[INFO] Taxatietopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
westernappie

Berichten: 244
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:08

AfbeeldingAfbeelding

wat is dit waard? alles wat op dit paard zit is een "barn find". het zadel is een crates, de eigenaar wil eraf, omdat zijn paard met pensioen is. jammer genoeg past het niet op mijn appie, anders had ik het zelf gehouden. het zadel heeft altijd op een cremello kleurig paard gelegen. het is omstreeks 1999 of 2000 aangeschaft. het hoofdstel weegt wel een kilo door al het zilver. het hele zadel is bewerkt met basket tooling.

we zijn allemaal amateurs,want het leven is tekort om professional te worden
(c.chaplin)


westernappie

Berichten: 244
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:41

Afbeelding
als je met furrules een soort kralen bedoel.... dan zijn het furrules. :j

we zijn allemaal amateurs,want het leven is tekort om professional te worden
(c.chaplin)


westernappie

Berichten: 244
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:48

ik heb nog ff zitten puzzelen hoe ze dit gefixt hebben, de furrules zijn uit een stuk, erdoorheen zit rondgenaaid leer. aan een kant is het omgeslagen deel met de "schroef;' erdoorheen ( deze zit in de chongo's gedraaid) van dubbel genaaid leer, dus het originele deel is veel dunner, dus zo klein op te rollen dat het door de furrules heen past. daarna dik leer erachter dubbelstikken en hoppa. 8-) ik hoop dat het een beetje duidelijk iszo? en nu nog iemand die er een waarde durft aan te hangen, voor het zadel in ieder geval, het hoofdstel is maar net wat een gek ervoor geeft, het moet je smaak wezen. het is ook niet ewrg prakties, het is echt een show hoofdstel :D . ik ben zelf altijd bang dat mijn paard het zo van zijn hoofd gooit, zo zonder keelriem. hij is nog wel eens druk met zijn hoofd, zelfs nu nog, op zijn oude dag (25 jaar) :+

we zijn allemaal amateurs,want het leven is tekort om professional te worden
(c.chaplin)

westernappie

Berichten: 244
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:03

het is een 2 oors, niet erg duidelijk op de foto te zien. ik rij zelf uberhoud niet met een snaffle, mijn appie word erg nijdig als ik ermee ga rijden. hij houd er niet van als zijn tong klem ligt en er geprikt word in zijn verhemelte :+ ik rij met een correctional met medium boog. werkt perfect voor hem en mij. het hoofdstel zou ik zelf ook niet mee rijden, veels te zwaar, je voel echt het gewicht aan je hand van de furrules die aan de teugels zitten. het is wel mooi voor aan de muur, maar dat is mijn bescheiden mening, de eigenaar reed er altijd mee maar hij houd wel van een beetje opvallen :+
optie is om er andere teugels aan te knopen, blijft dan wel een mooi hoofdstel. btw, origineel zaten er paardeharen teugels aangeknoopt, inclusief leadrope van paardenhaar, maar deze zijn in de schuur opgevroten door de muizen. het zadel lag op een zadelkarretje, de teugels en bontsingel op de grond en eroverheen een huge pile of :+ crap. ik heb het letterlijk uit moeten graven. |( het karretje heeft voorkomen dat de muizen aan het zadel zijn begonnen.
bedankt voor de richtprijs, het is wel wat wij ervoor in gedachten hebben wat het zadel betreft.

we zijn allemaal amateurs,want het leven is tekort om professional te worden
(c.chaplin)

westernappie

Berichten: 244
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:20

Afbeelding
en dit zat er ook nog aan vast toen ik het uitgegraven had, de gaten in de flap bij de gespen is ven zilverwerk wat van het zadel afgehaald was en op de tassen geschroefd. ook waren er 2 concho's uit het zadel gedraaid, en door de zadeltassen heen gedraaid om de tas op zijn plaats te houden. wat een heiligschennis, heb het gelijk teruggedraaid. de eigenaar nam in de tas zijn borrel en regenjas mee voor onderweg. :n kopen? :+

we zijn allemaal amateurs,want het leven is tekort om professional te worden
(c.chaplin)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers