Australisch stockzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blendy
Berichten: 313
Geregistreerd: 30-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:36

nickyu schreef:
binkje schreef:
Ik heb ook nog een mooi aussie stockzadel te koop.
Het zadel is heerlijk voor lange buitenritten.
Het is voor mijn paard net iets te lang.

kan op een breed paard.

http://www.mijnalbum.nl/Album=JAM7C47J

Het is gemaakt door http://www.aussiesaddle.com.

Het zadel gaat voor een goed bod weg.

Diana


daar ben k wel in geinteresseerd
je hebt pb


Ik heb ook nog zo iets te koop ;)
Wel mooi zadel!

PetraVANL
Berichten: 211
Geregistreerd: 23-07-09

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:48

Ik heb een wintec te koop, tegen elk goed bod zadel is in werkelijke nieuwstaat, 11 keer mee gereden

het betreft de swinging fenders PRO STOCK van wintec, ik heb er zelfs 2 bomen bij!

staat een advertentie hier op bokt!

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:23

Is het de 15 of de 16 inch oftewel de medium of de large Petra?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:24

ben benieuwd naar je prijs petra
heb net de andere wintec verkocht daar dat een 15 betrof en ik echt een 16 kont heb :o

PetraVANL
Berichten: 211
Geregistreerd: 23-07-09

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:06

Dat is dan heel jammer :(

ik heb namelijk geen 16 kont dus het is (als het goed is tenminste:P) de medium ;)

prijs heb ik nog niet in gedachten, hij gaat voor elk redelijk bod weg..

PetraVANL
Berichten: 211
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:07

jeetje wat kijkt :( boos ze! zo bedoelde ik het natuurlijk niet:D

PetraVANL
Berichten: 211
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:07

*zeg

vordur

Berichten: 600
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:37


linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:48

Sorry ik ken het niet, ziet er wel leuk uit. Maar hoe het is qua kwaliteit? Geen idee................

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:41

ik ken hem ook niet...

Hebben jullie een dekje onder je stockzadel?

vordur

Berichten: 600
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Heiloo

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:11

Er staan er nu 2 van op marktplaats te koop en met googel kom ik ook al nergens.
misschien dat een ander beter is in googel hum hum hihiwil je mij dam misschien helpen uitvinden wat het voor stock zadel is?

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:26

SecretLin, ja ik rijd altijd met een dekje onder het zadel. Anders trekt er erg veel zweet in je kussens, die worden daar niet beter van. Maar het kan wel uiteraard.

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:53

Mijne is ook te koop....is ca. 5 of zes keer gebruikt. Zitmaat is engels 17,5 /18 Inch. Boom is echt heel breed, richting robuuste ronde tinkers of stevige fjorden, barokke friesen en misschien zelfs wel een niet al te stevig trekpaard. Zadelblad is bewerkt, dat zie je niet op de foto. Met het hoofstel erbij op foto twee...zonder bit.

Hij is vorige week gepast op een tinker die dus een wat slanker type was en daar was hij te breed voor qua boom. Dus slankere hafjes, tinkies fjorden....niet doen, past niet.....Hij biedt naast zijn breedte evengoed wel behoorlijk wat schoftruimte. Bij interesse meet ik graag even na.

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwprijs was ooit 499,00 euro in Duitsland....drie jaar terug ongeveer, maar ik doe er niets mee. Bijpassend hoofdstel ook nieuw gekocht was nieuw 40 euro. Ook net zo weinig gebruikt. Maat full ruimte zat over bij de fjord.

let wel...ik woon in Duitsland net over de grens ter hoogte van Emmen wil je komen kijken of passen. Verzendkosten weet ik zo niet moet ik opzoeken.

Vaste prijs 250,00 euro voor het setje excl. verzendkosten.

Anoniem

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:09

geene interesse in een smallere,perrokai??

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:06

Haha...nee dank je wel...ik zelf pas er niet goed in, dat is het probleem. Ik ben klein en gevuld, dikke benen dus en korte benen. Heb nu op de ronde paarden die ik heb het probleem dat ik met feitelijk te korte beugels moet rijden daarvoor. Op een ander zadel merk je dat niet maar bij deze krijg ik een klein beetje ruzie met de oren. Het zou wel kunnen maar ik heb zoveel zadels liggen en kan er toch maar op 1 tegelijk zitten en dit past gewoon niet meer bij wat ik doe met de paarden. Hij ligt al twee jaar niets te doen.....

