Hoe zit de bosal goed?

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:43

_Linda schreef:
Martin Black heeft ook een goede dvd over de hackamore. Zijn bosals zijn geen top kwaliteit, maar voor prijs/kwaliteit zijn ze prima.

Dit is een MB:

[ [url=m/7pPI01.png]Image[/url] ]

Ik ben het eens met wat Elcid zegt over de hackamore, die past niet en zal ook niet passend makend te zijn. Je ziet op bovenstaande foto ook het verschil met jouw hackamore, deze sluit aan rondom de neus. Die van jouw ligt enkel bovenop de neus.

De hanger in de afbeelding van xyzutu, heeft een extra latigo onder de keel omdat bij dat paard de hanger blijkbaar te dichtbij het oog lag. Dat heb je zelden nodig. De hanger hoort dichtbij het oog te liggen (iets van cm ofzo ervanaf). Een kort neusdeel, en dus hanger dichter bij het oog, is iets wat je wil in een hackamore (helpt voor betere pasvorm en werking).

Vraag me af waarom je zijn hackamores geen top kwaliteit vindt?

"Good horsemanship is handed down from one friend to another"

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:16

Ach er is op die manier altijd een verschil in klasse natuurlijk. Ik kreeg toen ik bij MB was niet de indruk dat hij heel veel waarde hechte aan een veel hogere plait count boven de 32. Hij is behoorlijk specifiek over zijn tack, dus als het voor iemand zoals hem goed genoeg is..

Hij had op dat moment wel al jaren de zelfde braider (wel een mexicaan als ik het me goed herinner) die eigenlijk alleen voor hem het werk deed. Maar goed dat is inmiddels ook weer een paar jaar geleden.

jannico

Re: Hoe zit de bosal goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:25

Luxe dat je de mogelijkheid hebt om het hem te vragen als hij er weer is ;) Ik ben er toen de halve wereld voor over gevlogen om een colt starting school te doen bij hem.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie