitty heeft hem voor mij destijds weer goed getrokken en vastgemaakt maar is altijd klein beetje gebleven. Maar kan volgens mij niet persé kwaad.

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:46

Mijn Freemax Choco round 16 inch staat ook te koop, amper gebruikt en in superstaat! Zie Bokt Markt. Bij interesse graag een PB’tje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers