past dit westernzadel ? poging 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: past dit westernzadel ? poging 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:07

Niet iedereen is een boomloos-fan. Er wordt hier nogal snel geroepen : boomloos ! Persoonlijk vind ik dat helemaal niks. Die zadels zijn spuuglelijk, verdelen minder de druk dan een goed passend boomzadel, je zit er bagger in en op een show wil je er nog niet dood mee gevonden worden. Bovendien is het een fabeltje om te zeggen : boomloos past altijd c.q. beter. Ik heb paarden gezien met mege drukplekken van eennboomloos zadel. Dit is mijn persoonlijke mening, so don't shoot me ;)

Born to slide, forced to work


sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: past dit westernzadel ? poging 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:57

Nee, dat kan ik bezwaarlijk een mooi zadel noemen. Ziet er vooral redelijk basic en cheapie uit.

Born to slide, forced to work


sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:28

Boomzadels DIE GOED PASSEN verdelen de druk beter. Dat is niet kortzichtig, maar een feit. En ik zeg niet dat je van boomloos altijd drukplekken krijgt, wél dat ik er al hele grote heb gezien. Ik ben niet tégen boomloos. Ik gebruik ook twee boomloosjes in mijn kinderlessen, namelijk een barefoot en een hidalgo. Omdat ze licht en handelbaar zijn voor de kindjes, en niet zo duur in aankoop als een kwaliteits boomzadel. En ik heb dan liever een boomloze dan een cheapie boomzadel met scheve boom oid. Maar dat neemt niet weg dat ik het met Spicegirl eens ben dat je vanaf een bepaald gewicht niet meer in een boomloos zadel moet gaan zitten, goede pad of geen goede pad, en dat ik zelf nooit ofte nimmer met een boomloos zadel zou willen rijden. Om de redenen die ik eerder opnoemde : lelijk. Slechte drukverdeling. Je zit er slecht in. Om te reinen totaal ongeschikt. Meestal ook veel mindere kwaliteit dan een goed boomzadel.
En feit is dat ik mij af en toe erger als mensen hulp inroepen bij het zoeken naar een passend zadel, dat er dan al gauw geroepen wordt : boomloos ! Ik wilde maar zeggen dat niet iedereen een boomloos fan is. En als er dan iemand zegt dat boomloos niets voor hem is, wordt er door de boomloosfans al gauw moord en brand geschreeuwd.

Born to slide, forced to work


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers