Hoe zit de bosal goed?

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, SayaJones, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:39

Martin Black heeft ook een goede dvd over de hackamore. Zijn bosals zijn geen top kwaliteit, maar voor prijs/kwaliteit zijn ze prima.

Dit is een MB:

Afbeelding

Ik ben het eens met wat Elcid zegt over de hackamore, die past niet en zal ook niet passend makend te zijn. Je ziet op bovenstaande foto ook het verschil met jouw hackamore, deze sluit aan rondom de neus. Die van jouw ligt enkel bovenop de neus.

De hanger in de afbeelding van xyzutu, heeft een extra latigo onder de keel omdat bij dat paard de hanger blijkbaar te dichtbij het oog lag. Dat heb je zelden nodig. De hanger hoort dichtbij het oog te liggen (iets van cm ofzo ervanaf). Een kort neusdeel, en dus hanger dichter bij het oog, is iets wat je wil in een hackamore (helpt voor betere pasvorm en werking).

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 04:54

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:03

Citaat:
Hoe kun je spreken van een 'betere pasvorm' als je de kans loopt dat de hanger in het oog van je paard terecht komt ??

Een goede passende bosal ligt heel stabiel en als je de bosal omdoet en de hanger een cm ofzo van het oog ligt zal die nooit in het oog komen, omdat de hanger niet zal verschuiven.

Een wijd neusdeel veranderd het balanceerpunt, en kan voor meer frictie zorgen (neusdeel zal niet stabiel blijven liggen).

Een wijd neusdeel zal ook eerder zorgen dat de shape niet zoals de neus van een paard is / te vormen is.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:16

@Jannico, idd precies wat Elcid zegt.

Ik weet niet waar hij nu zijn spul vandaan haalt, volgens mij nog steeds mexico, als ik er aan denk zal ik het vragen als hij weer hier is.

Hij kan veel meer bosals verkopen voor $250 dan voor $500 plus. Dus het is logisch dat hij die voor de verkoop heeft.

Er is dus niks mis mee, het is maar net hoeveel geld je wilt uitgeven en hoeveel waarde je hecht aan die extra kwaliteit.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:31

jannico schreef:
Luxe dat je de mogelijkheid hebt om het hem te vragen als hij er weer is ;) Ik ben er toen de halve wereld voor over gevlogen om een colt starting school te doen bij hem.

Wat leuk! Hij komt al aantal jaren naar onze plek voor clinics en hij stuurt vaak mensen naar ons die een working ranch zoeken in Canada :).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie