Western banaan/mondsingel gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 22:58

Ik ben opzoek naar een westen banaan/mondsingel.

Ik weet dat je ze van Christ en mattes hebt naar zijn er ook nog andere singels van andere merken?

Alles tips welkom :-)

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:17

Zoek eens op 'maansingel', ik denk dat je dan meer hits krijgt!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:19

En "bont" is denk ik wat je zoekt ... Kijk eens op E-bay of Rods.com. Of mail eens met Ad van de westernstore in Vorstenbosch of Rene van Westernspul.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 23:33

Nou opzoch hoeft het niet perse bont te zijn als we die maan/mond/banaan vorm maar hebben :-)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:34

O, sorry, je bedoelt echt een mondvorm. Ik vond het zo'n rare ...

Je zou ook kunnen zoeken naar een gewone banaan/maan/mondsingel en er een singelverloopstuk aan zetten van 1 naar 2 singelstoten.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 10:59

Een goede anatomische met echte ellebogenvrijheid zou ook kunnen, belangrijk is dat ik ruimte bij de elleboog en singel krijg.

Wil liever niet met losse stukjes werken.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:02


MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:19

Maflinger_S schreef:
En "bont" is denk ik wat je zoekt ... Kijk eens op E-bay of Rods.com. Of mail eens met Ad van de westernstore in Vorstenbosch of Rene van Westernspul.

Arthur van Osch, westernstore vorstenbosch.
Jammer dat de beurs net geweest is maar in november was de beurs in Duitsland. Eind van de maand is het western beurs in de Brabanthallen misschien kan er iemand voor je rond kijken voor zn singel. Ik ga helaas niet.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:24

Er is gewoon niet zoveel keus hierin, tenminste in NL niet. Ook niet bij Arthur of Westernspul. De meeste westernruiters rijden met normale rechte singels. Dus in de Engelse wereld heb je meer keus. Of misschien overzees, maar ook daar vrees ik voor de keuze die je hebt... Ik heb zelf ook wel 's gezocht, maar weinig resultaat.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:29

Ik ben hier ook naar op zoek, maar dan een van 95+ cm. Onvindbaar. Ik lees mee.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:02

Wat Rije al schrijft (en ik gisteravond nog in dat andere topic). Er zijn gewoon niet zoveel smaken banaansingel/ mondgurt/ cresent girth/cinch. Heb je ook de engelse naam om te zoeken ;) Maar ik geef je nu al, er is echt maar heel weinig te vinden. Mattes en Christ hebben gewoon een beetje als enigste dat model.
Ik heb echt alles al afgezocht (en kan heeeeeel goed zoeken :D)
Helemaal overzees vind je maar weinig op dat gebied. Blijkbaar hebben ze die niet nodig daar :+ Het is echt iets Duits/Nederlands om zon singel te gebruiken. En als je daar wat vind is het ook weer alleen maar Mattes en Christ.

Er is nog 1 van zo uit mijn hoofd Torsion, maar daar is moeilijk aan te komen. Moet je al toevallig een handelaar hebben die je maat heeft. De Torsion schijnt ook een langere skirt te hebben en iedereen rijd daar dus met een korte singel. Was tenminste wat mij een Torsion handelaar verteld heeft.

Azmay Mattes heeft sowieso al zeker 95 en +. + moet je wel speciaal bestellen (niet goedkoop). 95 is zelfs nog een standaard maat. Die heb ik hier nl liggen.
En kijk eens :D Goede handelaar heb bij hem al meerdere banaansingels gekocht. Verzenden naar NL 10 euro, ben je nog steeds goedkoop uit.
http://www.ebay.de/itm/Mattes-Western-M ... LqScx5-T6Q

Maar :D :D :D :D ik heb er 1 liggen, spliksplinternieuw uit de USA van 36 inch (91,4 cm). Die heet niet banaan maar komt heel aardig in de buurt en geeft zover ik zien kan hetzelfde effect. Is neopreen. Kan em niet testen, peerd kapot, dus mocht je interesse hebben...... :D gooi maar een PB.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:11

En vond net deze op Ebay kleinanzeigen. Het is dus idd Torsion die ook een banaansingel heeft.
Maar vind em persoonlijk weinig buiging hebben, zal dus minder ruimte geven aan de achter/buik kant. En die ringen zo groot ten opzichte van de singel ook niet zo. Maar goed hij is 30" en een ietsje goedkoper dan een Mattes. Waarbij ik dan ook gelijk meld, ze zijn gewoon echt duur banaansingels.

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 5-139-8506

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:48

Ik had voorheen ook een banaan singel (lederen) maar nog kroop die naar voor tegen de ellebogen aan. Dat was overigens een engelse singel waarbij er door de schoenmaker western ringen aan gezet zijn.

Ik heb toen (ook omdat mijn paardje te groot geworden was voor de singel) na wat tips een mohair roper singel aangeschaft. Die blijft super goed zitten!
Helaas is de singel te lang met een nieuw zadel met lagere ringing en bleek later ook zelfs 3 inch langer dan hij moest zijn. Maar nu weer opnieuw een kortere aangeschaft omdat het zo goed beviel. (Oude nu maar te koop gaan zetten met de 37 inch lengte)

Voor ons is het eindelijk iets wat goed werkt, de eerste singel die én goed op de plek blijft én geen wondjes geeft. *\o/*
Misschien is het ook iets voor jullie.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:06

Die heb ik ook en bevalt mij idd ook goed.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 11:54

Ja maar een mohair legt de singelplek toch noet verder naar achteren zodat er ruimte voor de ellebogen komt? Dat zoek ik juist

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 02:31

In leer op maat laten maken?

De pc wol kreeg bij mijn oude ruin vanzelf dat model met als nadeel dat de randen te hard zijn als het wol indeukt.

Voor hem de mohair roper. EErst stond ik daar sceptisch tegenover, maar is me meer dan goed bevallen. Omdat het koorden zijn, nemen ze meer de vorm van je paard aan. Het is niet uit 1 stuk en stug zoals de vele andere singels. Mijn roper is niet heel breed in het midden.

Voor mn merrie en andere ruin wel pc wol singels, maar die hadden we al. Mattes vind ik nog iets zachter, maar dat is dan weer een keus.

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:50


Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 09:03

Ja die can christ overweeg ik, die is niet zo duur als die van mattes.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:03

en ook niet zo stevig als de Mattes. Er is een reden waarom het gros toch voor de Mattes kiest ;)

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 17:31

Maar goed dat je dat even zegt rina!

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Western banaan/mondsingel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 18:36

Ben toch voor de mattes singel gegaan banaanvormig :-)