Boommaat is ongeveer vergelijkbaar met 36, of zijn de maten in Nl anders ?

Blendy
Berichten: 313
Geregistreerd: 30-04-10

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:47

Je ziet de Stockzadels steeds vaker met rijden :D leuk gezicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:02

He! wat leuk! mijn moeder en ik willen zo een norton stock zadel kopen. nu hebben we er een gezien in de goede maat. alleen ik vroeg me af 17 inch in western. is dat te groot voor als je zelf maar 40 heb? ik heb maat 38 en ik ga het paard inrijden met het zadel maar hij is eigenlijk voor mijn moeder (maat 40 broek maat dus) kan dat? of verzuipen we dan en ik ben bang dat hij te lang is (het zadel) hou kun je dat ongeveer een beetje inschatten?

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 01:00

Zou wel moeten kunnen.. de lengte moet je wel kunnen opvragen bij de verkoper :)

Anoniem

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:32

Zijn er ook mensen die een dressuurtje en een keer een sprongetje maken met zo een zadel (waarschijnlijk wel een zonder knop dan?) wat zijn jullie ervaringen er mee?
missen jullie niet die knie wrongen super erg!?

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:52

Je kunt er best mee dressuren en een klein sprongetje is ook geen probleem; wil je echt springen dan zou ik een andere keuze maken.
Ik rijd nu al een aantaL jaren Stock en heb de kniewrongen nooit 1 seconde gemist!

Anoniem

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:58

Oke! super! ik heb hem net betaald dus spannend!
Nouja het is voornamelijk mijn moeder die op dat zadel/paard gaat rijden! Gelukkig is het paard net als mijn moeder ook niet zo een super springer dus dat komt mooi uit. hihi
Ik heb trouwens ook het norton bucket Hearts hofdstel erbij gekocht hoop dat het mooi past :D

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:51

Alou schreef:
He! wat leuk! mijn moeder en ik willen zo een norton stock zadel kopen. nu hebben we er een gezien in de goede maat. alleen ik vroeg me af 17 inch in western. is dat te groot voor als je zelf maar 40 heb? ik heb maat 38 en ik ga het paard inrijden met het zadel maar hij is eigenlijk voor mijn moeder (maat 40 broek maat dus) kan dat? of verzuipen we dan en ik ben bang dat hij te lang is (het zadel) hou kun je dat ongeveer een beetje inschatten?


17" westernmaat is toch 19" engels? Ik heb een norton stock 16" westernmaat (18" engels dus) en ik pas er met mn maatje 44 goed in. Ik heb ooit een 17" western gereden en ik verzoop daar naar mijn gevoel in :?

Dus, als jullie maat 38 en 40 hebben, gaat een 17" westernmaat véél te groot zijn voor jullie, maar das mijn idee dan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:56

Amigo_tje schreef:
[***] schreef:
He! wat leuk! mijn moeder en ik willen zo een norton stock zadel kopen. nu hebben we er een gezien in de goede maat. alleen ik vroeg me af 17 inch in western. is dat te groot voor als je zelf maar 40 heb? ik heb maat 38 en ik ga het paard inrijden met het zadel maar hij is eigenlijk voor mijn moeder (maat 40 broek maat dus) kan dat? of verzuipen we dan en ik ben bang dat hij te lang is (het zadel) hou kun je dat ongeveer een beetje inschatten?


17" westernmaat is toch 19" engels? Ik heb een norton stock 16" westernmaat (18" engels dus) en ik pas er met mn maatje 44 goed in. Ik heb ooit een 17" western gereden en ik verzoop daar naar mijn gevoel in :?

Dus, als jullie maat 38 en 40 hebben, gaat een 17" westernmaat véél te groot zijn voor jullie, maar das mijn idee dan ;)

Ojee, ik hoop dat het wel gaat. hihi ik vind het in iedergeval wel fijn om niet klem te zitten. Maarja ik heb hem al betaald. ik kon hem in brede boom niet vinden in 16 inch. maar als hij niet past gaat ie weer door helaas.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:54

Is toch niet zo erg? beter dan te krap :)

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:46

De 17 inch is erg lang, je hebt kans dat hij net als bij mij gaat "bruggen" d.w.z. dat het zadel alleen met de voor- en achterkant draagt op de rug.