is dit wessternzadel te klein??

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:44

Om te beginnen, zitles nemen als je jezelf letterlijk aan de teugels omhoog moet trekken. Baat bij iedere discipline. Vervolgens je borsttuig zo'n 3 gaten langer aan beide zijden, het zit veel te strak. Vervolgens westernzadelmaker laten komen, het is niet te zien vanaf foto's. Ik heb destijds als leek dezelfde fout toen ik wou rijden met een westernzadel. Gelukkig hebben mensen hier op bokt me het afgeraden, gelukkig maar voor zijn rug. Ten slotte op zoek naar westerninstructie, want het niet zomaar een westernzadel er op gooien en gaan, ten minste niet als je het goed wilt doen.

Smile .. it confuses people =)

Eindelijk weer een up-to-date profiel!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:44

jasmien1008 schreef:
bedankt iedereen voor de tips. dit was de eerste keer dat ik het zadel gebruikte, het borstriem wordt nu veel losser aan gedaan. Ik geef ook toe dat ik hier inderdaad te sterk in zijn mond hang, ik ben volop bezig hem de principes van western te leren en streef dus naar een een compleet losse teugel :)

Dit begrijp ik niet.. Hoe kan je hém de principes van het western leren als je ze zelf nog niet kent? Western is geen westernzadel erop, teugel losser en gaan. Heeft geen nut. Zoals ik al zei, zitles zou je deugd doen, ook als je western wilt rijden. En zeker westernles, als je het allemaal goed wilt aanpakken. Nu pak je het compleet bij het verkeerde eind aan. Tot dan, amuseer je eens om een kwartiertje per rit zonder beugels licht te rijden, dan kun je vanzelf zien dat je op de verkeerde manier lichtrijd én het remedieert direct.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:35

jasmien1008 schreef:
bednkt voor de tip van het lichtrijden zonder zadel. Ik ben wel privé westernles aan het nemen hoor, ik lees zeer veel op het internet en kijk veel filmpjes. Ik vind dat je je niet op 1 foto mag baseren over hoe ik nu met het paard rijd.

Hoeft niet persé zonder zadel, met zadel maar zonder beugels kan ook. :) Wij hebben enkel deze foto, lijkt me niet meer dan logisch dat we ook daar ook van uit gaan.

Lara_Silver

Re: is dit wessternzadel te klein??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:19

Ik ken dat probleem helaas. :(

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie